Ben ik nou zo jaloers of

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:54

galop schreef:
ik zeg ook niet dta jou paardje dta gedaan heeft, maar die heeft toch ook al een keer Z gelopen las ik in je profiel en hij heeft ook een mooie uitstraling, en dat is toch wel wat anders dan een paardje die dit niet heeft gelopen en minder uitstraling heeft dat ben je toch wel met me eens, en ik las ook bij iemand dat dta paardje al 3 keer Z had gelopen... En dan zeg ik niet dat jullie er niks aan moeten doen, want je zal toch wel iets moeten doen, maar je bent wel bevoordeelt op een paardje wat minder uitstraling heeft, als jij de ring in komt of dta paardje toch?? zo is het toch of zit ik daar nou fout mee, daarom snap ik niet waaarom jullie klagen, kijk het is weer wat anders als we het gaan hebben over paarden van rabobank talentenplan leden, misschien is jou paardje in vergelijking daartoe wel slechter, maar toch waarom zouden jullie het niet redden, ik vind jullie prachtige paardjes hebben hoor.!!En ik bedoel ook niet dat jij niet kan rijden, anders werd je geen NK dat vind ik heel knap va je, ik bedoel alleen maar dat je wel bevoordeelt bent met zo'n paardje met uitstraling de ring in te komen tegenover een paardje die dat niet heeft...


Yeeah mijn paardje loopt nu voor de 3e maal Z en iedereen heeft respect voor mij omdat het mij is gelukt om hem netjes aan t lopen te krijgen!
Een willekeurige ruitetr die er op stapt en even denkt hem naar het Z te rijden ligt zo in het zand!
Milkshake is precies het zelfde! Hij was al Z geweest maar als de knopjes niet wist kon je er niets mee beginnen! Vraag het maar de mensen die kwamen kijken toen ie te koop stond ( nu dus niet meer! ) Ze konden niet echt veel met hem beginnen!

Maar ik ben het niet helemaal met de mensen eens waar van ze zeggen: Jaaah zo kan ik het ook! een Z knol onder mn kont en dan winnen!
Nou dan zorg je er toch even voor dat je eigen dier Z wordt en dan rijdt je ze er ook allemaal uit Schijnheilig (of is dit een stomme opmerking??) Okey tegen de krachtpatsers met een uitraling waar je U tegen zegt daar kan je gewoon niet gemakkelijk van winnen met een wat minder paardje! Mara ieder paardje (gezond!!!) kan Z lopen met de juiste ruiter! Meestal is de ruiter de oorzaak dat het paardje niet verder komt!
Daarom geef ik persoonlijk ook de voorkeur om goed doorgereden paarden te rijden! Leer je veel van Knipoog

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 20:07

Oke laten we dan zo zeggen, je hebt een groot deel van de mensen die een Z knol onder hun kont hebben en die er zelf belabberd opzitten of die er wel netjes opzitten en als je ze op een minder paard zet dat het dan nisk meer, is want dan loopt t paard niet zo netjes meer met die gangen enz. Op mindere kwaliteit leren ze het dus niet...Maar dan nog ben ik er toch over uit dat als je een paardje rijd en als je dan eenmaal de knopjes hebt gevonden, als ze heel moeilijk zijn, dáár heb ik dus wel respect voor voor mensen die ze dan in het Z rijden, Maar dan nog ze kunnen het wel hoe moeilijk het ook is , als je de knopjes hebt gevonden en je paardje is braaf, dan is het wel zo dan hebben ze toch meer uitstraling, en de knopjes heb je gevonden dus dan loopt ie lijkt me wel netjes, dta je dan toch bevoordeelt bent in de proef, want als je dus alles weet hoe het moet en je paardje loopt braaf dan komen zijn gangen enz eruit...En ik ben het niet altijd eens met de mensen die zeggen jaah zo kan ik het ook geef mij zo´n paard, maar aan de andere kant als zij een minder paard hebben, hebben ze wel gelijk, misschien hebben ze wel talent of kunnen netjes rijden, maar kan het paard niet mooi swingen, omdat hij het gewoon niet in zich heeft... dan praat je misshien wel in wat extremere gevallen, maar toch als een ruiter meelift op het paard en degen op het mindere paard krijgt het mindere paard ook redelijk aan het lopen kan ik me voorstellen dat ze dit zeggen... En dan nog iets ik ben het ermee eens dat een paard dat al wat gelopen heeft makkelijker is, zeker als jezelf nog niet ervaren bent, omdta hij de oefeningen al goed kent en je ze dus niet meer hoeft aan te leren dat is makkelijker voor je, maar je wilt mij niet zeggen dat je van een automaat meer leert dan van een wat minder paard waar je meer aan moet doen om hem te laten lopen..

Maericken
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:58

ik merk eigenlijk ook wel wat lenn beschrijft, bij de pony's en bij de paarden.
ik had een C pony, helemaal zelf zadelmak gemaakt enzo, en binnen een jaar waren wij M1 met winstpunten (alle klasses helemaal uitgereden, 1 proef per keer, wel wekelijks op concours Haha! )
ik kreeg toen echt rare opmerkingen, zoals ja met zo'n pony kan ik het ook wel die van jou is al 2 keer Z geweest (hij was toen pas 5...) of als ik zo veel les kreeg als jij ging het ook wel (ik kreeg 1 x per week les van een meisje wat net deurne had afgerond) en dat soort dingen.
maar later in de Z kwam mijn pony echt wel beweging te kort.
en dan met een C pony tegen al die chique D's (gelukkig had Sjaantje toen Mazzel nog niet Haha! ) dan moest ik echt geluk hebben met een jury die de ruiter beoordeeld. ik had een keer 200 punten, het hoogste percentage van die dag, en daarom kreeg ik een deken enzo.
maar toen hoorde ik later dat er over gepraat was hoe het kon dat zo'n pony van 300 gulden kon winnen van die super goede pony's van een concurrente die per stuk minstens 10.000 euro hadden gekost...
noujaaa... dat was het pony verhaal, nu nog ff het paardenverhaal
nou en bij de paarden heb ik nog maar 1 wedstrijd gestart.
ik reed met een echt springpaard (dus niet echt spectaculaire beweging enzo) en de jury van de 1e proef jureerde overduidelijk op het paard, daar was ik 4e (wel een wp)
en bij de 2e proef was ik 1e met 2 wp's en het meisje dat de eerste proef had gewonnen stond ergens in het midden.
en dit was dan nog maar in de L1 ik besef echt wel dat ik in de Z echt niet kan winnen met dit paard. dan moet je toch echt wel een superbewegend dressuur paard hebben.
ik ga gewoon voor het Z springen Clown

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:14

Lenn schreef:
zij moet beroemd worden als 'jong talent'. Ja sorry maar dat paard is hier het talent


En dat is wat ik nou zo goed vond van die jury die ik laatst had!! Zij lette echt op wat de ruiter enzo kon (hoe moet je dat uitleggen?) En ze had tegen 1 van de mensen die meedeed iets gezegd van: Het paard loopt met jou, jij niet met het paard. Om het dan maar ff grof te zeggen zeg maar Tong uitsteken Maar het was wel zo!! Zo'n vet duur dressuurpaardje was dat enzo...

Maar ja, je kan niks doen aan zulke mensen... En ik ben veel blijer wanneer ik met mijn haffie winst rijd oid dan dat ik weet dat ik door het paard de punten krijg!!!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:34

Zulk soort ruiters komen zich wel tegen in de M of de Z.
Ik heb zelf ook een pony die al Z heeft gelopen, en natuurlijk zitten de 'knopjes' er al op, maar dat kan ook tegen je werken.
Ook moet je leren de knopjes te bedienen, als je het voorrecht hebt om zo'n pony te mogen hebben dan moet je er veel uithalen en er van leren, er van genieten.
Je leert rijden, zitten en doorzetten, want niemand word bijvoorbeeld Z1 kampioen van Nederland met meeliften, zoiets kost bloed zweet en tranen.

Uiteindelijk zal iedereen er voor moeten werken, en dit kan je in alle sporten wel zeggen, ja als ik zo'n atletisch lichaam had dan kon ik ook wel wereldkampioen worden.

Mijn pony was ook niet duur, en heeft ook geen papieren, je moet alleen goed zoeken om zoiets te vinden.

Nu wordt iedereen die een Z pony heeft over een kam geschoren, niet iedereen 'lift' mee, ik ook niet, want dan verrekt ie t.
Iets teveel spoor/kuit/ teugel dan verrekt ie t.Het is geen makkelijke pony, en je lift niet mee, want als je daaraan begint dan lig je binnen 2 minuten op de grond.

Natuurlijk scoor je hoger met zo'n dier, anders zou het ook niet goed zijn.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:38

Ook rijd ik niet altijd op dezelfde pony, ik heb er nog 1, en rijd ook weleens op andermans paarden, want daar leer je ook van.Anders roest je als het ware vast.

Maar je kan het dan wel oneerlijk vinden, maar dat is de hele wereld en echt het is ook niet altijd leuk.
Want er wordt wel veel opgelet, van ohh ze had deze keer mindere punten blabla...natuurlijk gaat het niet altijd goed, het is geen machine die je ff aanzet.Dat denken sommige mensen wel, en ik heb er dus weleens een paar keer iemand anders opgezet die het toen ook ervaarde dat het gewoon niet makkelijk is.

Maericken
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 12:34

(vergeten om dit bij mijn vorige bericht erbij te zetten Bloos! )
ik vind het eigenlijk wel terecht, dat er in de Z2 ook naar het paard gejureerd wordt.
ik bedoel, wat moet je nou met een koudbloed in de ZZGP? (of een springpaard zonder spectaculaire beweging...)
voor de klasses na de Z2 heb je gewoon een goed paard met goede beweging en veel uitstraling nodig.

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:41

maar: als je helemaal niet kunt rijden kun je ook niet met een z knollie mooi rondrijden, tot de l miss maar dan houd het ook wel een beetje op....

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 16:36

Citaat:

Nu gaat het in Nederland bij promoveren naar een hogere klasse gelukkig om winstpunten. Die kun je helemaal voor jezelf rijden. Dan maakt het naar mijn idee niets uit of je dan tweede bent of eerste (winstpunt is binnen ).

Het zou een ander verhaal zijn als je bijvoorbeeld pas mocht promoveren als je 3 keer eerste was geworden oid .

Zelf rij ik mn wedstrijden dus om mn winstpunten. Zit daar toevallig een beker aan vast dan is dat leuk, maar niet de eerste bedoeling.


ik kan alleen maar zeggen, zo denk ik ook altijd, ik rijd voor mezelf, voor te leren en voor de lol en voor de winstpunten, als daar dan een prijs aanvast zit dat is dan mooi meegenomen OK dan!

tuurlijk is het wel makkelijk als je een paard/pony rijdt die al eens Z heeft gelopen, maar dan nog moet je het als ruiter/amazone er nog uit zien te rijden, je leert er in ieder geval wel heel veel van en dat kun je goed gebruiken als je daarna op een jongere verder gaat. tenminste dat is mijn ervaring dan.

maar Lenn ik snap goed dat je er soms niet goed van wordt hoor, kan ik me wel wat bij voorstellen, jij werkt er hard voor, en zij krijgt het zeg maar in de schoot geworpen zo onderhand.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:05

Ja ik geef ook wel toe dat je natuurlijk wel wat in het voordeel bent met een Z knol onder je! Met een wat jongere pony mis je gewoon net wat ervaring en ondersteuning van je pony! Als jij iets niet kunt en de pony ook niet dan zit je...
Maar je kunt er natuurlijk ook veel van leren! Ik rijd nu Z1 en ik sinds kort echt zo'n moeite gehad met travers! Mijn pony kan het best wel maar is liever lui dan moe! en op wat voor een pony heb ik travers geleerd... jawel op een 4 jarige die net een jaartje onder het zadel is! Hoe? gewoon speel proberen met de juiste mensen op de grond! De pony wilde het graag oppakken en zo leer je steeds bij!
Dan is zo'n pony die ook de knopjes weet om er onder uit te komen ook niet altijd de geweldigste! Maar ja...
Soms hoeven de prijswinnaars niet eens een Z knol onder zich te hebben maar gewoon een pony die heeeeeeeeeel veeeeeel uitstraling heeft! Dan kan de pony nog zoveel foutjes maken en de ruiter nog zo verrrot zitten...
Dit heb ik ook zo vaak meegemaakt! En tsja mijn pony is wel 2x Z dressuur geweest maar een super spectaculaire pony is het niet... en dan kom ik er al onder uit met mn lange benen en sommige jury's willen zo'n combi gewoon geen wp geven... en dan leer je wat verliezen en wat winnen is en voelt Haha!
Ik heb ook zo vaak gehoord toen ik met Milk met wedstrijden mee deed dat het niet eerlijk was... Okey hij had al 1x Z gelopen maar t was absoluut geen gemakkelijke en dure pony! dus de monden werden snel gesnoert Schijnheilig

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 01:23

jullie rijden in ieder geval wedstrijden!
kan ook helaas niet iedereen zeggen
wees blij met wat je behaalt, niet iedereen hoeft zzgp te eindigen
wordt t daar veel te druk :p
je moet echt mazzel hebben om een goed paard of goede pony te vinden, die bij jouw budget past, en waar t mee klikt en waar je ver mee kan komen
en hoe ver je ook komt, wees blij dat je t doet!
je doet t in 1e instantie toch om je eigen plezier?!!!!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 13:10

Een paard/pony die al Z heeft gelopen heeft slechts bevestigd dat hij dat kan, dat een andere ruiter het er ook uit kan halen...dat is een heel ander verhaal. Het paard kan het, maar daar zul je als ruiter op moeten in spelen. Ik denk dat het wel minder tijd kost om een knopje te vinden, dan om de knopjes erop te zetten (afhankelijk hoe de knopjes erop zijn gezet en karakter van beide paarden). Ik heb nooit hoger gereden dan L1, en nu rijd ik met een paard dat ik zelf heb ingereden M2. Nieuw voor mij, nieuw voor haar, en dat zal niet altijd in ons voordeel werken. Soms wilde ik weleens dat ik al had geleerd om alle knopjes te bedienen voordat ik haar kreeg, maar ik mag vooralsnog niet ontevreden zijn met de gang van zaken.

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 14:03

germie schreef:
Beter zelf met een gewoon paard naar de L wat helemaal je eigen werk is, dan met een duur kant-en-klaar paard naar het Z.

Helemaal mee eens! Door hard werken van niets iets proberen te maken en die eerste proefjes waarbij alles nieuw is, dat is echt heel mooi en zo'n wedstrijd betekend dan ook veel meer. Al sta je in het begin lang niet van voren, elk punt dat je krijgt is dan helemaal zelf verdiend. Lachen

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:24

Dat gevoel ken ik, bij ons een meisje dat helemaal niet kan rijden, ze rukt in de mond, haar beugels zijn nooit goed ze zit te ver in het zadel.
En ze traint ze tegenwoordig zelf (ze heeft 11 paarden die 'verzorgt', en ik heb al veel tijd nodig voor nog maar 2 paarden). Zal niet meer lang duren en ze worden helemaal verpest door haar
Tja, rijk en minder rijk (arm bestaat hier niet, paarden zijn DUUR, ook als je geen eigen paard hebt, het hoby zelf kost al een hoop) maar de minder rijken die hun paard zelf trainen en hem hogerop brengen (dus niet dat het paard de ruiter hogerop brengt) zijn toch wel een stuk betere ruiters.

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 02:52

arm mag hier dan niet bestaan, maar minder rijken (zoals jij ze dan wilt noemen) hebben geen geld voor een eigen paard
ik ben al blij dat ik 1x per week kan lessen op een manegeknol
liever 2x per week, zou ook beter zijn voor die pony, omdat ze slecht op been/zweep reageert, maar daar heb ik t geld niet voor
laat staan voor een eigen paard!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 08:56

Dickie"]
[quote="germie schreef:
Beter zelf met een gewoon paard naar de L wat helemaal je eigen werk is, dan met een duur kant-en-klaar paard naar het Z.

Helemaal mee eens! Door hard werken van niets iets proberen te maken en die eerste proefjes waarbij alles nieuw is, dat is echt heel mooi en zo'n wedstrijd betekend dan ook veel meer. Al sta je in het begin lang niet van voren, elk punt dat je krijgt is dan helemaal zelf verdiend. Lachen
[/quote]

Natuurlijk geeft dat voldoening, maar het is dus maar wat je wilt bereiken, want ik wil wel verder dan de L komen.En ik kan t beter nu op een pony leren hoe dat moet, zodat ik het later weer kan overbrengen.Als ik straks een paard koop dan is dat eentje die gewoon nog niks heeft gelopen.Daarnaast heb ik ook nog een pony die niks heeft gelopen ofwat, maar die heeft de capaciteiten niet, die schiet op meerdere vlakken tekort, en die kan ik ook wel naar de L rijden maar ik wil er gewoon meer uithalen.En niet alleen maar magere bij elkaar gesprokkelde puntjes uithalen, alleen 156 ofzo en dat 1x per maand, want dat geeft ook geen voldoening.

Hetja

Berichten: 2338
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:04

Ik zelf heb veel meer bewondering voor ruiters die met een "manege-knol" (met alle respect!!) een M proefje rijden dan mensen die een 'kant en klaar paard hebben, die gewoon gefokt is om te winnen. Harstikke leuk voor die mensen en gun het ze het ook echt wel hoor, maar toch vind ik het knapper om met een 'gewoon' paard zo ver te komen....

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:32

Hetja schreef:
Ik zelf heb veel meer bewondering voor ruiters die met een "manege-knol" (met alle respect!!) een M proefje rijden dan mensen die een 'kant en klaar paard hebben, die gewoon gefokt is om te winnen. Harstikke leuk voor die mensen en gun het ze het ook echt wel hoor, maar toch vind ik het knapper om met een 'gewoon' paard zo ver te komen....


ik heb ook absoluut bewondering voor mensen die het gepresteerd hebben om ver te komen met een paard dat bijvoorbeeld niet zo goed kan bewegen!! Dat is gewoon knap, maar dat wil nog niet meteen zeggen dat het voor iedereen die een enigszins ervaren paard/pony heeft, gemakkelijk is om op hoog niveau te presteren! En dat hoeft dan ook echt niet alleen aan de ruiter te liggen. Dat soort paarden kunnen óók lastig zijn!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:25

mee eens sjaantje!
mijn paard mag er dan goed uitzien, gefokt zijn voor de sport en goede gangen hebben

t is geen makkelijk paard, hij doet niets liever dan steigerne en staken
heeft een iets steil achterbeen dus het verzamelen en 'gaan zitten' is moeilijk voor hem
ook heeft hij, net zoals ik, voor we een combi waren L/M gelopen hij met een goede ruiter ik met mn pony

oke de B waren we zo door (in 2 proefjes 5 wp Knipoog ) maar vanaf de L werd t lastigerm, moest ie harder werken en dat vertikte hij
omgevallen met steigeren, ik bang, paard nog dwarser want wist dat ik dan bang was

nu na 4,5 jaar gaan we Z1 starten, en trots dat ik ben Knipoog

maar als ik hem ooit verkoop, en iemand anders rijd hem opnieuw naar het Z dan heb ik echt wel bewondering voor die persoon, want een braaf knopjes-paard zal het nooit worden

maar de problemen die ik tegen ben gekomen, zoals het aanleren van de travers, het appuyeren, de wissels etc etc etc komt die persoon niet tegen omdat t paard het al kent
maar dat wil nog niet zeggen dat het vanzelf gaat

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:31

ik heb t genoegen gehad "van 2 walletjes te mogen eten": een duur (weliswaar nog niet ingereden, maar prima gefokt) paard, en eentje die een verprutste basis had, en ook nog eens niet t meest makkelijke karakter. en ik heb echt ontzettend genoten van mn paard toen ik m eindelijk zo ver had dat ie voor me aan t werk ging (na jaren strijd), en ik mn punten dus ook echt verdiende! en dat andere paard, ach, daar was t een stuk makkelijker mee, maar ook saaier...

Suzan17

Berichten: 34
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:53

Ja ik herken dit ook wel en ben af en toe ook wel gefrustreerd.
Dit komt dan omdat ik mijn paard helemaal zelf betaal terwijl ik nog op school zit. Ben zoveel mogelijk bezig met oefenen, goed voor mijn beest zorgen enz. Dan kom ik op wedstrijd en vindt ik het niet erg als ik niet eerste wordt , het ergste is nog dat degene die altijd eerste is gewoon altijd zegt dat ze niet lekker geredden heeft , haar paard zo snel mogelijk weer in de trailer dumpt en snel naar huis gaat "want ze zal wel geen prijs hebben". En dan is ze gewoon eerste, en daar is ze dan ook helemaal niet blij mee. En dat snap ik niet, je gaat toch naar wedstrijd om te winnen??? Natuurlijk een superbeest onder d'r kont zitten.
Maar ja verschil moet er zijn.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 18:15

Ik ken het ook wel, maar het heeft 2 kanten...

Ik heb met een gehandicapten/manege pony die ik zelf helemaal doorgereden heb (was mijn verzorgpony daar, maar te wild voor de gehandicapten) de M dressuur gehaald en op meerdere kampioenschappen gereden.
IMO geeft dat zoveel meer voldoening dat met een supersportgefokte Z knol onder je kont.

Ik kan nu zeggen dat ik M ben geworden met een pony die eigenlijk bedoeld was voor om rondjes te stappen met gehandicapte op zijn rug.
En ik heb meerdere malen de mensen van mijn vorige ponyclub die altijd maar op mij neerkeken met "mijn gehandicapteknol" eruit gereden in de M...
Dat gevoel is echt heerlijk.

Ja natuurlijk kan ik niet op tegen die supergoed ingereden bewegingsmonsters,
maar wát ik bereikt had, ook al was het niet Nederlandskmapioen of de Z2 dressuur, daar kan ik trots op zijn
(al zeg ik het zelf, niet arrogant bedoeld hoor!)

liever blij met iedere zelfverdiende winstpunt, dan moeten huilen omdat je het een afgang vindt dat je een keer tweede wordt Knipoog