wat allemaal te doen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

wat allemaal te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 10:26

hoi!

ik weet ff geen titel...beetje vaag nu majah

Ik ben net begonnen met wedstrijden maar dat kun je allemaal lezen bij andere berichten van mij.
Ik zou graag willen weten wat je meot doen als je sgw wilt gaan rijden

wat moet je er voor zijn ( b dress en b sprignen of b dress l springen of l dress en b springen)

gr tamara

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:31

Om te mogen springen moet je ooit een winstpunt in de klasse B dressuur hebben behaald. Om SGW te mogen rijden moet je met datzelfde paard minimaal 1 wp in de klasse B springen hebben behaald. Ik ga er nu even vanuit dat jouw paard en jij nog niet eerder SGW gestart zijn.

Bovendien moet je intervaltraining met je paard doen en bepaalde situaties (water, afsprongen) met je paard oefenen. Ook wordt je paard 2x gekeurd op een sgw. Meestal is dat voor de dressuur en na de cross. Er wordt dan gekeken of het paard genoeg conditie heeft, niet kreupel is, en gewoon naar de algemene gezondheid. Als je die keuring niet doorkomt mag je niet starten.

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 10:36

owhja..maari k heb een pony.. het is ook voor pony´s toch??

enne, ik meot eerst nog een wp in de dressuur halen ( we gaan het zaterdag weer proberen Haha! ) en dan ga ik gelijk springen, en die van mij kan heel goed sprigen ( hij is m springen geweest) dus dat moet wel lukken. weet je misschien ook waar je van die intervaltrainingen kan doen??

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 10:50

Ja hoor, ook voor pony's. Intervaltraining kun je gewoon zelf doen. Gewoon lekker in het bos. Doe bijv. 5 min stappen, 5 min draven, 5 min gallopperen, 1 min. stappen, weer 5 min. galopperen. Intervaltraining wil zeggen dat je je pony laat werken en dan weer een poosje laat rusten. Daarmee kun je conditie opbouwen.