wie weet er wat grappigs over hun wedstrijd(en)???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 15:42

Lielle schreef:
Maar die herinneringen heb ik ook nog wel. Wij zijn ook ooit begonnen met de grote vrachtwagen (en een tractor ervoor Haha!) 8tal rijden, parade, en dan in het zonnetje (hopelijk Extreme duivel ) wachten op de uitslag die aan de weipalen werd opgehangen Haha!


Dat is bij onze club ook zo geweest afgelopen zomer, alleen hadden wij 2 viertallen. En dit jaar is de grote trailer verkocht, dat wordt dus ook anders.

margriet11

Berichten: 289
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-03 19:57

Nu doe ik het gelukkig niet meer, maar een aantal jaar geleden in 1 van mijn eerste B proefjes las mijn instructrice mij voor.

Ik was aardig zenuwachtig en heel geconcentreerd tijdens de proef.
Ik keurig binnen komen groeten, verder........"E afwenden X halthouden" en ik was zo geconcentreerd, ging ik GROETEN!!!! Had ik in een keer door dat dat helemaal niet moest, lagen m'n instructrice en ik helemaal dubbel van het lachen. Cheese! Haha! Haha! Haha! Haha! Bloos! Bloos!

Ik heb het later (op andere wedstrijd) geloof ik nog twee keer gedaan.

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 23:47

Citaat:
E afwenden X halthouden" en ik was zo geconcentreerd, ging ik GROETEN!!!!

ja whaha, dit zie ik eigenlijk best wel vaak gebeuren, ook op federatiewedstrijden. We organiseren op onze manege ook proefjes voor kinderen en die doen dit ook zo vaak. Echt super schattig. Ik moet zeggen dat ik laatst zelf ook de neiging had!
Stond er nog een opmerking op je protocol? Lachen

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 23:48

Citaat:
E afwenden X halthouden" en ik was zo geconcentreerd, ging ik GROETEN!!!!


ja whaha, dit zie ik eigenlijk best wel vaak gebeuren, ook op federatiewedstrijden. We organiseren op onze manege ook proefjes voor kinderen en die doen dit ook zo vaak. Echt super schattig. Ik moet zeggen dat ik laatst zelf ook de neiging had!
Stond er nog een opmerking op je protocol? Lachen

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 23:48

oeps Bloos! ....ja ik moet nog ff ontdekken hoe dit allemaal werkt! Bloos

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 11:21

Ragne schreef:
Citaat:
E afwenden X halthouden" en ik was zo geconcentreerd, ging ik GROETEN!!!!






hahaha Dat heb ik ook eens gedaan ja...Schaamde me dood....Er stond verder geen opmerking erover op mijn protocol, en op dat onderdeel had ik nog een 7...waarschijnlijk hadden ze het niet gezien.

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:52

Jaaa dat had ik weer met mijn laatste wedstrijd!! jruy geeft het teken dat ik mag beginnen, dus ik wend netjes af, staat er ineens iemand met de jury te praten!! of ze wat te drinken willen...nouja...Jury biedt excuses aan...
ik kon de humor er wel van inzien, en begon maar ff opnieuw. Aan het eind van de proef, wend ik weer af bij de A en jawel hoor!! het drinken werd geserveerd en de jury zat totaal niet op te letten!! Ze zag volgens mij nog nét dat ik groette...
idd...af en toe kijken ze gewoon niet. Of ze hebben dorst! (het was ook wel warm). Gelukkig hoefde ik niet de hele proef opnieuw te doen... *LOL*

Jorientje

Berichten: 308
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Schüttorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 10:11

Mijn eerste wedstrijd met mijn nieuwe pony (inmiddels bijna 7 jaar geleden Haha! ) ging errug goed: ik werd 3e en moest een ereronde rijden... Hij ging recht op een hoge hindernis af, kon m nog net om trekken en ja hoor; daar lag Jorientje met haar bekertje nog in de hand, languit in het gras Haha! ! Mn pony ging doodleuk tussen een andere ponyclub staan> grapjas *LOL*

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-03 15:45

ik was een keer naar een dressuurwedstrijd aan het kijken. er waren iets van 6 ringen naast elkaar en er was iemand een proef aan het rijden in bak 1. Op een gegeven moment springt dat paard zo het witte hekje uit en springt er bij bak 2 weer in zo door iemand prof heen en dat ging ook zo bij bak 3, 4 en 5 en pas bij bak 5 kon diegene het paard pas weer stoppen!! Het was een heel grappig geicht, maar ik denk dat de mensen die hun proef reden minder blij waren...! Haha!

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-03 11:57

Wat ook wel lollig is, een wedstrijd gaan rijden als je in een melige bui bent en je pony komt bij het groeten recht over eind omdat ie spoken ziet! en dan de proef door rijden met een mega smilee niedere keer als je bij x of G in de buurt komt komt je pony rechtover end! Zit je daar op en je komt nie meer bij van t lachen! wel jammer als ie niet had gesteigerd was k 1e geworden Haha!

Anne_GTI

Berichten: 18205
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 18:19

Ook heel fijn is het als je een pony hebt die bang is voor water en er bij X een grote plas ligt. Binnenkomen, sprong over de plas en dan halthouden en groeten. Uitstrekken zelfde verhaal etc. Had na de proef een compleet parcours met waterbakken gesprongen, de punten waren er ook naar... hihi.

Of je gaat voor het eerst met een jong paard op concours die de auto van de jury niet mooi vindt... Dan klooi je dus ook maar een beetje in de buurt van C maar verder als 5 meter van het bordje C ben ik niet gekomen.

Of je gaat op concours met een paard dat nog nooit tuigpaarden heeft gezien en op het moment dat die voorbij komen gaat je paard vrolijk met de staart de lucht in mee lopen doen...

Koeien in de wei naast de ring zijn ook altijd goed voor spektakel, zeker als je paard erop in gaat en het spelletje vrolijk mee gaat lopen spelen. Of ganzen achter een bosje. Staat ook garant voor sensatie bij sommige paarden.

Je proef uit je hoofd rijden kan ook nog wel eens problemen opleveren. Mensen hebben dan niet door dat je je proef aan het rijden bent en steken dan lekker over midden door de ring. Errug leuk... Not.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, maarja wat wil je, rijd al meer als 20 jaar wedstrijden. Dan maak je nog wel eens wat mee...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48491
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-03 21:00

Ik heb Banjer 1x onderling gestart in de B-dressuur... alles ging prima... totdat we moesten van hand veranderen en daarbij enkele passen middendraf... Banjer had hoge nood en ging ongegeneerd staan poepen... Haha!:D

We hebben ook 1x een onderling parcoursje gereden... 60 - 80 cm... met 2 muren er in... ik ben geen held, en toen de 2e muur op me af kwam durfde ik niet meer en groette af..... de jury had ons uit gebeld.... springt Banjer vanuit stilstand foutloos over die muur heen... Haha! toen hebben we het parcours maar afgemaakt... Lachen

jessikoe

Berichten: 248
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 22:38

hoi allemaal

ik vind het wel heel grappig wat er allemaal in de paarden sport gebeurt *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* . zo heb je nog eens wat tegen je andere vriendinnen te vertellen die dan ook er om kunnen meelachen.

maar daar gaat het niet om het gaat erom dat je een grappig verhaal kwijt kunt. haahaha grapje.

zo heb ik ook een verhaal: mijn verzorgpaardje had toen ze 4 jaar was een springstaander tegen haar been aan gehad en dus haar been open gekregen (die later wel gehecht was) maar die was daar na verkocht aan mensen die bij mij in de buurt wonen. oke dus die mensen hadden haar verkocht omdat ze haar veulen al hadden om te berijden (die intussen al 7 jaar is) dus werd ze weer verkocht en daar waar ze toen kwam had haar laten dekken door een fries. nou die had haar weer verkocht en toen kwam ze bij ons terecht. dus wij haar op dieet zetten omdat ze te dik was (want wij wisten niet dat ze een veulen in haar buik had). oke toen ze maar niet dunner was en wij het verhaal er om toe wisten hadden we haar laten scannen en ja hoor er zat een veulen in haar.

oke dat was dus 2 voor de prijs van 1.

maar ik had het over die staander dus wij dachten dat ze angstig was geworden voor springen, maar dat bleek dus niet te zijn omdat ze bij die eerste mensen waar ze toen kwam dat die er 1.25 mee hadden gesprongen dus wij het maar rustig op bouwen he. bleek het te zijn dat ze harstikke hoog kon springen. maar dat kan nu niet meer want ze is dus al 4 tot 6 maanden drachtig maar als ze weer klaar is ( dus niet meer drachtig en het veulen kan er al even bij weg ) ga ik het toch ff proberen.

gr. jessica

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 21:31

Op een wedstrijd aankomen en merken dat je je singel bent vergeten Bloos! dan baal je ook flink hoor want we konden niet even snel terug om die singel op te halen!!!

Anne_GTI

Berichten: 18205
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 22:14

Heb al eens op een wedstrijd gestaan met het verkeerde paard....
Dat krijg je met die wedstrijden op zondag.... Zaterdag te lang in de stad gehangen, paar uurtjes slaap en niet opgelet welk paard ik had opgegeven. (starte er twee) Overigens is het allemaal opgelost want ik kon me ter plekke bijschrijven met dat paard (altijd handig om coupons bij je te hebben) en heb even naar huis gebeld zodat ik even later ook het andere paard gevlochten en wel aangeleverd kreeg.... Gelukkig heb ik goeie vrienden.... Maar als een ander het aan mij zou vragen zou ik hetzelfde doen.

Ach en ik ben ook alles al wel eens vergeten... Hoofdstel aan de staldeur laten hangen, proppen thuis laten liggen, startkaart al eens vergeten, plastron vergeten, etc. etc. Het knulligste is als je de start vergeet met springen... (ook al eens gedaan) Maar goed ik rijd ook al meer als 20 jaar wedstrijden.....

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 11:46

Eens op wedstrijd reed ik in het L dressuur en ik moest toen midden galop over de lange zijde korte zijde was afgezet met hindernissen op 1.20 en die merrie die sloeg op slot en ik kon alleen maar mooi gaan zitten en er over heen Knipoog Leuk joh dressuren met springpaarden hihi maar ik mocht verder gaan ze kende het paard uit de springsport dus had ik mooi mazzel reed toen nog een winstpunt hihihi