military boekelo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lufmahhorses

Berichten: 674
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: oldenzaal

military boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 19:45

haha ik mag start coupons ophalen te paard en meerijden in de vlaggen parade vet cool he Haha! Haha! ik moet helemaal in uniform witte bandages, rij-jasje witte broek blablabla hellup! maar vin het wel cool

'waarom moet je 18 zijn om te trouwen... ik wil nu al met hem trouwen'


xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 10:18

wow lijkt me echt cool!!
veel plezier!!!

............

lufmahhorses

Berichten: 674
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 18:50

tnxxx

'waarom moet je 18 zijn om te trouwen... ik wil nu al met hem trouwen'

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:15

Leuk! Nu maar hopen dat je pony onderweg geen zin krijgt om te springen, die hindernissen zijn namelijk ECHT kolossaal! Wij zijn zaterdag in Boekelo geweest, ook een stukje (te voet) het parcours in geweest. De paddenstoelenhindernis van dichtbij gezien en de nieuwe wal die daar vlak voor ligt. Palen van 1.70 hoog, een greppel ervoor... Vanaf het paard zal het een stuk minder hoog lijken, maar toch blijven het behoorlijke sprongen!

Het weekend van 12/13 oktober is het toch?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

lufmahhorses

Berichten: 674
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: oldenzaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 19:46

hahahaha lijp ja volgens mij wel

'waarom moet je 18 zijn om te trouwen... ik wil nu al met hem trouwen'

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:02

Hopelijk mag ik er ditjaar groomen.
En karin, die piknicktafel!!

Brabantse Fries ;)

rosanrosan

Berichten: 1227
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:41

Palen van 1.70 hoog?? heb je dat wel goed gezien, lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat een crosspaard over een hindernis moet springen van 1.70 hoog.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:46

Die palen zijn idd 1.70 hoog, mijn zusje is ernaast gaan staan en zij is 1.76, ze stak er maar een klein stukje bovenuit. Ze stonden overigens wel verzonken in een greppel van een halve meter breed en zo'n 30 cm diep, maar daarmee was de opsprong zelf nog zeker zo'n 1.40 hoog. Zijn foto's van, als het goed is. Moeten alleen nog geupload worden.

Is overigens geen hindernis waar ze overheen moeten, maar een wal (een opsprong dus).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:52

Karin zegt ook dat er een greppel voor zit rosanrosan. Die greppel is ca 50 cm diep en 80 cm breed. Het paard springt daardoor niet 1.70, maar ca 1.20 hoog.

Dit is wel een internationale military en geen Z parcours Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:58

Ik zie wel dat Rommie iets meer kijk heeft op breedte en diepte. Knipoog

Maar idd, dit is een tigsterrenwedstrijd. Ik stond ook met m'n ogen te knipperen toen ik die wal zag. Wow!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:01

De bedoeling is eigenlijk ook dat de hindernis er indrukwekkender uitziet dan hij in werkelijkheid is. Een belangrijk aspect in een military denk ik, omdat een groot deel leunt op vertrouwen van paard en ruiter.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

rosanrosan

Berichten: 1227
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 09:21

Als je een goed paard hebt die nergens naar kijkt vallen die hindernissen inderdaad meestal wel mee. Wij hadden op het EK ook een afsprong van 1.50m maar dat viel ook echt wel mee! Maar het blijft echt super gaaf om naar te kijken die zware hindernissen!!

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 11:47

we kunnen ook wel met een stel van bokt afspreken om samen naar de military te gaan is best gezellie *LOL*

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 14:04

ik was er vorig jaar heen geweest om te kijken en het parcours mee te lopen en die hindernissen vond ik echt hoog en breed!! maar wel erg mooi gebouwd!

............

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 15:29

rosanrosan schreef:
Als je een goed paard hebt die nergens naar kijkt vallen die hindernissen inderdaad meestal wel mee. Wij hadden op het EK ook een afsprong van 1.50m maar dat viel ook echt wel mee! Maar het blijft echt super gaaf om naar te kijken die zware hindernissen!!


Zelfde als je 1 of 2 treden van de piano overslaat in het Z Haha!

Brabantse Fries ;)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:02


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Irene2Jarig

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 20:53

jah die palen zijn idd heel erg hoog! ik ben er elk jaar, woon er maar liefst 2 kilometer vanAF Knipoog HIHI
Vorig jaar heb ik de military(cross) nagereden! gelijk de middag na de echte cross!! echt supergaaf is dat hoor!!!!!!!!!!!!!!!!! ga dit jaar weer doen ....Haha! Ik zal opletten of ik je zie lufmahorses!!!!!!! hoe zie n jij en je paard eruit? groetjes Irene

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

Nienel
Berichten: 4
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Groningen/Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 23:33

Ik kom elk jaar in Boekelo (woon er *LOL*. Sommige hindernissen zijn idd echt mega. Maar ik denk dat dat ook wel heel erg het uiterlijk is. Er was ook eens een hele coole bij de eerste waterbak, met een soort fonteijn waar zo doorheen moesten springen.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 15:02

Die opsprong waar Rom en ik het hierboven over hadden, staat deze maand in de Bit. Hij staat op pagina 95, de foto rechtsboven (jammer dat-ie een beetje vaag is). Dat zijn die palen van 1.70 hoog met die greppel ervoor.

Best een interessant artikel trouwens: hoe ziet een paard de hindernissen in een crossparcours? Chef d'equipe van de nationale eventingkaders Alice Kromkamp-Waanders vertelt hoe en wat. Mooie foto's ook, o.a. van de paddenstoelenhindernis.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-03 16:32

Hmm toch eens de bit gaan kopen deze maand!

Brabantse Fries ;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers