Witte shabrak verplicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 09:30

Vanaf het M worden er geen punten gegeven voor verzorging, dus in principe kun je dan zonder problemen met een ander kleur dekje starten.

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-03 16:21

Bedankt allemaal voor jullie reactie OK dan!

Ik heb er idd ook nergens meer kunnen vinden dat wit verplicht is.
En tja die punten voor de verzorging... het zal me een zorg zijn of daar nou een 6 of een 7 staat.
Ik vind een zwarte shabrak veel mooier op hem staan Lachen

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 16:21

Volgensmij is het ook niet verplicht. Ik heb ooit een witte pony daar had ik een knalrood shabrak bij, vind ik zelf veel mooier, wit op wit lijkt zo raar. Bij de andere kleuren vind ik een wit dekje denk ik wel het mooist.

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:18

Er staat volgens mij ergens dat het de bedoeling is dat je in de eerste plaats rijdt zoals de club dat voorschrijft, en anders met een witte, cremekleurige of gele shabrak. Maar volgens iedereen mag zwart ook, dus doen zou ik zeggen.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-03 21:55

Hmm nou als ik met het shabrak van de club moet rijden dan moet ik met zo'n stomme te grote (voor mijn paard dan) met een punt eraan waar kei groot St. Jan op staat, dan pak ik liever mn eigen creatie Nerd Nee maar als je nou viertal rijdt dan móet je wel allemaal dezelfde dekjes geloof ik, maare ja aangeizen ik dat toch niet doe, en ik voor op een schimmel zoals mijn schimmel (wit dus) wit niet mooi vind, rijd ik met bordeaux shabrak.. maar ik vind dan eigenlijk wel dat als je geen wit shabrak hebt, het een fluwelen moet zijn dat staat nét ff wat mooier, en ik doe er ook expres een witte singel onder anders lijkt het net of ik mn zadel vergeten ben om te toveren voor de wedstrijd.
Maare of je er lager punt mee krijgt hebk geen ervaring mee, ik reed tot voor kort ook nog altijd met wit dekje omdat ik ook altijd in de veronderstelling was dat dat verplicht was en heb nou geen punt voor verzorging meer (helaas, tikte altijd wel lekker aan Haha! )

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-03 10:44

Tigger schreef:
Ik vind het belangrijker dat het allemaal netjes bijelkaar past en echt over nagedacht is, dan dat het persee wit moet zijn.


Mee eens. Op schimmels is een witte shabrak niet mooi omdat:

1. het anders zo'n wit geheel wordt.
2. je schimmel niet helemaal wit lijkt, omdat die shabrak altijd witter is.

Ik heb er nu een creme-wit shabrak op liggen Is toch een beetje wit, maar je paard is witter dan je shabrak.

Maar ik vind een witte shabrak over het algemeen echt het mooiste, behalve bij paarden die al (veel) wit hebben. (schimmels, appaloosa, bonte)

Ik vind wel, dat als je er een andere kleur oplegt, je wel een mooie kleur moet pakken (dus geen paars met groene strepen Haha!). En dat het shabrakje van fluweel of iets is.

Maar opmerkingen of puntenaftrek mogen ze je er echt niet voor geven. (misschien een opmerkinkje als de kleurencombinatie echt not done is)