Hoe was jullie aller eerste wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Hoe was jullie aller eerste wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-03 21:05

Mijn eerste wedstrijd was HEEL spannend.
Ik kon niet slapen, en die ochtend ook niet eten.
eenmaal toen ik erop zat, waren de zenuwen weg, en Padijtje was optimaal, en zette een goeie proef neer.
Uiteindelijk werden we 2de.

Hoe was jullie aller eerste wedstrijd?


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 21:08

ik was helemaal niet zenuwachtig Lachen

IK kwam daar aan..
het ging allemaal super..
Punten 166 en 167
Super dus>..en dat voor de 1e keer Haha! (officieel)

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:47

Ik was ook niet echt zenuwachtig, of ja toch wel een beetje....ik was ten tijde van mijn eerste wedstrijd 12 jaar oud en reed op een paard, 'tussen al die grote mensen' dus Knipoog.
Ik had een 3e prijs en 127 punten ( jaja de oude punten nog he! Cool )
Gek eigenlijk, ik weet echt alles nog van die wedstrijd. De jury, de andere deelnemer, het weer...het zal toen toch wel indruk gemaakt hebben zeker?

puntje puntje puntje

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 23:50

Oei, da's lang geleden! Maar leuk was het wel, mijn pony en ik waren gelijk 1e bij de dressuur, en 2e bij het springen *LOL*

Extremely rare and Beyond Compare

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 07:40

ik had behoorlijk de zenuwen en kon ook niet eten slapen en drinken.
Ik rij alleen dressuur en ik werd 2x 2e met 162 en 161 punten.
Helaas heb ik nu nog steeds last van de zenuwen Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 07:49

Waardeloos: ik was bloednerveus voor mijn eerste echte (NPC) wedstrijd (te Waddinxveen, op gras, geen stiften...). Gevolg: pony was stuurloos en omdat de ring met touwtjes was afgezet, was ik de weg kwijt en dacht dat mijn hoek al bij de B begon Haha!

Punten weet ik niet meer. Is inmiddels al 16/17 Boos! jaar geleden (ouwe doos dat ik ben....)

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 08:33

Ik was toen 12 jaar. Mijn pony ging er keihard vandoor. Ik geloof dat ik in 2 minuten de proef klaar had waar die normaal 5,5 min. moest duren. Volgens mij had ik 117 punten (oude telling dan natuurlijk).

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:55

Mijn eerste officiële wedstrijd reed ik met Ironique in '96. Was niet zenuwachtig, heb ik nooit last van gehad met wedstrijden eigenlijk.
Punten: 170 + 5e en 158 Lachen
Die 170 is nog steeds het hoogste ooit wat ik gereden heb Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Pippa
Berichten: 88
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 09:59

Jeetje, dat is lang geleden. Was op m'n zevende jaar met m'n shet in de B1 (toen had je nog B1 en B2). Je had toen nog maar heel weinig wedstrijden in onze streek (Betuwe). Die dag kwam een zogenaamde rijdende jury bij onze ponyclub om combinaties van onze club te beoordelen in B1, B2, L1 en L2. Ben met mijn shet 2e geworden in de B1. Punten weet ik niet meer, maar ja het is inmiddels ook alweer 38 jaar geleden..................!

pluk de dag

MoniqueT

Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:04

O jee, we praten over 1975. Was wedstrijd in A zonder startkaart! Startcoupons bestonden nog niet, de lichtste rubriek was de L1, B was er nog niet. Ik werd 6e met Keesje, mijn bonte shet. Maar: wedstrijd daarna, met startkaart, L1 bij de A-tjes, die won ik!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 10:19

Mijn eerste wedstrijd was 24 augustus.
Ik was op van de zenuwen nergens voor nodig achteraf Haha! .
Ik was 1 keer eerste geworden met 173 punten en bij het andere proefje had ik 164 punten. Drie winstpunten Bloos

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:58

o jee...ik ga in januari landelijk starten met me 5-jarige kwpn-merrie...
ik weet totaal niet wat ik moet verwachten, en dit is ook de eerste keer dat ik ergens ga rijden..dus..ik moet afwachten

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

mesastamp

Berichten: 3853
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 11:59

mijn eerst wedstrijd ging super... haha 1x 2e met 164 en een x 6e met 157 dik tevreden dus....

Just Beleve and HOPE

MvdB_

Berichten: 710
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 12:03

Dat was 15 juni in Weesp. Ik reed al een tijdje onderling. Ik was wel een beetje zenuwachtig voor de trailer en hoe het allemaal ging (ben ik op tijd etc.). Ik was ook erg benieuwd hoe de jury en de andere deelnemers op mij zouden reageren. Ik rijd nl met een pony tussen de paarden. Ik kreeg geen commentaar (heb ik trouwens nog nooit gehad) op zijn formaat. Ik had 166 en 150 punten en was een keer 2e. Was best trots.
Leuk om al die verhalen te lezen Haha!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 13:56

ik weet niet meer precies waneer het was maar ik was niet zenuwachtig ofzow...
mn pony was als de dood voor de trailer dus we kregen hem er toen niet in en niet meer eruit en het zweet liep hem over de hoeven...
ik was mn witte handschoentjes ook nog vergeten maar kon ze mn 2e proef van iemand lenen en me 1e proef had ik -2 bij verzorging Haha!
maare hij zag in me 1e proef ook voor het eerst koeien lopen en dat werd een ramp (ik lag er bijna naast) maar me 2e proef had ik toen een wp en was 3e!
na me proef wou me moeder me een krentebol geven maar hij schrok van het zakje en schopte me moeder bijna dus die liet hem los en toen zijn we ergens door een ring heen gecrosst en nog een paar weilanden door gereden en aan de andere kant van het terrein stond ik weer stil Schijnheilig
maar verder ging alles goed Haha!

............

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:12

mijn eerste officiele wedstrijd was toen ik nog op n manege zat en op manege pony's reed, de eerste proef ging netjes alleen stond de pony in ene stil in de galop, scheurde weer vooruit en gaf een bok, en voila daar lag ik Haha!.Toch nog 154 punten.2e proef ging slecht haha iets van 152 punten.Ach ik kan nu nog niet rijden maar toen al helemaal niet Haha!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:13

nou..ik hoop dat mij merrie een beetje normaal doet, maare....ze is heel druk, afstammeling is namelijk wagenaar x troubadour...
maarja..we zijn het allemaal wel

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:35

Mijn eerste wedstrijd was een hel!! Ik had een heel druk pony'tje van 1.35 m die ik eigenlijk, achteraf gezien, helemaal niet aan kon. Die pony had heellang op de manege gestaan en kon dus niet alleen zijn, als hij zijn maatje uit het oog verloor begon hij helemaal te flippen. Daarom stonden mijn pony en de pony van mijn vriendin ook altijd samen op de trailer. Dat ging ook wel goed maar als ik dan ging rijden ging hij dus helemaal flippen: Steigeren bokken rennen gillen hinniken, door ander banen heen rennen etc. zo heb ik het 3 wedstrijden volgehouden. Toen ben ik er maar mee gestopt.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:36

hoeveel punten had je er voor gekregen dan? en hoe oud was die pony???

..Romana Utopia.. mijn meissie 4-ever!!
ik zal je nooit vergeten!!!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:44

pfff das alweer lang geleden
met Arenda dressuur: heb werkelijk geen idee!!!!!
springen: ja topper, 2x foutloos, 2x 1e en over de klasse B en L de hoogste steilpunten, won ik een dek!!!!!1
Tobias: dressuur: hmmmmm niet echt denderend wel 2e prijs
springen: 1 balk! was wel jammer, had het zadel van een vriendin maar me beugelriem brak en die bleef achter de balk hangen, vandaar 1 balk!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

EvelienH
Berichten: 3714
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 14:52

Ik was mijn eerste wedstrijd heel erg zenuwachtig. Ik kon niet slapen,
en s'ochtends niet eten.
Echt denderend ging het niet ik had volgens mij maar iets van 145 punten.
Maar na 3 wedstrijden had ik mijn winstpunt en toen ben ik gaan springen.
Mijn eerste keer springen ging wel goed.
Ik was 2X foutloos maar ik weet niet meer hoeveelste ik was Haha!
Maar ik krijg s'ochtends voor een wedstrijd nog steeds geen hap door mijn keel Verward

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:10

Even denken hoor...
Een thuiswedstrijd, zonnig weer, zonder ijzers op gras, mei 2000, 158 punten en 164. De eerste punten waren binnen!

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:17

jeetje onderling dat weet ik niet meer precies. Mijn eerste landelijk wedstrijd weet ik nog wel, dat is ongeveer 15 jaar geleden... Ik was eerste geworden met een winstpunt! (124 ofzo) Ik vond het direct leuk!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:23

Dra-ma-tisch!!! Ik bloednerveus, er lag schroot langs de kant van de bak en Equi wilde niet eens in de búúrt komen dus dag hoefslag... Haha! 136 punten in de ene proef en de ander iets van 142 ofzo...het geheel staat ook nog ergens op video maar ach die kan of wil ik niet meer vinden Knipoog

Culemborg here I come!!

LouB
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-03 15:33

Mijn eerste onderlinge wedstrijd is alweer 7 jaartjes geleden ofzo. Ik was heel zenuwachtig. Maar t ging super en was 1e!! Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers