Trekpaardkeuring afgelast vanwege............

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Trekpaardkeuring afgelast vanwege............

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 18:09

Ik ben er wel een beetje laat mee om het te plaatsen maar jeh.
2 of 3 weken geleden, was er in Belgiƫ een keuring voor trekpaarden. Maar omdat er iemand van de inspectiedienst aanwezig was, hebben ze de keuring afgelast. Omdat die mensen dan ALLE trekpaarden met gecoupeerde staart in beslag zullen nemen. (alleen die trekpaarden die na 1 september 2001 nog gecoupeerd zijn) Wij waren er ook met trekpaarden, maar wij zijn zo slim geweest om ons aan de regels te houden, en dus niet gecoupeerd. Er waren maar heel weinig fokkers met ongecoupeerde staart.

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:28

Fijn hoor, mensen die zich niet aan de regels houden verpesten het voor een ander Boos! .
Maar dat ze daar een keuring voor aflasten Verward . Kan toch gewoon doorgaan zonder de overtredende paarden (en mensen)?!?

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:30

Zou ik ook denken, schaapjuh.
Vorm van protest misschien?

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-03 18:31

Nu gaat de keuring een andere keer door. ik weet niet of we er dan nog heen gaan. Dadelijk wordt het weer precies hetzelfde en daar heb ik ook geen zin in.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 18:33

Ik ben blij dat er word ingegrepen. Maar idd, zoals altijd moeten de goeden onder de kwaden lijden.

En Schaapjuh, een beetje kortzichtig om te zeggen dat ze de keuring alsnog hadden moeten laten doorgaan. Er is niets aan om op een keuring eerste te worden als er maar 1 in de klasse meedoet. Bovendien kost het houden van een keuring ontzettend veel geld. Het is goedkoper voor de organisatie om de keuring dan af te lassen, i.p.v. hem door te laten gaan en failliet te gaan omdat ze niet genoeg inkomsten hebben om de kosten te dekken.

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 14:47

Cassidy"]
Ik ben blij dat er word ingegrepen. Maar idd, zoals altijd moeten de goeden onder de kwaden lijden.

En Schaapjuh, een beetje kortzichtig om te zeggen dat ze de keuring alsnog hadden moeten laten doorgaan. Er is niets aan om op een keuring eerste te worden als er maar 1 in de klasse meedoet. Bovendien kost het houden van een keuring ontzettend veel geld.
[/quote]

Konden ze best door laten gaan, hoeveel paarden denk je dat er waren die NIET gecoupeerd waren? Veel hoor! Alleen de veulens en de jaarlingen mogen niet gecoupeerd zijn, blijkbaar waren er toch een aantal. Blijven er nog 2-jarige, 3-jarige, 4-jarige, 5-jarige, 6-jarige, 7-jarige, 8-jarige en ga zo maar door, over. En een aantal veulens en jaarlingen die niet gecoupeerd waren. GENOEG dus om de keuring door te laten gaan.!!
De paarden die niet mogen meedoen maar er wel waren, mogen zowiezo niet meedoen! Dus was het aantal paarden die wel mogen meedoen gelijk gebleven.

[quote="Cassidy schreef:
Het is goedkoper voor de organisatie om de keuring dan af te lassen, i.p.v. hem door te laten gaan en failliet omdat ze niet genoeg inkomsten hebben om de kosten te dekken


Als alle gecoupeerde veulens en jaarlingen wegblijven (wat notabene ook hoort volgens de nieuwe wetgeving) houd je idd maar een paar veulens en jaarlingen in die rubrieken over. Idd mss 1 per klasse. Volgens jou kost dat te veel geld. Kunnen ze beter alle trekpaardkeuringen opdoeken, kost te veel geld als er maar een paar in de ring verschijnen. Is toch logisch dat er dan minder veulens komen? De andere veulens zijn gecoupeerd dus die mogen niet meedoen.