Ben ik nou zo jaloers of

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:15

Het is zeker frustrerend. Er wordt gewoon overal teveel naar de naam gekeken. Dat is en blijft nu eenmaa. Zo is het met de dressuur maar ook met keuringen.
Jammer dat ze niet meer naar de paarden kijken.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 16:48

Het gras is altijd groener bij de buren.
Het lijkt mij ook niets om op te moeten groeien als dochter van een bekende ruiter en dan voor je plezier een wedstrijdje willen rijden. Dan kijkt iedereen je volgens mij gelijk met een dikke nek aan (zeker als je dan nog eerste zou worden).

Als je een goede ruiter ben krijg je vanzelf steeds betere paarden aangeboden, dat zie je hier in de buurt duidelijk. kinderen die eerst in de manegelessen rondrijden en dan door paardeneigenaren eruit worden gepikt om paarden te rijden of bijrijden.

Ik kan me voorstellen dat je een keer z'on (jaloersachtig)gevoel hebt, heb je dit gevoel te vaak kun je beter stoppen met wedstrijden rijden. Aangezien er maar 1 de beste kan zijn.

Ik rij paard voor mezelf, niet om me te bewijzen op wedstrijden. Ik ben ook redelijk snel weer gestopt met wedstrijden rijden nadat ik een paar jaar geleden meedeed met de Almelose ruiterdagen, de houding van de mensen daar stond mij zo tegen dat ik met wedstrijdrijden gestopt ben. Ik rij voor mijn plezier nog vaak mee tijdens onderlinge wedstrijden op de rijvereniging, zelfs daar hoor je het gemoppel van "doet hij/zij ook mee, nou dan kan ik al niet meer voor de eerste prijs gaan."

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:17

geral schreef:
Wil hier toch op reageren, pffffffff lastig dus.

Ik heb bij toeval 10 jaar geleden een meisje leren kennen wat graag wilde leren paardrijden Ouders hebben geen geld om een pony te kopen
Ik kocht voor een appel en een ei, een welsh A pony voor haar, omdat ze zo goed kon rijden, daar werd ze constant 1ste mee.

Ze begon helaas uit die pony te groeien en kocht wederom voor een zacht prijsje een Welsh K merrie voor haar, 3 jaar oud, onbeleerd.
In anderhalf jaar tijd was ze M1 met 2 winstpunten met deze pony en heel veel 1ste prijzen.

Iemand bood ons een zeer luxe NRPS ruin aan, ter correctie, omdat dat meisje zo goed kan rijden, dus we begonnen met de heropvoeding van deze pony Ondertussen heb ik deze pony gekocht voor haar, ook niet te duur en is ze wederom M1 met 1 winstpunt binnen 1,5 jaar.
ook weer veel 1ste prijzen.

Oordeel zelf maar, alles niet te duur gekocht, geen superdure lessen, geen bekende namen, maar het lukt wel.
Alle klassen zijn met alle pony's maximaal uitgereden en hooguit 1x per maand op concours.
Lijkt me een goed resultaat, wij zijn er trots op, geen jurylid omgekocht en niets met veel geld betaald.
Haha!

Ja, maar dat ze nou naam heeft, of echt goed zal worden, denk ik niet. Ik heb mijn paard (werkwillig, maar verder heel eenvoudig met vele beperkingen) ook in anderhalf jaar van B (was al 10 toen ik ermee begon) naar Z startgerechtig gereden, maar dat ik nou echt goed kan worden , jammergenoeg niet. Ik denk dat je dan ook goede paarden moet hebben enzo. Ik denk dat bijna iedereen, waarin veel geld wordt geïnvesteerd, goed kan worden in de paardensport. Tuurlijk moet je wel goed kunnen rijden, maar met goede begeleiding kom je al een heel eind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:46

Om eerlijk te zijn kan ik me er echt niet druk om maken. Paardrijden is voor mij een hobby. Het enige dat telt is dat ik en mijn paard plezier hebben. Dat plezier laat ik niet afhangen van andere mensen en de paarden die zij rijden.
Ik heb 6 jaar gelden voor Lois gekozen. Ondanks heel veel tegenslagen en al het commentaar dat ik kreeg heb ik iedere dag heel veel plezier in het rijden en alles er omheen.
Het gras lijkt altijd groener aan de andere kant van de heuvel. Ik heb voor Lois gekozen, en ik ga er voor de volle 100% voor.

patriesjee
Berichten: 31
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:31

hey,
je moet idd een goeie jury hebben,
ik had ook een paardje die niet echt heel spectaculair was maar dan moest ik tegen zo'n muts die alles van dr pappie kreeg alleen jammer genoeg voor haar liep mijn paardje toen echt goed en toen dacht ik zo ! ik heb laten zien wat ik kan en nu jij........en toen was ik gewoon eerste echt vet beter ......

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 10:38

Aan het einde van de rit hangen de prijzen.....

beter zoals Rk zegt door veel oefenen behalen wat je voor ogen hebt dan dat het allemaal maar in je schoot geworpen word. Het is ook een stukje karaktertraining!!

We zullen kijken wie er over tien jaar nog meedoet en op welk niveau... Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 13:10

Lenn schreef:
Ja Sall , wij moesten ook een keer samen met de Z1 of Z2 da weeknie meer losrijden 's winters. Nou toen hobbelde bart bax er zelfs tussen, toen voelde ik me echt bagger, kei onzeker de proef in, Vaan merkte wat aan mij en werd daar enorm heet van.. toen we moesten halthouden stond hij ongeveer te galopperen op de plaats kweet niet wat het was, maare kweet wel dat ik het liefst tussen een bixie klasse ofzo losrijd Knipoog


maar dat kun je dan Bart Bax niet verwijnten, hooguit jezelf! Kom op zeg, iedereen rijdt voor zichzelf, en met een minder spectaculair paard maar een super afgewerkte proef kom je OOK een heel eind.

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 16:44

Ik kan mij hier niet druk om maken. Dat meisje zal zelf toch wel moeten kunnen rijden om die punten te halen. Dat paard loopt niet zijn proef uit het hoofd.

Daarentegen traint iemand anders hem dus nog steeds op hoog niveau, waardoor het paard zeer fijn aan de hulpen zal staan. Ik ben benieuwd wat er zal gebeuren op het moment dat zij het paard alleen moet rijden.

Mocht zij uiteindelijk zelf niet genoeg inzet, tallent en gevoel hebben, dan komen zij er snel genoeg achter. Tallent, inzet en gevoel kan je nl. niet kopen.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:44

beetje oude topic dit hahah maar toch even reageren,
Ik rijd dan wel bij de pony´s en zie vaak genoeg kinderen rijden die alles prachtig voor elkaar hebben, ouders die ze overeal heenslepen, paarden die al twee keer Z hebben gelopen, en dan zie je ze er zelf op zitten...ziet er niet echt uit, maar ja die pony´s lopen hun proefje wel...Ik ken zo´n meisje, die is altijd eertse altijd winstpnt, en hoe ze erop zit, het is gewoon belabberd, maar die ppony, die loopt wel netjes en swingend en ald die bla bla bla, af en toe wel frustrerend als die juryleden, daar ´intrappen´ maar goed, ik heb liever het idee dat ik het zelf doe dan dat ik meelift op mijn paard... Heb al eens op zo´n pony gereden, die al 3 keer Z heeft gelopen, het leek wel een automaat, en nu wil ik niet opscheppen ofzo, maar dat meisje ging op °die van mij, en het zag er niet uit, terwijl ik zo zat van jeee wat gaat dit makkelijk ik hoef niks te doen, ja wel iets maar hup hij vloog zo in middendraf, zo wijken enz. nou dta lukt bij die van mij dus echt nooit, heb zo´n pony waar je aan moet werken, anders is het sjok sjok, ooh moeten we wat doen....Maarja ik rijd mijn punten wel, en ik weet tenminste zker dat ik het zelf heb gedaan, ik zal misschien het Z niet halen, maar dta is dan jammer, ik heb het wel zelf gedaan en niet mijn pony voor me laten lopen, ik bedoel van een paard waar je zelf wat aanmoet doen leer je toch veel meer.... en dat heb ik liever, en daar heb ik ook stukken meer plezier in dan zo´n automaat... Is toch zo toch??? En het heerlijke is wat jullie ook al zeiden, als je wint van ze, haah dat is een supergevoel, en dat heb ik dus al gehad bij dat eertse meisje met die 1e pony waar ik het over had, ik had dik van haar gewonnen, zij is nu hoger, zij gaat elke week op wedstrijd, ik niet, en ze haalt elke ker twee winstpunten altijd eertse door die pony dus dan schiet t wel op, maarja het is frusterend maar ik haal ook altijd me winspunt, maar heb meer het idee dat ik het zelf doe..

aah ik schrijf altijd van die lekkere lappen tekste...

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:45

Idd oud topic, en oude topics omhooghalen mag niet dus denk dat hier een slotje op komt. Wat is dat toch, ben vandaag al 4 topics tegengekomen die allemaal omhooggehaald waren Scheve mond

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 12:56

Lielle"]
[quote="Lenn schreef:
Ja Sall , wij moesten ook een keer samen met de Z1 of Z2 da weeknie meer losrijden 's winters. Nou toen hobbelde bart bax er zelfs tussen, toen voelde ik me echt bagger, kei onzeker de proef in, Vaan merkte wat aan mij en werd daar enorm heet van.. toen we moesten halthouden stond hij ongeveer te galopperen op de plaats kweet niet wat het was, maare kweet wel dat ik het liefst tussen een bixie klasse ofzo losrijd Knipoog


maar dat kun je dan Bart Bax niet verwijnten, hooguit jezelf! Kom op zeg, iedereen rijdt voor zichzelf, en met een minder spectaculair paard maar een super afgewerkte proef kom je OOK een heel eind.
[/quote]

tsja bart bax, die kom ik ook vaak tegen, net zoals niels trouwens
en ja, als ik zijn paard die, en dan mijn paard bekijk, en dan dat paard zie bewegen, en dan de mijne nog eens bekijk, dan moet ik ook weleens ff slikken

maargoed, bij een eerlijke jury en als ik erg goed mn best doe en bart wat foutjes maakt, sta ik weleens erg dicht bij hem, of heel soms er boven

maar ja 9 vd 10 keer staat hij bovenaan en verdiend ook, al rijden er de laatste tijd 2 meisjes mee, 1 voor een stal en 1 is volgens mij gewoon amateur, die hem er geregeld uitrijden, maargoed die hebben ook superpaarden!

en ik heb dan nog een van de wat luxere paarden van onze club, er zijn er ook die gewoon een normaal paardje hebben, ergens uit de wei geplukt, en daarmee rijden, oke die zitten nu nog in de B/L maar vergeleken met hun paard is mijn paard wel wat chiquer, maar ja hij haalt het niet bij bart zn paarden
frustrerend maar ja, ik rij inmiddels al lang niet meer voor de 1e plaats, maar voor mezelf, mijn staker heb ik zover gekregen dat we aardig mee kunnen rijden in de M2 en dalijk in de Z1 zullen mn tegenstanders nog beter zijn en ga ik denk ik tussen de B ruiters losrijden ipv voor de Z ring los te rijden Knipoog

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:10

Ik moest vorige week tegen Laurens Sliepenbeek met zn mooie bruine dressuurkanon Hoby...
Tsja daar kan mijn lieve kleine ponytje die net terug komt van een blesure ook niet tegen op! Ook al lip mijn pony beter dan ooit te voren.....
hij had trouwens niet eens zulke hoge punten 65 % okey dat is wel heel goed en 62% (kan beter toch?? ) Ik had er gewoon 54 % en 56% en normaal zit ik echt flink tegen de 60% aan terwijl mn pony super brak loopt!
Maar ja dat is altijd zo! Ik heb me er gewoon bij neergelegd dat ik er nooit kom omdat mn ouders wel betere dingen weten waar ze geld aan uitbesteden! Ik heb nog een broertje die aan topsport (klimmen) die ook geld kost en ik kom niets te kort! Ik heb een super fijne pony die ik lekker naar mn hand heb staan.. waarom zou ik dan perse zo'n dressuur kanon willen die waarschijnlijk een ehel gebruiksaanwijzing heeft?
(DE dressuur paarden hebben meestal een hele handleiding! iig milkshake wel! )
Ik vind het altijd WEL oneerlijk als de paarden thuis door iemand anders worden getraint!

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:52

Wedstrijden organiseren met paarden/pony wissel binnen de eigen catagorie/klasse, dan komen de beste ruiters na een paar wedstrijden vanzelf bovendrijven. Zouden er veel mensen inschrijven voor een dergelijke dressuurwedstrijd?? Het werkt wel gelijkheid in de hand.

Guess001
Berichten: 5160
Geregistreerd: 09-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:00

Dat gebeurt dus bij studentenwedstrijden. Je rijdt met zijn drieen op hetzelfde paard. De beste ruiter gaat dus door. Heel eerlijk dus, je hebt nooit het voordeel van een beter paard.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:35

nee dat vind ik nix, op mijn paard kan niet zomaar ieder willekeurig persoon rijden, pakt je hem iets te hard, of trek je perongeluk iets te hard aan de teugel, dan komt ie meteen steil omhoog, daar komen geheid ongelukken van.... en zo ken ik meer paarden die niet zomaar een vreemde truiter op hun rug dulden

dus nee, dat lijkt me geen goed idee

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:35

Volgens mij kan je beter een ruiter zijn die met talent een eenvoudig paard naar de Z rijdt, , dan dat je een ongetalenteerde ruiter bent die alleen door de basissport heenkomt met een topdressuurpaard

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:41

Lenn schreef:

Nou ik had laatst wedstrijd (goh) en ik moest tegen een bepaald persoon Tong uitsteken van een jaar of 13 met een hééle rijke pappie.... Haar paard -de ze overigens pas heeft- is de gelukkige geworden na er wel 89235 geprobeerd te hebben, want voorwaarde aan het paard is dat hij alles wint, prijs van het paard maakte niet uit had dr vader gezegd. Nou het is er een geworden die prix st. georges of iets dergelijks gelopen heeft. Ja trouwens, ze huurt hem.
Verward


ik weet wat je bedoeld en wie je bedoeld[color=#][/color].Ik vind het ook niet eerlijk, maar dan vooral van de jury.
Ik heb van de winter ook tegen jouw moeten rijden en ik vond dat jouw paard helemaail niet zo slecht liep.
Ik heb zelf een paard zonder papieren en ik heb niet het perfekte figuur en heb ook mijn paard alles zelf moeten leren, en of ze nou wel of niet goed loopt ik krijg ook geen punten.en dan vraag ik mij ook wel een af hoe moet ik rijden om wel punten te krijgen.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 14:43

Rosanna schreef:
Volgens mij kan je beter een ruiter zijn die met talent een eenvoudig paard naar de Z rijdt, , dan dat je een ongetalenteerde ruiter bent die alleen door de basissport heenkomt met een topdressuurpaard


Ja dat is zeker waar, maar als je binnenkomt met een goede naam en een goed paard, zoals Lenn zegt, dan heb je echt al een streepje voor bij de juryleden, of je dat nu wil of niet! Ik moet zeggen dat het bij de pony's wel iets minder het geval is, want dan heb je dus inderdaad geen ZZ klasses, en lichte of zware tour.
Ik snap heel goed wat je bedoelt Lenn, en het is ook waar. Het wil niet meteen zeggen dat die combinaties de punten echt totaal niet waard zijn, maar soms wordt er gewoon té makkelijk gepunt!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 16:17

ik wil niet banketstaaf zijn hoor maar als ik bij sommige kijk die zeggen ook van het is oneerlijk terwijl ze zelf ook een pony, paard onder hun kont hebben waarvan de meesten zeggen jeee, en dan ook nog 1 die al 1 of twee of drie keer Z hebben gelopen, en mooie gangen hebben, voor dat soort mensen vind ik het dus niet oneerlijk, over dat soort mensen hebben we het toch die al bevoordeelt zijn, en dit bedoel ik niet persoonlijk tegen ze of banketstaaf of wat dan ook... Maar ik vind niet dat jullie kunnen klagen dat het oneerlijk is...

moes
Berichten: 1005
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:07

in de springsport kom je ook vaak zulke mensen tegen maar goed...
ik kan er maar 1 ding over zeggen:die komen zich zelf nog wel tegen

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:07

galop schreef:
ik wil niet banketstaaflig zijn hoor maar als ik bij sommige kijk die zeggen ook van het is oneerlijk terwijl ze zelf ook een pony, paard onder hun kont hebben waarvan de meesten zeggen jeee, en dan ook nog 1 die al 1 of twee of drie keer Z hebben gelopen, en mooie gangen hebben, voor dat soort mensen vind ik het dus niet oneerlijk, over dat soort mensen hebben we het toch die al bevoordeelt zijn, en dit bedoel ik niet persoonlijk tegen ze of banketstaaflig of wat dan ook... Maar ik vind niet dat jullie kunnen klagen dat het oneerlijk is...
\\

waarom niet? wie zegt dat wij een paard of pony onder de kont hebben die alles al 3x gelopen heeft?!!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:16

ik zeg ook niet dta jou paardje dta gedaan heeft, maar die heeft toch ook al een keer Z gelopen las ik in je profiel en hij heeft ook een mooie uitstraling, en dat is toch wel wat anders dan een paardje die dit niet heeft gelopen en minder uitstraling heeft dat ben je toch wel met me eens, en ik las ook bij iemand dat dta paardje al 3 keer Z had gelopen... En dan zeg ik niet dat jullie er niks aan moeten doen, want je zal toch wel iets moeten doen, maar je bent wel bevoordeelt op een paardje wat minder uitstraling heeft, als jij de ring in komt of dta paardje toch?? zo is het toch of zit ik daar nou fout mee, daarom snap ik niet waaarom jullie klagen, kijk het is weer wat anders als we het gaan hebben over paarden van rabobank talentenplan leden, misschien is jou paardje in vergelijking daartoe wel slechter, maar toch waarom zouden jullie het niet redden, ik vind jullie prachtige paardjes hebben hoor.!!En ik bedoel ook niet dat jij niet kan rijden, anders werd je geen NK dat vind ik heel knap va je, ik bedoel alleen maar dat je wel bevoordeelt bent met zo'n paardje met uitstraling de ring in te komen tegenover een paardje die dat niet heeft...

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 17:51

Ik ben het helemaal met je eens, maar er valt gewoon niks aan te doen. En zijn gewoon mensen met meer poen op deze wereld en die kunnen de perfecte paarden betalen. Maar ik zou gewoon door blijven rijden en niet te veel van haar aantrekken, je kunt je sport niet door haar laten bederven.

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:12

Met wat geld en professionele hulp kom je der wel Scheve mond
Achja, ik ken dat gevoel absoluut

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:41

galop schreef:
ik zeg ook niet dta jou paardje dta gedaan heeft, maar die heeft toch ook al een keer Z gelopen las ik in je profiel en hij heeft ook een mooie uitstraling, en dat is toch wel wat anders dan een paardje die dit niet heeft gelopen en minder uitstraling heeft dat ben je toch wel met me eens, en ik las ook bij iemand dat dta paardje al 3 keer Z had gelopen... En dan zeg ik niet dat jullie er niks aan moeten doen, want je zal toch wel iets moeten doen, maar je bent wel bevoordeelt op een paardje wat minder uitstraling heeft, als jij de ring in komt of dta paardje toch?? zo is het toch of zit ik daar nou fout mee, daarom snap ik niet waaarom jullie klagen, kijk het is weer wat anders als we het gaan hebben over paarden van rabobank talentenplan leden, misschien is jou paardje in vergelijking daartoe wel slechter, maar toch waarom zouden jullie het niet redden, ik vind jullie prachtige paardjes hebben hoor.!!En ik bedoel ook niet dat jij niet kan rijden, anders werd je geen NK dat vind ik heel knap va je, ik bedoel alleen maar dat je wel bevoordeelt bent met zo'n paardje met uitstraling de ring in te komen tegenover een paardje die dat niet heeft...


Ja dat klopt daar ben ik het mee eens, maar misschien laten juryleden zich wel te vaak beïnvloeden door de naam en een mooie uitstraling. Ik heb dat nou eenmaal vaak meegemaakt, dat mooie paarden of bekende namen veel gedaan krijgen... Misschien haal ik mezelf hier wel mee onderuit (want ik heb ook een mooie en showende pony die al een x Z heeft gelopen) maar toch vind ik dat deze mensen te vaak snel hun punten krijgen!!!! Ja en inderdaad, ik vind óók dat ik vaak veel punten krijg als het niet goed is gegaan!! Maar daar gaat het nu niet om Lachen