Interessante opmerking op mijn protocol...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Interessante opmerking op mijn protocol...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 21:04

Ik heb vandaag in Varsseveld gereden en vond het een heel erg leuk concours. Het was alleen een beetje vervelend dat er 50 minuten tussen mijn twee proefjes zat, Waldo is al niet zo heel erg energiek... Bloos!

Maargoed, dat was op zich te overleven. De eerste proef liep ie echt als een zonnetje, wat een meevaller zeg want vrijdag in de les liep ie zó klote!!

Toen dus 50 minuten wachten, beetje stappen met lang teugeltje en daarna weer oppakken. Meneer had geen zin meer en sprong zomaar de losrijdring uit Bloos!

Resultaat: 157 OK dan! en 148 op de laatste. Nouja, jammer, De puf was er ook echt uit bij ons beiden.
Maar wat ik nou enorm vreemd vond:
Paard heeft erg beperkte mogelijkheden en loopt achter onregelmatig
Stond er onderaan mijn coupon. Dat Waldo geen dressuurster is, wist ik al. Maar dit vond ik wel heel erg idioot. Verward Ik bedoel, we kunnen best een net proefje neerzetten hoor! Wat een ónzin! Met dit paard 'met beperkte mogelijkheden' heb ik toevallig al wel 8 winstpunten gereden in de L. PUH. En dat laatste, ik heb dus niks gemerkt. Maar als de jury hem slecht vond lopen, waarom laten ze me dan toch doorrijden??

Vaag hoor. Maargoed, ik heb Wal een dikke knuffel gegeven. Mijn paard met beperkte mogelijkheden heft super zijn best gedaan en ik ben onwijs trots op hem! Lovers

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:09

mmm vreemde opmerking....

en een paard waarvande jury vind dat hij/zij onregelmatig loopt moet idd worden uitgesloten, beetje vreemd hoor!

Maar super hoor van je winstpunt!
En als je al 8 winstpunten hebt in de L en het is niet echt een dressuurpaardje vind ik dat al een super prestatie! Ga zo door, niks van die opmerking aantrekken zou ik zeggen...

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:10

d
Laatst bijgewerkt door janna op 09-05-22 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 21:14

Waldo heeft een hele steile schouder, erg korte gangen, is vrij moeilijk in de mond en ook nog eens flegmatiek Haha! Ik ben dus wel zeker trots op mijn diertje. Ik wil niet dat de jury mij anders beoordeelt als anderen, maar ik vind het ook wel een beetje dom om zo'n opmerking erop te zetten. Wat heb ik daar nou aan? Ik overleg dagelijks met mijn instructeur en die zegt dat als ik gewoon netjes rijd, ik tussen de 148 en 160 moet kunnen rijden, en we zijn onze mindere punten (halsstrekken, middendraf/stap) aan het verbeteren en die probeer ik te compenseren met zijn goede kanten (galop, netjes op de letter, etc) Maar dit is zo'n afbrandende opmerking! Geef dan een beetje opbouwende kritiek ofzo. Van 'beperkte gangen, probeer eraan te blijven rijden' ofzo.

Ach ja. Ik heb ook altijd wat Haha!

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:16

het is tegenwoordig zo dat als ze een paard uitsluiten dat je dan een minpunt krijgt

dus misschien wel daarom???

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:18

d
Laatst bijgewerkt door janna op 09-05-22 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:22

volgensmij krijg je geen minpunt als je wordt uitgesloten vanwege kreupelheid. Wel bij uitbraak en dat soort geintjes..

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 21:38

Je krijgt bij uitsluiting op grond van kreupelheid geen minpunten

Lekker opbouwende kritiek Laura
Net zo motiverend als de opmerking van mijn stagebegeleider op de universiteit(had wat problemen in het ziekenhuis gehad en daarom een gesprek aangevraagd)...Ik zou MBO-denk-werkniveau hebben en mijn studie alleen halen omdat ik iedere avond tot diep in de nacht zou zitten te leren Verward (weet echt niet waar die man het vandaan haalt Verward )
(ben dus wel erg trots op mezelf dat ik cum laude mijn propedeuse heb gehaald(geneeskunde) en daarnaast ook nog 2 wedstrijdpaarden in conditie houdt en uitbreng, incl dagelijkse verzorging Knipoog )

Volgende keer gewoon 160 punten halen, al is het maar voor jezelf Haha!
En verder niets van aantrekken en gewoon vergeten

Annash
Blogger

Berichten: 26477
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 22:35

Laura schreef:
Ik heb vandaag in Varsseveld gereden en vond het een heel erg leuk concours. Het was alleen een beetje vervelend dat er 50 minuten tussen mijn twee proefjes zat, Waldo is al niet zo heel erg energiek... Bloos!

Maargoed, dat was op zich te overleven. De eerste proef liep ie echt als een zonnetje, wat een meevaller zeg want vrijdag in de les liep ie zó stinkmodder!!

Toen dus 50 minuten wachten, beetje stappen met lang teugeltje en daarna weer oppakken. Meneer had geen zin meer en sprong zomaar de losrijdring uit Bloos!

Resultaat: 157 OK dan! en 148 op de laatste. Nouja, jammer, De puf was er ook echt uit bij ons beiden.
Maar wat ik nou enorm vreemd vond:
Paard heeft erg beperkte mogelijkheden en loopt achter onregelmatig
Stond er onderaan mijn coupon. Dat Waldo geen dressuurster is, wist ik al. Maar dit vond ik wel heel erg idioot. Verward Ik bedoel, we kunnen best een net proefje neerzetten hoor! Wat een ónzin! Met dit paard 'met beperkte mogelijkheden' heb ik toevallig al wel 8 winstpunten gereden in de L. PUH. En dat laatste, ik heb dus niks gemerkt. Maar als de jury hem slecht vond lopen, waarom laten ze me dan toch doorrijden??

Vaag hoor. Maargoed, ik heb Wal een dikke knuffel gegeven. Mijn paard met beperkte mogelijkheden heft super zijn best gedaan en ik ben onwijs trots op hem! Lovers


GRRRRR je bent in VARSSEVELD geweest en je MEET NIET??? tsss nou ja zeg Tong uitsteken jammer hoor maareeuuhhh je vond t dus leuk?? mooi want ik had meegeholpen met organiseren Haha! haha lol

ja rare opmerkingen.. ennuuhh als je al wel mooi 8 wp hebt (ga zo door Haha!) danuuhh miss toch wle jurysport he die dressuur Tong uitsteken

wahaha lol had ik ook vandaag kreeg wp terwijl ik nie verw8 had :S

mja boeie hebben is hebben.. alleeen uuhh.. t gaat te hard nu Tong uitsteken lees maar ga nu verslag neerzetten haha lol see u

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 22:52

je vroeg bij uitsluiting niet bij uitsluiting ivm kreupelheid en die fout wordt wel vaker gemaakt.

de meeste juryleden latenje dan ook gewoon doorrijden en zetten het inderdaad op je protocol

Ik heb altijd zo mijn vraagtekens over dit onderwerp

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 15:55

Klopt het is en verschrikkelijk moeilijk onderwerp.
Een jury mag namelijk niet op de stoel van een dierenarts gaan zitten en een paard/pony als kreupel diagnostiseren.
Allen als het pijnlijk is om alleen maar naar te kijken, mag je iemand uitsluiten, maar dan moet je ook wel ongeveer met je ogen dicht zitten, omdat je het niet meer aan kunt zien.

Ik ben het totaal niet eens met deze regel, zal ook sneller zijn met uitsluiten dan de bond lief is, maar ook ik kom van die twijfelgevallen tegen, waarbij je echt wel even met de handen in het haar zit hoor.
Ik laat dit terugkomen in de zuiverheid van de gangen (punt 27 in de B/M2)

Ik zit eraan te denken dat het bij jouw paard misschien nog een andere oorzaak zou kunnen hebben. Je zei dat hij al moe was. Elk paard heeft een goede en een slechte kant, en misschien wilde hij het been aan de slechte kant net iets minder belasten door hem korter op de grond te laten staan dan de andere(en dus minder te laten dragen). Dan krijg je ook dat het er onregelmatig uitziet.

Verder berperkte mogelijkheden, tja, klinkt niet leuk, ik heb het ook niet gelezen, maar heeeel misschien bedoelde de jury er wel mee dat je gewoon niet hoger kon scoren op bepaalde onderdelen, zoals bijvoorbeeld de middendraf.
Maar dat is puur speculatie hoor!!

Halsstrekken moet elk paard kunne, hoe beperkt ook, dus dat is iets waar je aan kunt werken om je punten weer wat op te schroeven.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:00

Laura schreef:
Paard heeft erg beperkte mogelijkheden en loopt achter onregelmatig



Beperkte mogelijkheden is inderdaad een vreemd commentaar; het is geen stimulerende opmerking en heeft eigenlijk niets met de beoordeelde proef te maken. Goed of slecht, het is eigenlijk niet van belang om te weten of het beter kan, de objectieve beoordeling, daar gaat het om.

Onregelmatig zou eigenlijk uitsluiting moeten betekenen (want kreupel, en dan GEEN verliespunten). Vaak worden taktfouten bedoelt: Uitstrekken en dan halve galoppeerpassen maken ofzo of lateraal stappen (telgang).

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 18:46

Halsstrekken doet Waldo eigenlijk best goed: Hij strekt helemaal het neusje eruit.. mooie contact met de mond, alleen strekt hij niet naar beneden dus dat levert me alsnog een 4/5 op helaas... Jasmijn, dat is de positieve benadering inderdaad, zullen het daar maar op houden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:26

Laura, het was misschien interessant om te kijken welk type paard dan wel hoog gepunt werd? Sommige juries zijn nu eenmaal bevooroordeeld en weten niet goed wat ze moeten met een paard dat niet met veel poeha door de baan gaat (al dan niet correct).
Waldo is dan misschien geen Olympisch materiaal, maar als hij correct door de baan gaat, dan hoort hij daar voor gepunt te worden en niet voor hetgeen hij niet in zich heeft.