Kalkoenen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LizZz
Berichten: 31
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Breezand

Kalkoenen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 21:25

Ik rijd al een hele tijd wedstrijden eigenlijk, maar heb nog nooit kalkoenen in hoeven doen. Dit omdat mijn vorige paard geen ijzers had, maar m'n huidige paard heeft dit dus wel. A.s. vrijdag heb ik een [buiten]wedstrijd, en er is regen voorspelt dus kalkoenen zouden wel handig zijn! Maar nou vroeg ik me af hoe dat eigenlijk moet, ik bedoel moet je de gaten nog schoonmaken met een speciaal iets ofzo? Want met al dat zand krijg je echt die kalkoen er niet recht ingedraaid toch ? Alvast bedankt!

Verboden vruchten zijn het lekkerst


Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:48

Als ik op concour ga, maak ik thuis de gaten alvast schoon
met een spijker.
Dan draai ik het schroefdraad op met een tab en stop de gaten
dicht met watten.
Dan hoef ik dat op het concour terrein namelijk niet meer te doen
want dan is het toch vaak iets onrustig.
Ik hoef dan alleen maar de watten eruit te punniken en de kalkoenen erin te draaien.
Succes ermee!

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:22

Zo doe ik het ook altijd en de watte insmeren met hoefvet of vaseline kan je helpen met ze makkelijker erin of eruit te halen....

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:20

Dat heb ik ook een tijdje gedaan met die watten. Maar nu draai ik ze thuis alvast in alle rust erin. Op concours zijn de paarden soms wel wat beweeglijk. Ik maak ze schoon met een hoefnagel. Dan probeer ik meteen te draaien. Pas als dat niet lukt gebruik ik de tab. De schroeven en de sleutel neem ik in een plastic blik (boterhamtrommel ofzo) mee, want in een ijzeren blik roesten ze te hard.

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:41

Ik maak ook thuis de gaten schoon met zo'n speciaal pennetje ervoor. Dan uitspuiten met water en dan watten gedrenkt in hoefolie er in proppen. Ik doe ze nooit in als mijn paard nog op transport moet (ook als is het maar 10 minuten met de trailer) want de kans dat je daardoor verwondingen krijgt bij je paard (zelfs met transportbeschermers) vind ik veel en veel te groot. Nee hoor, lekker pas op wedstrijdterrein zelf, dan maar iets eerder weg!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:46

Ik maak ook thuis meestal de schroefgaten al schoen met zo'n pinnetje en kwastje en zo'n ding wat je zo de schroefgaten indraait (sorry ben alle namen kwijt....) en dan op de wedstrijd kun je de stiften er meestal zo indraaien! En eenmaal klaar met rijden draai ik ze er ook direct weer uit.

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 11:25

Als ik wedstrijd op gras heb, maak ik een dag voor de wedstrijd mijn schroefgaten schoon!
Dan stop ik er stukjes van een spons in, werkt echt geweldig, beter dan watjes!!! (gele gedeelte)
Je kan het op de wedstrijd er zo uithalen!!!!

..........................................................

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:00

Ik zie altijd mensen zo stuntelen Lachen

Ik maak ze op de wedstrijd zelf schoon, pak een klein schroevendraaiertje, dan wip je zo ineens heel het zand etc uit het gaatje. Keer goed uitschrapen. Dan meestal kun je de schroef er zo indraaien, desnoods 1x met de tap. Maar dat moet je niet te vaak doen, dan wordt het gaatje te groot. Ik heb ze er altijd zo inzitten Tong uitsteken

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 22:26

Ik heb zo'n dingetje met aan de ene kant een soort 'spijker', daar lijkt het tenminste op, en aan de andere kant een staalborsteltje. Daarmee maak ik de schroefgaten schoon. Meestal doe ik dat op wedstrijd, als ik het de dag vantevoren doe stop ik er watten met hoevenvet in.
De kalkoenen bewaar ik in een plastic bakje met een babydoekje erbij, dan gaan ze niet roesten en omdat ze een beetje vet zijn draai je ze er gemakkelijker in Lachen
Zo'n tab heb ik ook gehad, toen die erin zat trok mn pony zn been terug en brak dat platte stuk dus af en zat dat ding vast in het schroefgat... FIJN Daarom gebruik ik dus zo'n ander ding met een staalborsteltje Lachen
De kalkoenen kun je er trouwens indraaien met een gewone schroevendraaier! Ikzelf doe het trouwens met dat afgebroken ding van die tab... Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 23:19

Franske schreef:
Ik zie altijd mensen zo stuntelen Lachen

Ik maak ze op de wedstrijd zelf schoon, pak een klein schroevendraaiertje, dan wip je zo ineens heel het zand etc uit het gaatje. Keer goed uitschrapen. Dan meestal kun je de schroef er zo indraaien, desnoods 1x met de tap. Maar dat moet je niet te vaak doen, dan wordt het gaatje te groot. Ik heb ze er altijd zo inzitten Tong uitsteken


Ik ook Stiften draaien en opzadelen is echt zo gebeurd Knipoog
Zal wel een verschil zijn tussen spring- en dressuurruiters ofzo Verward *LOL*



Hoe heb je gereden LizZz Verward Moest je in Den Helder bij de Duinruiters starten toevallig Verward
Daar was ik ook nog even na mijn werk om iemand voor te lezen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 23:22

Ik had trouwens al aan je naam kunnen zien wie je was(toch handig zo'n profiel Knipoog )

Ben evengoed wel benieuwd naar je punten, je had wel lekker gereden toch Verward *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 13:21

ik maak ze een dag van te voren schoon, met een hoefnagel een beginnetje maken en dan met de tab verder het vuil eruit draaien en daarna hoefvet of vaseline erin doen met een plukje watten zodat ze schoon blijven, en de volgende dag hoef ik dan nog alleen het watje uit te halen en het is schoon...
maar ook als het niet regent rij ik met kalkoenen op gras...

............

connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 18:10

uitleg Tong uitsteken:D haahaha
je moet de kalkoen gaten eerst met een spijker schoonmaken, (en water kan oowk) dat met zoown lang specciaal ding voor in de kalkoengaten, en dan doe je er (als het een dag van te voren is) watjes in zodat t schoon blijft. de volgende dag, op de wedstrijd, doe je de watjes eruit. en doe je de kalkoenen erin Haha! hahaha. veel succes Knipoog doei doei

I Love Horses!!
Lady k hou van je!, Luv jah voor altijd!
Profiel veranderd: 26-01-04

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 18:31

die spons ga ik vanaf nu uitproberen

So close,
no matter how far.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:50

Ik was altijd langer bezig om die watjes eruit te krijgen dan om de gaten schoon te maken Bloos Ben daar dus snel mee gestopt, soms tref je een steentje en dan duurt het iets langer, maar langer dan een minuut of vijf ben ik nog nooit bezig geweest.
Meestal zit ik met tien minuten te paard *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 23:42

Ik heb een keer van die stoppers gekocht voor in de stiftgaten... netjes voordat paard op de trailer ging heb ik die dingen in de stiftgaten gedaan, kom ik op de wedstrijd was de helft al verloren en de andere helft kreeg ik nauwelijks uit de stiftgaten! tssss... lekker werken die dingen hoor! haha
Ik heb de stiftjes er ook altijd zo ingedraaid, je moet het even een paar keer gedaan hebben dan is het niet meer zo moeilijk als het lijkt!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers