B dressuur ging supper....maar L1 gaat niet!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

B dressuur ging supper....maar L1 gaat niet!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-03 16:00

Hallo,

Ik ben vanaf begin augustus dit jaar begonnen met mijn paard om wat concoursjes te gaan rijden in de Dressuur.

Dat ging zo verschrikkelijk lekker dat ik bloeide van trots!!

Ik had een paar prijsjes gewonnen en mocht door naar de L1.
De eerste 2 x dat ik weg ben geweest ging het naar mijn gevoel erg slordig en overhaast.
Maar toch net 2 Wp gehaald.

Nu ben ik alweer een aantal keren gestart maar........ Huilen Huilen .......het gaat gewoon niet.
Ik word er Depri van!!
Ik zit gewoon telkens rond de 150 pt. te schommelen.

Mijn instructrice is gisteren maar mee gegaan om te kijken wat er nu niet goed ging.
Oke er waren wat min puntjes maar ze vond dat het erg goed ging.

En tot onze grote teleurstelling 150 pt en 152 pt.

Ik vond het echt best lekker gaan en dan is het niet echt motiverend als je steeds je punten terug krijgt.

Hebben jullie dat ook gehad??
B super gaat en de L1 is verschrikkelijk??

Ik rij nu tegen dezelfde mensen als in de B en hadden altijd ongeveer dezelfde punten en nu in de L1 niet meer.

Ik krijg telkens van de jury te horen dat Mecie nog te slap is in haar achterhand.
HELP HELP TIPS!!

Groetjes: Corina


Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 17:36

Ik ben pas geleden weer uit m'n dal geklommen. Ik ben de B en de L1 doorgevlogen. De L2 ging ook redelijk goed. 2x geen winstpunt. In het begin in de M1 ging het super! Toen kreeg ik opeens 130 punten. Ik was m'n zelfvertrouwen kwijt en haalde af en toe een winstpuntje. (Zit nu toch al op 8 wp's) En ik klim nu weer omhoog. Gister hadden we clubkampioenschappen, ik verwachte er niet al te veel van, maar werd ex-eaco 1e! Met 167 punten.
Dus probeer gewoon zelfverzekerd te rijden, bij mij straalde mijn onzekerheid ervan af. Nu niet meer, ik hoop dat het straks beter gaat voor je!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 18:30

Dat is inderdaad vervelend, ik heb hetzelfde gehad van de B naar de L1.
Ik reed ook echt de hele tijd tussen de 150 en 156 punten, ik zei weleens voor de grap dat ik er een abbonnement op had.
Dit heeft echt wel 10-15 wedstrijden geduurd, echt super frustrerend.
Maar opeens kreeg ik daarna bijna elke wedstrijd wel een winstpunt.
Ik ben naar mijn idee niet echt anders gaan rijden, heb hem wel wat hoger ingesteld, misschien een tip

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 18:46

Als je paard nog te slap is in de achterhand, moet je niet in de stress schieten maar gewoon thuis met behulp van je instructrice eerst eens lekker verder werken. Jouw punten vergelijken met die van anderen heeft niet zoveel zin, je moet gewoon naar jezelf kijken, je protocollen goed analyseren, en proberen te verbeteren wat voor verbetering vatbaar is.

Dan komt het vanzelf goed, en veel sneller dan je nu verwacht Lachen

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 18:59

Bij mij viel L1 in het begin ook tegen Knipoog.
B ging super, maar L1 wilde echt niet.. Nou waren de omstandigheden ook niet zo geweldig, lang geen les, Graz zat niet goed in zijn vel enz.
Maar nu gaat het wel aardig lekker!

Gewoon niet opgeven en er echt voor blijven gaan, dan komt het vanzelf goed Lachen.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:07

De kriteria in de B liggen echt anders dan voor de L. In de L moet alles heel correct gereden worden en moet de aanleuning mooi constant. Als er op je protocollen staat dat je paard te slap is hou je hem misschien niet recht genoeg.
Gewoon eventjes een paar maanden thuis door trainen voordat je weer gaat starten. Succes.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:14

Vriendin van mij had dit ook, B reed ze netjes tussen de 160-170 en in de L1 zakte ze tot in de 140.Bij haar kwam t doordat ze m niet echt aan t lopen had, geen goede aanleuning en na een jaar reed ze pas weer in de wpen, khoop voor je dat t niet zo lang zal duren.Maark zou gewoon een maandje/paar maanden thuis blijven voordat ik weer een concour zou rijden, gewoon even lekker oefenen.Probeer optimistisch te blijven!Succes!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 19:24

En als je rond de 150 rijdt valt het natuurlijk nog wel mee - je hoeft maar vijf keer een 5 te scoren en dan ben je er al.
Als het goed is moet je op je staatjes toch ook kunnen zien waar het om gaat.

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:41

Misschien ga je gewoon te hard. Stop weer even (een maandje ofzo) met wedstrijden, en probeer het dan nog eens. Je bent ook de B door gevlogen, dus dat is dan helemaal niet zo verkeerd, ook geestelijk voor je paardje niet.
Even een pas op de plaats, en dan gaat ie weer als een speer!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

BloemBloem

Berichten: 16575
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 10:14

Dickie schreef:
Als je paard nog te slap is in de achterhand, moet je niet in de stress schieten maar gewoon thuis met behulp van je instructrice eerst eens lekker verder werken. Jouw punten vergelijken met die van anderen heeft niet zoveel zin, je moet gewoon naar jezelf kijken, je protocollen goed analyseren, en proberen te verbeteren wat voor verbetering vatbaar is.

Dan komt het vanzelf goed, en veel sneller dan je nu verwacht Lachen


Helemaal mee eens

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:33

ach iedereen heeft weleens een dipje!
Je zou de proef heel vaak kunnn oefenen! dat heeft bij mij gewerkt want dan weet je wat er komt je paard is er meetsla wel op voorberijd en dan gaat alles een stuk soepeler! en natuurlijk gewoon lekker blijven lessen!
TSja soms kan je er wel eens een sury bij hebben die niet zo goed gehumeurt is naja das dan pech! gewoon verder naar de volgende wedstrijd en iedere keer goed op letten wat er op je protocool staat!
Iedreen heeft wel eens een dip laatst had ik even een tijdje geen winstpunten ( okey 2 a 3 wedstrijden) maar nu vindn de jury's het toch weer mooi en mag ik bijna naar ut Z1 Haha! dusz niet depri worden gewoon doorgaan Haha!

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:26

Het verschilt wel per dier of je een proef vaak moet oefenen.Doe ik dat bij mijne dan na 4x weet ie t en lukt t niet meer.Maar probeer de probleemstukjes eruit te halen, bv. wijken ofzo, en oefen dat dan extra.

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 15:45

Dat heefd een meisje bij ons van de club ook maar dan in het m1 en m2 in m1 de hele tijd eerste en in m2 nog wel wpunten maar niet meer zo hoog als eertst en dat doet toch ook wel aan haar knagen dus je bent niet de enigste

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:25

Ik heb het zelf nooit gehad, ik heb altijd alle klassen uitgereden en misschien dat adt scheelt. Wat wel vaak zo is, dat jury's in de B toch iets makkelijker zijn dan in de L1. In de B gaan ze er mee akkoord dat een overgang misschienniet helemaal perfect is, in de L wordt dat al moeilijker. Ik zou gewoon door blijven trainen, ook op die achterhand. misschien is iets midner wedstrijden rijden ook een oplossing, dan heb je de tijd om thuis te rijden en kun je af en toe kijken of het beter gaat op een wedstrijd. Op een gegevn moment kom je ook in een neerwaartse spiraal doordat je weer denk van o ik haal weer 150 en dan straal je dat ook niet echt uit.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 19:27

Ik heb het zelf nooit gehad, ik heb altijd alle klassen uitgereden en misschien dat adt scheelt. Wat wel vaak zo is, dat jury's in de B toch iets makkelijker zijn dan in de L1. In de B gaan ze er mee akkoord dat een overgang misschienniet helemaal perfect is, in de L wordt dat al moeilijker. Ik zou gewoon door blijven trainen, ook op die achterhand. misschien is iets midner wedstrijden rijden ook een oplossing, dan heb je de tijd om thuis te rijden en kun je af en toe kijken of het beter gaat op een wedstrijd. Op een gegevn moment kom je ook in een neerwaartse spiraal doordat je weer denk van o ik haal weer 150 en dan straal je dat ook niet echt uit.

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 20:28

Ik heb hetzelfde in de M1. Ik rijd met mijn fjord in deM1 en ik heb nu ong 10 wedstrijden gereden bij de paarden en blijf nu telkens rond de 145 150 hangen. Mijn instructrice zegt dat alles goed gaat maar het wat spetterender moet. Maar ja hoe krijg ik dat voor elkaar. Het zijn telkens de middengangen die me nekken en ja als je dan ook nog een schoonheidsfoutje maakt dan haal je het al niet meer op. Velen zeggen dan ook dat het te hoog is en ik het niet meer haal met mijn fjord. Ik geloof daar niet in dus ik ga vastberaden door. De wp komen wel, bij jou ook!

Penny en ik zijn M2 + 4!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kreekie, Marlissa92, Trendiction en 40 bezoekers