waar op letten bij een b proef?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:39

Scum"]
[quote="Ctal schreef:
Nee maar als je pony goed aan de hulpen staat kan je het net zo goed in het midden doen, dat is natuurlijk het mooist.

Je zei dat je al n wedstrijd had gehad, kijk ook goed naar het commentaar wat daar opstond, dat kan ook helpen.
En als t mag moet je na de proef met je pony aan de hand even naar de jury lopen, en om commentaar vragen.8 van de 10 keer willen ze dat wel.
Vooral handig als je daarna nog een proef hebt, kan je er nog even net iets meer op letten.


Ctal, als ik jureer maakt het voor mij niks uit waar je die overgang doet. Als het maar tussen die 2 bordjes is en als de overgang maar mooi is.

Vooral in de b-klasse is het een goede tip om even aan de jury te vragen welk commentaar ze hebben. Ik geef zeker een toelichting als ze me komen vragen, maar ik heb het in de afgelopen 6 jaar pas 1x meegemaakt dat iemand me kwam vragen. Ook vind ik het een goede zaak om genoeg commentaar op de coupon te schrijven. Ook bij een 6 kun je er nog bij schrijven hoe dit onderdeel te verbeteren valt. Ik krijg zelf ook regelmatig staatjes terug met alleen maar punten erop, en daar kan ik niet zoveel mee.
[/quote]

Maar t geeft denk ik wel een mooi beeld als je EN een mooie overgang maakt EN precies midden in.Tenminste dat lijkt mij..
Idd laatste wedstrijd had ik in totaal 1 opmerking op mn coupon.Op de andere 2 Tong uitsteken


Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:59

En netjes op je pony zitten natuurlijk!!!

She's my lady Lovers

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 11:59

Scum schreef:
Vooral in de b-klasse is het een goede tip om even aan de jury te vragen welk commentaar ze hebben. Ik geef zeker een toelichting als ze me komen vragen, maar ik heb het in de afgelopen 6 jaar pas 1x meegemaakt dat iemand me kwam vragen. Ook vind ik het een goede zaak om genoeg commentaar op de coupon te schrijven. Ook bij een 6 kun je er nog bij schrijven hoe dit onderdeel te verbeteren valt. Ik krijg zelf ook regelmatig staatjes terug met alleen maar punten erop, en daar kan ik niet zoveel mee.


is het dan toegestaan als je de bak verlaat om nog eens naar de jury toe te stappen Verward

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:14

Scum"]
[quote="Tyrza schreef:
als je een oefening tussen 2 letters moet uitvoeren, probeer het dan zo dat je mooi in het midden van deze 2 letters uitkomt. Zo laat je zien dat je goed bezig bent met het uitmeten. Let bv ook met het afwenden bij A en daarna stap, dat je eerst netjes recht op de AC lijn komt en daarna pas de overgang naar stap maakt.


Tyrza, de bedoeling van de afstand is juist dat je genoeg tijd hebt om een overgang mooi uit te voeren. Je hoeft het dus echt niet in het midden te doen hoor.

[/quote]

uiteraard, het is niet verplicht, maar het lijkt me wel dat het gewaardeerd wordt. Net van die ene 7 een 8 maken, want imo heeft dat met de afwerking van je proef te maken. Het spijt me, maar als je daar als jury niet op let, danwel stimuleert, vind ik dat een beetje slordig. Let wel, ik praat over het algemeen en val je niet in persoon aan, Scum....

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 12:36

Barb"]
[quote="Scum schreef:
Vooral in de b-klasse is het een goede tip om even aan de jury te vragen welk commentaar ze hebben. Ik geef zeker een toelichting als ze me komen vragen, maar ik heb het in de afgelopen 6 jaar pas 1x meegemaakt dat iemand me kwam vragen. Ook vind ik het een goede zaak om genoeg commentaar op de coupon te schrijven. Ook bij een 6 kun je er nog bij schrijven hoe dit onderdeel te verbeteren valt. Ik krijg zelf ook regelmatig staatjes terug met alleen maar punten erop, en daar kan ik niet zoveel mee.


is het dan toegestaan als je de bak verlaat om nog eens naar de jury toe te stappen Verward
[/quote]

Ja bij buitenwedstrijden erg makkelijk, je steigt af en gaat met je pony aan de hand naar de jury ( tuurlijk niet onder iemands proef Tong uitsteken ) en vraagt of hij/zij misschien nog commentaar wil geven, vaak willen ze dat wel.

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 13:48

naar mijn mening moet je op zijn minst je pony een beetje onder controle hebben voordat je uberhaupt B gaat starten, dus moet je ook kunnen halthouden... ik weet niet wat de omstandig heden waren, of dat hij ergens van schrok, maar als je niet kunt halthouden in de b kom je ook niet veel verder.

Hij stond met groeten wel stil, alle 2 de keren en met de andere proef ook op het midden. meestal houd hij alleen halt als hij helemaal ontspannnen is. maarja, ik gig al de wending door en dacht oliebol ik meot halthouden en je maakt een ophouding en hij gaat niet stilstaan dan word je een beetje zenuwachtig en dan lukt het helemaal niet meer.
snapje het een beetje??

Fierolover
Berichten: 122
Geregistreerd: 23-07-03
Woonplaats: woerden...vlakbij utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-03 13:48

dat eerste stukje wat je hier boven leest heeft iemand anders gezegd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers