Maken jullie Knotjes of Rozetjes (aan de zijkant)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Maken jullie Knottjes of Rozetjes (aan de zijkant)

Knotjes
35 (55%)
Rozetjes
28 (44%)

Totaal aantal stemmen: 63


daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:12

Orionneke, wat is jouw manier van vastzetten dan?? Ik ben heeeeel benieuwd want ik ben dus langer bezig (bijna:)) met loshalen dan met vastzetten. Ik vind met naald en draad dus ook mooier, maar bij mijn eigen paard doe ik het met elastiekjes omdat zij zulke dunne manen heeft dat er bijna geen vlechtjes zijn. De ander waar ik mee start doe ik in principe dus altijd met naald en draad, heb het mezelf geleerd aan de hand van een topic hier op bokt en ik geloof dat het wel redelijk lukt. Ik kan het alleen niet zo snel. Ben er best wel een half uur mee bezig. En dan het uithalen nog...Verdrietig

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 21:16

Hm moeilijk zo uit te leggen.....misschien moet ik een keer een fotoreportage maken.

Maar ff uitgelegd:

Stap 1: de vlechtjes dus gewoon eerst strak vlechten.
Stap 2: het vlechtje van onderaf het stukje elastiek omvouwen en dan de rest als het waren oprollen en vasthouden dan doe je de naald vanuit het knotje gezien onderuit naar achteren erdoor links naast het elastiek gedeelte, aan de andere kant opdezelfde hoogte terug en dan rechts van het elastiek gedeelte of erdoorheen. dan met drie knopen vastzetten....

Met losmaken hoef je het knotje alleen maar op te tillen dan zie je aan de onderkant het touwtje en kniop je hem los. Pak je het knoopje vast en trek je het touwtje zo uit het vlechtje......


Ik zal proberen vd week een fotoreeks te maken!

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 08:05

Ik vlecht tegtenwoordig met pektouw en zet daar de velchten ook mee vast. En dan zo, dat de bovenkant een beetje bolt, zodat het lijkt alsof hij iets meer hals heeft.
Ik heb ook altijd maar 6 of 7 vlechtjes. Maar als ik met elastiekjes vlecht, dan heb ik er ook maar 6 of 7 en die liggen dan helemaal tegen de hals en lijken best een beetje op de rozetjes.