[JV] Vekeerde galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 21:08

Over het wel of niet starten heb ik niks te zeggen. Ik ben slechts iemand die bij haar op stal staat. En ze staat al ingeschreven. Ik vroeg me nu alleen af wat ze het beste kan doen.
Volgens mij heeft die pony altijd dezelfde kant op gelopen. En wat zeker is, hij heeft veel voor de kar gelopen. Waarschijnlijk heeft hij altijd de linkergalop gedaan. Maar ze is hard aan het oefenen!

En trouwens over het niet getoond. Ik heb vandaag bij de paarden geschreven. En als ze in de M2 nog iets niet getoond hadden kregen ze nog een 4 of 5! Dus ik denk dat er in de B bij de pony's niet zo vaak 1en worden gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:10

Dan is er erg mild gepunt Lachen

Staan er trouwens van die wedstrijd uitslagen op i-net?
Een stal genootje heeft er vandaag gereden.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 21:11

Denk het niet. Welke klasse? Misschien weet ik het...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:12

B
Maar je hebt een pb Lachen

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:15

aardige jury dan

ga eens bij je zelf na zou je dit eerlijk vinden
iemand toont iets niet en krijgt een 4 of 5
jij toont dit onderdeel wel (laten we zeggen de middendraf dus) en gaat best goed tot bijna op het einde en er komt een onregelmatigheid in. En je krijgt ook een 4 of 5 wat denk je dan????

nee ik vindt niet getoond een 1
daarnaast is het ook zo dat ik ook een 8 of 9 durf te geven als iets dus goed is

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 21:16

Mild gepunt? Er was er 1 met een winstpunt, 156 punten. (van de 8 a 9 combinaties)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:17

Op 9 combinaties is dat ook meer dan genoeg
2 prijzen, dus zeker niet meer wp's om te verdelen.

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:18

dat hele vijven en zessen hebben we niets aan
beter een dikke (on)voldoende dan weet je waar je aan werken moet
het komt er nu op neer dat iedereen die rond die vijven en zessen rijden dus matig rijden????
en als je dan een verkeerde galop toont haal je het ook niet zo gauw meer op in de rest van de onderdelen

dus ik vindt duidelijkheid het allerbeste

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 21:23

Ja dat is waar. Ik wil liever ook een laag punt met fatsoenlijk commentaar, dan iets wat slecht ging waar ik toch een goed punt voor haal. Ik wil mezelf niet voor de gek houden. Maar volgens mij worden er maar heel weinig 1-en gegeven.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-03 21:24

Ik heb trouwens wel oit gezien dat iemand een 0 kreeg voor een onderdeel en er dan -8 bij kreeg. Dat tikt wel aan!

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:27

het wordt weinig gedaan
maar ik doe het dus wel
maar dan moet je ook zo eerlijk zijn dat als iets goed is in een proef een 8 of 9 te geven vindt ik

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:29

en hier in de buurt is er ook een jury die nullen geeft
we schrokken ons wild toen we de briefjes terugkregen op het secetariaat maar de combinatie had nog 156 punten want hij durfde ook wel een 9 te geven

zijn commentaar bij die 0 was dan ook "niet getoond" en dat klopte
(meisje had de galop dus ook niet gedaan)

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 00:01

Toch ff inhaken:
Cassidy schreef:
Ik heb altijd geleerd dat je op een wedstrijd niets te zoeken hebt als alles thuis niet vlekkeloos gaat.

Dan rijdt er nooit meer iemand wedstrijd denk ik Scheve mond
Maar wel een goede insteek Lachen

Citaat:
Zelfs bij een beginnerswedstrijd hoor je galopchangementen (!!!)

Nee hoor, je mag terug naar draf Knipoog

Voor de rest denk ik dat ze het beste de hele tijd kan proberen de goede galop aan te nemen. Dan kan de jury tenminste zien dat ze haar best doet. Wat die er vervolgens mee doet is per jury verschillend.

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 02:25

Persoonlijk vind ik het ook niet erg slim om al te gaan starten. Kun je die mensen niet nog ompraten Knipoog

Verder als jurylid vind ik dat ze iig moet laten zien dat ze bezig is om hem in de goede galop te krijgen. Maar het is natuurlijk gegarandeerd goed voor slechte cijfers, dus ik vraag me af waar haar lol dan uit gaat bestaan?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:35

organisator schreef:
en hier in de buurt is er ook een jury die nullen geeft
we schrokken ons wild toen we de briefjes terugkregen op het secetariaat maar de combinatie had nog 156 punten want hij durfde ook wel een 9 te geven

zijn commentaar bij die 0 was dan ook "niet getoond" en dat klopte
(meisje had de galop dus ook niet gedaan)


Ik kan me alleen maar heel erg aansluiten bij hetgeen wat hierboven allemaal gezegd is. Als het meisje niet rechts kan galopperen moet ze nog niet starten. Om overal zo laag te eindigen met zeer lage punten is niet motiverend. En in de bixie proeven hoeft geen galop getoond te worden. Toch kun je er wedstrijdervaring mee opdoen.

Een 0 kun je eigenlijk nooit geven. Want bij een 0 heb je helemaal niks van het onderdeel laten zien. Stel je moet aangalopperen tussen C en H. En de pony loopt gewoon in draf door. Een 1 is terecht, maar de combinatie is dan nog wel tussen de C en de H geweest. Dus er is wel iets getoond van het gevraagde. En indien de combinatie niet tussen C en H is geweest is er verkeerd gereden. Dan zal het onderdeel opnieuw gedaan moeten worden en komt er -2 (vergissing).

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:42

ja hoor, kan best. In bv het L2 wordt een apart punt voor alleen een aatal passen achterwaarts gevraagd. Als je die niet uitvoert, heb je dus een 0.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:56

Dan is het paard toch op de plek geweest waar hij achterwaarts moet. De ruiter kan een mislukte poging doen en daar toch een 1 voor krijgen.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 12:00

Dit zijn de betreffende onderdelen:
9. B Afwenden
X Halthouden, enkele seconden stilstaan
10. Enkele passen achterwaarts
11. Voorwaarts in arbeidsdraf

E Linkerhand

niet achterwaarts is dus een 0.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 23:11

Als er 3 galoponderdelen zijn en ze krijgt daar een 1 voor terwijl het een 6 had kunnen zijn scheelt dat al 15 (!!) punten. Niet echt leuk voor het meisje als ze een goede proef had gereden voor een winstpunt, maar door de galop toch rond de 140 komt te zitten... Lijkt me dus beter om nog een tijdje door te oefenen totdat het wel gaat.
Maarr dat was de vraag niet.
Ik ben dan geen jury, maar mij lijkt het het beste als ze m terugpakt naar draf en opnieuw aangalopeerd. En nog beter om thuis te oefenen tot de rechtergalop ook lukt! Lachen