De Regiokampioenschappen in Lisse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:00

Grappig om jullie meningen zo te lezen. Misschien is het niet geheel terecht om te zeggen dat je het met een glimlach krijgt. Maar ik blijf erbij dat er in de verschillende regionen nogal anders word gejureerd. Dat dat hard voor mensen aankomt, tja oliebol happens.

Verder vind ik het verhaal van Eyes ietwat onzin. Dat ik destijds als grapje heb gezegd. Zet de foto maar op het internet........je weet, het is niet werkelijk gebeurd. Dit was ook een heel andere kwestie, deze meneer maakte een groffe fout, die door iedereen is opgemerkt en wat lov al zei: Daar kon een klacht voor ingediend worden. Verder kunnen jullie mij enorm aanvallen hier, vind ik ook prima...................maar het blijft dat Jura niet had moeten zeggen dat het om een persoonlijke vete ging. Nu ze haar excuses heeft aangeboden, is er voor mij ook niets meer aan de hand. En hoop ik voor haar dat ze toch naar de hippiade mag...........en wil haar daar mee alle succes wensen.

Ik speel ook nog weleens op de man de bal, en dat bedoel ik niet altijd zo. Maar laten we proberen om dat achterwege te laten! Lijkt me voor iedereen prettig, anders word het wel een heel smerig spelletje voor sommige!

Toch als ik de stills zie, ben ik het wel eens met jurylid die de lage pnt gaf. Hij loopt wat te diep, op een aantal stills vind ik hem wel goed. Maar op een aantal ook absoluut niet!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-08-03 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:17

Tja, wat zal ik er van zeggen,

Jura, gefeliciteerd met het behaalde resultaat, jammer dat je er net niet bij zat. Ik heb nog de hele vrijdagavond zitten hopen dat ik ook mocht, maar het verlossende telefoontje kwam maar niet.

Over het te diep lopen, dat probleem heb ik ook, en het scheelt je inderdaad zo 10 punten heb ik meerdere malen gemerkt. Nu ben ik heel hard aan het oefenen om hem minder diep te krijgen, en ik moet zeggen dat de schimmel het in galop al redelijk door heeft. Tijdens de draf en de oefeningen is het allemaal nog erg moeilijk, voor mij ook trouwens, maar het komt vanzelf, daar ben ik van overtuigd. Ik ben van plan de schimmel diep te rijden, en daarnaast een soort van "wedstrijdhouding" ofzo te ontwikkelen, wat ik natuurlijk ook af en toe blijf oefenen. Ik heb al bij een aantal beesten gezien wat er gebeurt als je altijd voor de loodlijn rijdt, dan krijg je volgens mij een vastgereden dressuurbok. Dat heb ik liever niet.

Pipo, jij bent echt enorm in mijn achting gedaald na die opmerking... (niet dat jou dat wat uit zal maken en dat hoeft ook niet, maar ik had best wel een muts van je op....) Een stompzinnigere opmerking in dit topic dan die van jou kan ik niet bedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:25

Nuv schreef:
Pipo, jij bent echt enorm in mijn achting gedaald na die opmerking... (niet dat jou dat wat uit zal maken en dat hoeft ook niet, maar ik had best wel een muts van je op....) Een stompzinnigere opmerking in dit topic dan die van jou kan ik niet bedenken.




Hmm waarschijnlijk bedoel je de opmerking van met een glimlach op je gezicht? Ten eerste kun je hierboven zien dat ik die heb teruggenomen. Ten tweede had jij toch winst in Amsterdam vorige week? Of was jij dat niet? Volgens mij heb ik je zien rijden.................en bij de prijsuitreiking. En dat was niet boven amsterdam!!

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 21:35

Nuv schreef:
Pipo, jij bent echt enorm in mijn achting gedaald na die opmerking... (niet dat jou dat wat uit zal maken en dat hoeft ook niet, maar ik had best wel een muts van je op....) Een stompzinnigere opmerking in dit topic dan die van jou kan ik niet bedenken.
poeh dit is wel het schoolvoorbeeld van: van een mug een olifant maken. de reactie van pipo over de lach was alleen maar relativerend, daar moet je toch wel doorheen prikken zeg.

wb de foto's kan ik ook wel op elke iets aanmerken, alleen de galopfoto vind wel netjes. ik vind ook dat je bij juryopmerkingen je aantekeningen mag plaatsen, maar je moet ze wel accepteren. nu krijg ik het idee dat de teleurstelling geventileerd wordt op de jury omdat het een bekende betreft. volgens mij zou het niet zover zijn gekomen als het geen bekende was.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 22:38

Tja, op welke foto is niet iets aan te merken. Verward

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:00

fabienne schreef:
Het hoogste punt moet toch tussen de oren zitten? Ongeacht in welke klasse je rijdt. Dus loopt dit paard te diep, want het punt tussen de oren is lager dan gedeelte van de hals verderop.

Alleen die ene jury heeft het goed gezien dus, de rest mag op herhalingscursus.


Gelijk heb je meid!!! Hup de bezem door het huidige jurycorps of allemaal op herhaling.
Weg met 85% van de paarden in de B t/m de Grand prix want niemand heeft er verstand van! OK dan!

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:01

hihihi

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:44

Eyes"]
[quote="fabienne schreef:
Het hoogste punt moet toch tussen de oren zitten? Ongeacht in welke klasse je rijdt. Dus loopt dit paard te diep, want het punt tussen de oren is lager dan gedeelte van de hals verderop.

Alleen die ene jury heeft het goed gezien dus, de rest mag op herhalingscursus.


Gelijk heb je meid!!! Hup de bezem door het huidige jurycorps of allemaal op herhaling.
Weg met 85% van de paarden in de B t/m de Grand prix want niemand heeft er verstand van! OK dan!
[/quote]

Afbeelding
Weg ermee!!
Afbeelding
Foutfoutfout!!!
Afbeelding
En nog zo één!
Afbeelding
Foei!!! En dat is nog wel Europees Kampioen geworden zeg!!!
Afbeelding
Het zou toch niet mogen he?
Afbeelding
Welke klasse zou dit zijn? Vast niet hoog want er valt nog veel te leren zo te zien.
Afbeelding
Arrggg!!!

Hoeveel wil je er nog hebben???

Nou kap ik met deze flauwekul want ik heb er geen zin meer in. Laten wij proberen in de toekomst wat genuanceerder met elkaar om te gaan toch?
Kritiek plaatsen is niet erg, reacties geven is niet erg, discussiëren is niet erg, maar wel in het redelijke (geldt voor iedereen overigens. Ook voor mijzelf).
Prettige avond allemaal
Laatst bijgewerkt door Eyes op 18-08-03 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:48

Jullie dwalen of mensen...Knipoog

Fijn dat Justin weer thuis is Party!! Het ging wel weer beter met hem hoorde ik

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 23:50

*LOL* Die GP ruiters leren het ook nooit he! Knipoog Haha!
Maar gelukkig kunnen ze nog het en ander leren van de vele experts hier! Knipoog

Verder sluit ik mij helemaal aan bij jouw woorden Eyes! Lachen
Laatst bijgewerkt door Jura op 18-08-03 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Dickie
Berichten: 1247
Geregistreerd: 07-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:52

Ik vond het ook een stomme opmerking van Jura, maar ik begrijp niet dat een aantal mensen zo weinig inlevingsvermogen hebben dat ze niet aanvoelen dat je als fanatiek amazone in een opwelling van teleurstelling wel eens dingen roept waar je later spijt van hebt. Volgens mij overkomt dat ons allemaal (wedstrijdruiters zeker) wel eens!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:56

Eyes"]
[quote="fabienne schreef:
Het hoogste punt moet toch tussen de oren zitten? Ongeacht in welke klasse je rijdt. Dus loopt dit paard te diep, want het punt tussen de oren is lager dan gedeelte van de hals verderop.

Alleen die ene jury heeft het goed gezien dus, de rest mag op herhalingscursus.


Gelijk heb je meid!!! Hup de bezem door het huidige jurycorps of allemaal op herhaling.
Weg met 85% van de paarden in de B t/m de Grand prix want niemand heeft er verstand van! OK dan!
[/quote]

Artikel 101 van het wedstrijdreglement, sub 6:

Bij al het werk, met inbegrip van het halthouden, moet het paard in de hand gesteld zijn. Een paard is
in de hand gesteld wanneer de hals, afhankelijk van de graad van africhting en de mate van verzameling
in de gang, meer of minder opgericht en gewelfd is. Het paard toont daarbij gehoorzaamheid met
een licht en soepel contact van de teugel en algehele ontspannenheid. Het draagt het hoofd daarbij
recht met de neus, in het algemeen, iets voor de loodlijn.Het nekgewricht blijft daarbij soepel en de nek
het hoogste punt van de hals
. Het paard toont geen enkele weerstand ten opzichte van zijn ruiter.

Wel bij de les blijven.

Niet goed is niet goed, over welk nivo je het ook hebt.
Hoogste punt is hoogste punt, wel eerlijk blijven!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 23:58

*zucht*
Iedereen weet dat het in theorie zo moet, maar kijk nou eens naar de bouw van veel paarden, bij de meeste paarden is dat gewoon niet het hoogste punt. En wil dat zeggen dat die paarden dan allemaal niet goed lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-03 23:59

Eyes,

De polderjury's en polderrechters van de vroegere knf verenigingen staan er toch bekend om dat ze eerder tevreden zijn dan de nbvrleden. Jou grapje ( zo vat ik het maar op) van de gpruiters slaat dan ook nergens op. Als jij een Francis Verbeeck en consorten vergelijkt met de gemiddelde polderjury vraag ik mij af hoe het met jou paardenrijderijkennis is gesteld.

Tijdens regiokampioenschappen vind ik het niet meer dan normaal dat er streng geselecteerd/jureerd mag worden. Voor de mensen die altijd gewend zijn om dik in de punten te rijden, kan het dan ook zwaar tegenvallen.

Ik wacht nog steeds op de video opname......dan kunnen we zelf beoordelen of het werkelijk te diep was ja of nee.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:01

Nee het wil alleen zeggen dat ze niet voldoen aan het ideaalbeeld wat in het wedstrijdreglement wordt geschetst.
En dat ze dus op DAT onderdeel GEEN 10 verdienen!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:02

fabienne"]
[quote="Eyes"][quote="fabienne schreef:
Het hoogste punt moet toch tussen de oren zitten? Ongeacht in welke klasse je rijdt. Dus loopt dit paard te diep, want het punt tussen de oren is lager dan gedeelte van de hals verderop.

Alleen die ene jury heeft het goed gezien dus, de rest mag op herhalingscursus.


Gelijk heb je meid!!! Hup de bezem door het huidige jurycorps of allemaal op herhaling.
Weg met 85% van de paarden in de B t/m de Grand prix want niemand heeft er verstand van! OK dan!
[/quote]

Artikel 101 van het wedstrijdreglement, sub 6:

Bij al het werk, met inbegrip van het halthouden, moet het paard in de hand gesteld zijn. Een paard is
in de hand gesteld wanneer de hals, afhankelijk van de graad van africhting en de mate van verzameling
in de gang, meer of minder opgericht en gewelfd is. Het paard toont daarbij gehoorzaamheid met
een licht en soepel contact van de teugel en algehele ontspannenheid. Het draagt het hoofd daarbij
recht met de neus, in het algemeen, iets voor de loodlijn.Het nekgewricht blijft daarbij soepel en de nek
het hoogste punt van de hals
. Het paard toont geen enkele weerstand ten opzichte van zijn ruiter.

Wel bij de les blijven.

Niet goed is niet goed, over welk nivo je het ook hebt.
Hoogste punt is hoogste punt, wel eerlijk blijven!
[/quote]

Nou nou nou zeg, ik dacht dat ik toch wel zeker bij de les bleef en eerlijk bleef.
Ik probeer met deze foto's slechts aan te geven wat een sukkels wij toch zijn en hoe gelijk jij hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:03

Jura schreef:
*zucht*
Iedereen weet dat het in theorie zo moet, maar kijk nou eens naar de bouw van veel paarden, bij de meeste paarden is dat gewoon niet het hoogste punt. En wil dat zeggen dat die paarden dan allemaal niet goed lopen?


HUH???

Volgens mij zijn er maar weinig paarden zo gebouwd dat ze niet de nek als hoogste punt kunnen hebben. Dat je in de training je paard LDR insteld vind ik heel goed, maar je moet op wedstrijd wel weer de boel omhoog kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:07

fabienne schreef:
Nee het wil alleen zeggen dat ze niet voldoen aan het ideaalbeeld wat in het wedstrijdreglement wordt geschetst.
En dat ze dus op DAT onderdeel GEEN 10 verdienen!


Vind ze anders behoorlijk in de buurt komen!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 00:07

Ik bedoel tijdens het rijden dus. Sommige paarden met een ontzettend dikke nek, zoals je bij sommige hengsten ziet, hebben van nature die oprichting waarbij het stuk achter de oren inderdaad het hoogste punt is. Ook omdat ze gewoon niet verder door de kaak kunnen, dus niet verder kunnen buigen. Maar veel paarden die anders zijn gebouwd, hebben dat stuk niet als hoogste punt wanneer ze nageeflijk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:10

Jura schreef:
Ik bedoel tijdens het rijden dus. Sommige paarden met een ontzettend dikke nek, zoals je bij sommige hengsten ziet, hebben van nature die oprichting waarbij het stuk achter de oren inderdaad het hoogste punt is. Ook omdat ze gewoon niet verder door de kaak kunnen, dus niet verder kunnen buigen. Maar veel paarden die anders zijn gebouwd, hebben dat stuk niet als hoogste punt wanneer ze nageeflijk zijn.


Op het moment dat het paard nageeft, dan ga je dat dier naar de hand toe rijden. Als het paard fijn naar de hand gereden is, dan kan je namelijk het paard op iedere manier instellen zoals je wil.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 00:12

Ja je hebt gelijk hoor!
Laat mij maar lekker in de waan blijven dat mijn paarden fijn naar de hand gereden zijn en een fijne aanleuning hebben. Gelukkig zijn er verschillende juryleden wel met mij eens dat dat zo is. En die oprichting, die moet zeker nog beter, maar sommige paarden hebben nou eenmaal van nature meer oprichting dan anderen.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:14

Jura, met zo'n nek voldoen ze dus dan gewoon niet aan het reglement.
Je wordt gepunt naar de mate waarin je aan het ideaalbeeld voldoet zoals dat in het reglement wordt geschetst. Dat is het houvast voor juryleden!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:14

Huh bij het gemiddelde paard in de L2 zie ik toch echt niet de nek als hoogste punt Verward (beter gezegd bij heel weinig). Wist btw echt niet dat dat daar al echt moest en dat je daar zo op afgerekend kan worden als het niet zo is.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-03 00:17

Dat gezeur altijd over reglementen en theorien... je kan zoveel dingen 'weten' maar het echte paardrijden draait om gevoel! En om het zo simpel mogelijk houden voor jezelf en voor het paard (zoals Anky dat altijd zo mooi weet te vertellen).

Maar goed...ik vind het allemaal prima, laat mij maar lekker mijn paarden op mijn manier rijden en ik ben blij dat jullie wel je paarden volgens de reglementen hebben lopen! Lachen

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 00:22

Pipo schreef:
Eyes,

De polderjury's en polderrechters van de vroegere knf verenigingen staan er toch bekend om dat ze eerder tevreden zijn dan de nbvrleden.
Ja, wat wil je daarmee zeggen? Dat er boven Amsterdam alleen maar KNF juryleden actief zijn? En is de rijvereniging van Jura dan geen (ex)NBVR? Ik begrijp dit bericht niet zo goed i.i.g. ik begrijp niet wat je ermee wil zeggen.

Citaat:
Jou grapje ( zo vat ik het maar op) van de gpruiters slaat dan ook nergens op. Als jij een Francis Verbeeck en consorten vergelijkt met de gemiddelde polderjury vraag ik mij af hoe het met jou paardenrijderijkennis is gesteld.

Mijn kennis staat op een zeer laag pitje. Maar was dit geen reactie op 'tussen de oren als hoogste punt'? Of zijn er intussen ook al regels binnen regels?? Ik geef met de foto's slechts aan hoe groot het ongelijk van velen is

Citaat:
Tijdens regiokampioenschappen vind ik het niet meer dan normaal dat er streng geselecteerd/jureerd mag worden. Voor de mensen die altijd gewend zijn om dik in de punten te rijden, kan het dan ook zwaar tegenvallen.

Gelijk heb je! Maar ik denk dat er niks fout mee is om ergens kanttekeningen bij te zetten (vrij van ongenuanceerde opmerkingen).

]
Citaat:
Ik wacht nog steeds op de video opname......dan kunnen we zelf beoordelen of het werkelijk te diep was ja of nee


Nog steeds???? Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit geopperd heb dat ik deze zou laten zien? Verward En wat betreft jouw beoordeling? Knipoog Lekker belangrijk!
Zoals ik al eerder schreef (lees maar even terug)
I.i.g. heb ik wat stills van de desbetreffende proef vastgezet en zal die dus plaatsen.
Ongetwijfeld zullen er weer argumenten naar voren komen van "je hebt alleen de beste plaatjes naar boven gehaald", hetgeen dus absoluut niet zo is, maar zelfs dan kan ik mij staven naar de uitspraak 'Paard loopt gedurende de gehele proef te diep'!!! Dus ook ten tijde van de plaatjes!

Dus daar doe je het maar mee.