2 jury leden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

2 jury leden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 23:39

Zou het niet eerlijker zijn om 2 juryleden bij een proef neer te zetten op de basiswedstrijden. Punten optellen, delen door 2 en dat zijn je punten voor die proef. Verward
Op internationale zijn ze ook veel verschillen van punten tussen de juryleden. FEI had het een tijdje geleden over, om een onafhankelijk persoon de proeven nogmaals op video te bekijken, om te zien of de punten wel terrecht waren. Of de jury van het rijdende land de punten niet mee laten tellen. Lijkt me een goed plan.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:40

maar dan zou je dubbel zoveel smeergeld moeten betalen! slecht idee hoor! Tong uitsteken

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:42

Wel eerlijker, maar het is al moeilijk genoeg om aan genoeg juryleden te komen voor 1 jury per baan Scheve mond

Als ze die jurycursussen nou eens goedkoper maakten Haha!
Laatst bijgewerkt door Romkabouter op 18-08-03 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:42

Het zou wel eerlijker zijn maar ik denk dat zoiets veel te kostbaar is en ook dat er niet genoeg juryleden zijn. Anders zou het zeker niet verkeerd zijn!

Roxx
Berichten: 4481
Geregistreerd: 27-01-03
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:47

Het idee is goed, maar om bovengenoemde redenen niet uitvoerbaar...........

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 23:51

Het kost dan helaas wat meer per proef.
Als je een proefje rijdt en je wordt ondergewaardeerd, dan moet je wel een extra proefje rijden om zo aan je winstpunten te komen. Blijft eigenlijk het zelfde kwa kosten, denk ik. Verward

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 08:52

Het kost nu al tien euro per proef. Dat is voor twee proefjes 44 gulden. Het is dus al flink duurder gemaakt.
Nee hoor, ik vind het prima zoals het nu is met één jurylid. Natuurlijk, het is eerlijker als er twee zitten, maar het kostenaspect en 1 of 2 juryleden wegen bij mij niet tegen elkaar op.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 09:40

Dat het meer moet kosten vind ik onzin. De standaard juryvergoeding is zo laag, dat ze dat er met hooguit 4 proeven al uit hebben. Meestal jureer je een combinatie of 25 dus ze hebben dan nog 17 proeven winst.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 11:46

Jurykosten zijn niet de enige kosten die je met de inschrijfgelden moet dekken.
En twee jury's wil nog steeds niet zeggen dat je de punten krijgt die je in jou ogen verdient. Dat extra proefje rijden om zo aan je punten te komen vind ik daarom wel een beetje vreemde denkwijze.
Maar 2 jury's zou wel eerlijker zijn nog steeds Haha!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 12:59

Romkabouter schreef:
Jurykosten zijn niet de enige kosten die je met de inschrijfgelden moet dekken.
En twee jury's wil nog steeds niet zeggen dat je de punten krijgt die je in jou ogen verdient. Dat extra proefje rijden om zo aan je punten te komen vind ik daarom wel een beetje vreemde denkwijze.
Maar 2 jury's zou wel eerlijker zijn nog steeds Haha!



Ik zeg niet dat de punten je om de oren vliegen.
Sommige juryleden zijn echt niet eerlijk. Sommige hebben voorkeur voor kleuren of kijken alleen maar naar de afstamming i.pl.v. een ruiter/amazonne die met zijn/haar paard/pony hun uiterste best doen om zo goed mogelijk een proefje te rijden.

Bij 2 juryleden per proef heb je 2 uitslagen. Zijn er grote verschillen tussen de uitslagen, dan kan de KNHS ingrijpen.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:00

er zit zo zijn voor- en nadelen aan: aan de ene kant ben je inderdaad niet afhankelijk van 1 jury, aan de andere kant bestaat er de mogelijkheid dat deze juryleden zeer van mening verschillen, waardoor je grote verschillen zou krijgen, wat dus de nodige frictie zal opleveren...

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 13:01

de ene word je ondergewaardeerd en de ander keer krijg je wat te veel.
Per saldo komt dat op hetzelfde neer.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 14:29

Tyrza schreef:
er zit zo zijn voor- en nadelen aan: aan de ene kant ben je inderdaad niet afhankelijk van 1 jury, aan de andere kant bestaat er de mogelijkheid dat deze juryleden zeer van mening verschillen, waardoor je grote verschillen zou krijgen, wat dus de nodige frictie zal opleveren...


Daar ben ik het met je eens. Je hebt altijd juryleden die te laag Boos! waarderen en ook die te hoog zitten OK dan! . Degene die te hoog of te laag zitten, als dat te vaak voorkomt, kunnen bijv. een verplichte herscholing moeten volgen.
Het blijft moeilijk om een proef goed te beoordelen. Daarom zou 2 juryleden in mijn ogen toch wel wat eerlijk zijn. Verward

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:39

2 juryleden vind ik ook eerlijker, op sommige wedstrijden heb ik er wel eens 2...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:36

In net Z is het bij ons in de regio wel normaal dat er 2 zitten.
Bij de rest dus niet.

Ze hebben nu al veel te kort aan jury's, dus als er bij elke ring 2 neer moeten zetten, is er helemaal een tekort.
Want in de zomer is het hier normaal om 30 ringen te hebben, elke week, binnen een straal van 20 km. Lachen

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 16:31

Bij kampioenschappen zitten er altijd 2, en meestal zitten ze wel aardig bij elkaar in de buurt volgens mij.Misschien wel eerlijker, maar of het haalbaar is?