Mijn 2 paardjes mogen L2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Mijn 2 paardjes mogen L2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 09:37

Gisteren heb ik mijn laatste L1 proef gereden met de hengst. Er werd super laag gejureerd. Ik werd 3e met 158 punten (nummer 1 had 160). Dit was mijn 5e wedstrijd in de L1 en we hebben nu 10 winstpunten gescoord, is best wel snel gegaan. Ik wilde zelf nog wel wat langer in de L1 blijven voor de ervaring en omdat mijn hengst nog heel wisselvallig en puberaal kan zijn in de proef (lees: stuiteren en lichtelijk ontploffen Knipoog )
Maar de juf wil dat ik over ga omdat ie zich anders teveel gaat vervelen, hoesneller de onderdelen elkaar opvolgen in een proef hoe beter hij loopt want dan heeft hij geen zin om trucjes te verzinnen!
Dus over 2 weken maak ik de overstap naar de L2, als dat maar goed komt Bloos Tong uitsteken
Twee weken geleden reed ik ook al mijn laatste punten bij mekaar met mijn ruin, met hem heb ik er gemiddeld wat langer over gedaan om aan mijn punten te komen, ik denk dat ik zo'n 10 keer heb gestart. Eigenlijk ook nog best wel netjes.
Het gekke is dat ik regelmatig bij dezelfde jury's rijdt met dezelfde paarden in dezelfde klasse en mijn ruin wordt op bepaalde onderdelen veel zwaarder afgerekend dan mijn hengst. Als die bij het halthouden eens (euh... best wel vaak) omhoog klapt, dan is het vaak nog een 5 of een 6 maar bij de ruin is dat meteen een 4? Verward
Maar goed, ik kan beide heren mooi L2 gaan starten de komende weken en maar hopen dat dat net zo voorspoedig gaat als de L1.
Ik ben in ieder geval heel trots op mijn twee mannen!


JoKiRo
Berichten: 13
Geregistreerd: 08-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:01

Heee Gefeliciteerd met je overgang! Knap gedaan!

En tsja, dat een jury het trappelen van een hengst sneller door de vingers ziet dan als een ruin dat doet, is zeker niet eerlijk. Voor alle paarden gelden dezelfde maatstaven toch?

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 12:05

Dank je wel. En ik snap dat inderdaad ook niet van sommige jury's.
Ik kan met mijn ruin vele fijnere proeven rijden en alles beter afwerken en toch scoor ik gemiddeld veel lager met hem. En het is toch ook een knapperd om te zien Knipoog

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:11

Super hoor, gefeliciteerd, en nu op naar de volgende 10 winstpunten OK dan!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 14:23

Ja, laten we hopen dat dat net zo lekker gaat dan zitten we dit jaar misschien nog wel in de M1. Ik moet zeggen dat ik wel redelijk fanatiek ingeschreven heb tot eind december Knipoog
We zullen zien, volgende week in Waspik mijn debuut in de L2 met de ruin en de week erop met de hengst debuteren in de L2... SPANNEND!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DemiSisa, Fly_high en 14 bezoekers