dressuur of springen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

dresuur , springen of een ander onderdeel?

dressuur
73 (55%)
springen
37 (28%)
cross ( onderdeel van sgw)
10 (7%)
western
5 (3%)
endurance
7 (5%)

Totaal aantal stemmen: 132


Keesje

Berichten: 1985
Geregistreerd: 09-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-03 22:06

Ik doe in principe aan dressuur maar ik spring sinds kort ook.
Dressuur doe ik ook op wedstrijden -->L2 en ik rijd ook kampioenschappen.
Springen doe ik thuis voor de lol en buitenrijden/crossen doe ik met mijn derde paardje ook voor de lol. Die is al 23 maar kan nog rennen als een paard van 3!!


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 16:20

springen en dressuur, maar beide voor de lol. Ik heb in beide ook nog maar twee keer een wedstrijdje gereden.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:32

Springen! Dat vind ik echt vet. Ik doe nu B springen en B dressuur onderling. Mijn verzorgfjorden springen heel goed. Soms wel 1 meter. Kwam ik er net achter dat dat al M springen is!!!!!!!!! Maar op wedstrijden kunnen ze een beetje overmoedig worden... Tong uitsteken

Groetjes!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 23:10

Endurance!!!! Maar ik rij ook dressuur natuurlijk, is toch de basis van alles!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:19

Ik rijd ook alleen maar dressuur vind ik echt superleuk !! Springen vind ik echt doodeng. Ik rijd nu 4 jaar wedstrijden met mijn K.W.P.N.' er en hij heet nobles. Ik zit in de klasse M1 +5 winstpnt. Ik rijd ong 1 keer in de maand wedsrijd want dan hou ik het leuk voor mij en mijn paard!!
Rij gerust ook een week niet of een week buiten en daar loopt mijn paard dan ook weer beter van.
Hij gaat doordat ik niet een elke week pusher ben !!
Heel graag mee op wedstrijd en doet daar dan bijna altijd zijn uiterste best voor mij. Sommige jury's waarderen sommige dingen niet ik rij ook echt niet elke keer winst maar wel met regelmaat waar ik erg blij om ben !! Hij is nu ook Al echt wedsrijd mak niks maakt hem meer uit !!
Behalve binnenwedstrijden die rijd ik heel weinig of niet , want binnen vind hij het niet leuk ziet spoken of andere dingen en had daardoor 2 verliespunten gehaald en die heb ik nu weer netjes weg en nu gaat alles dusgoed ga deze winter eerst een keer HC te starten { Is dat de pnt niet meetellen } Om te kijken of het lukt ik hoop van wel !!!

mandymonica

Berichten: 802
Geregistreerd: 31-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 13:08

Overduidelijk endurance waar het wedstrijden betreft. Ik doe met veel plezier mijn dressuuroefeningen en een sprongetje maak ik ook nog wel eens, maar de sfeer op endurance-wedstrijden en het feit dat je zo ontzettend lang en ingespannen met je paard bezig bent is zó gaaf! Je doet het echt samen, aan het eind van de rit is het nooit "die rotknol wilde dit of dat niet", endurance voelt echt als teamwork. Ik denk dat dat bij SGW ook het geval is, maar dat heb ik nog nooit gedaan en daarvoor ben ik denk ik ook teveel een angsthaas.... ik spring niet over die enge hindernissen en daardoor mijn beest ongetwijfeld ook niet, want zij is net zo'n tutje!

Maar dus met stip en vlag en wimpel bovenaan: Endurance!

**TROTS** Mijn eigen toko! Hulp nodig bij ziekteverzuim? Vitendo Casemanagement!
Lieve lieve Moon, rust zacht **15-06-1993 - 12-09-2019** Voor altijd in mijn hart...
Dag gouden mensenvriendje, veel te vroeg heb ik je moeten laten gaan. Nooit meer pijn.
Ceskiyo D'leh **20/06/2018-19/09/2023**

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:59

LuvdaTossa schreef:
Dressuur is voor mij de basis van elk paard. Eerst alle gangen goed onder controle en ontspannen rijden. Dan kijk ik welke talenten het paard nog meer heeft. Maar ik val altijd weer terug op de dressuur. Dat is het belangrijkste en een stevige basis!
Als je een paard goed aan de hulpen hebt en ontspannen loopt kan hij ook zonder problemen een parcoursje springen. Ook voor het springen rijd ik de paarden eerst goed in de dressuur. Zodat ze goed opletten en mijn aanwijzingen volgen.


ja, ik vind dat je helemaal gelijk hebt. Je ziet ook dat de top springruiters vaak een goede dressuurbasis hebben.

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:02

Dressuur Haha! .
Ik rijd op een manege (telt dat ook mee Tong uitsteken ?), onderlinge wedstrijden L1.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 17:51

Springen vind ik het leukste Haha!

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FleurSandro en 49 bezoekers