Verslag Voorronde Gelders Kampioenschap

Moderators: A_nouk, chocobroodje

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

gabyfedde

Verslag Voorronde Gelders Kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-03 17:01

Gisteren ben ik met Fedde naar het Gelders Kampioenschap in Groenlo geweest.
Het was zowel voor mij als voor Fedde de eerste keer om te rijden op een dergelijk grote wedstrijd.
Het was een schitterend groot terrein en alles (ringen, losrijdterrein, parkeren etc.) was echt super. Het enige nadeel vond ik dat het met het losrijden wel heel erg druk was. Het terrein was heel groot en het losrijdterrein in verhouding vrij klein. Het betekende dus goed sturen en af en toe de noodrem gebruiken.
Mijn losrijden op zich ging slechter dan ooit. Fedde (en ikzelf ook) werd helemaal gestoord van de zwerm vliegen die om zijn hoofd heen zoemde. Hij liep maar te schudden en was daardoor niet geconcentreerd op mij. De hulpen voor galop betekenden het startsein voor een flinke bokpartij. Iedere keer dat ik wilde aangalopperen begon Fedde te bokken. Ik ging duis met veel vertrouwen de proef in.
Maar in de proef was hij heel braaf en kreeg ik voor het aangalopperen 2 7-ens. De rest van de proef ging op een paar kleine dingetjes (halthouden ging niet vlekkeloos en ook het halsstrekken kon beter) na supergoed. Ik kwam dus super-tevreden de proef uit.
Ik was als allerlaatste, maar pas na bijna 2 uur wachten werden de punten opgehangen. Ik bleek 149 en 156 punten te hebben wat een 20e plaats betekende. Dat viel dus best wel tegen.
Maar ik ben al super-blij dat Fedde het zo goed doet en hij zich netjes gedraagt in de proeven. Vorig jaar kon ik hem nemelijk niet eens tussen de bordjes houden.
Ik vond het ook heel leuk om op het kampioenschap te rijden.
Volgend jaar weer een kans, alleen dan in de L. 30 augustus gaat Fedde voor het eerst van zijn leven een L1 proef lopen.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 09:18

Best goed gedaan hoor Gaby, zo'n kampioenschap voor de eerste keer is best een hele ervaring. Haha!

In de L wordt het niet makkelijker, dus je moet er nog meer voor rijden dan.
Je moet maar denken, die ervaring in de B opdoen is lekker meegenomen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 10:18

Ik ben ook heel tevreden.
Was ook helemaal niet zenuwachtig gelukkig.
Met mijn pony was ik de L zo door, maar met een ander paard is het toch anders en afwachten hoe het gaat.
Ik ben al met schouderbinnenwaarts, travers en keertwendingen bezig, dus ik denk dat de L niet zo'n probleem hoeft te zijn.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 10:26

Ik heb je volgens mij nog wel zien rijden!!! Ik ben nl wezen kijken

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-08-03 10:32

Ik zat er om ongeveer 16:15 op en moest om 17:15 starten in ring 1 (helemaal vooraan).
Er deden een stuk of 4 friezen mee (2x B, 1x L2 en 1x Z1 dacht ik)

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-03 19:25

Heeyy Jaa ik heb je ook nog gezocht maar ik zag inderdaad 4 friezen ennuh.. tja dan ga je er niet maarzo naar toen Tong uitsteken
maar volgens mij!! heb ik je gezien!!
Maar heel goed hoor, als het voor je gevoel maar goed ging!!!

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-03 19:05

Pasha schreef:
Heeyy Jaa ik heb je ook nog gezocht maar ik zag inderdaad 4 friezen ennuh.. tja dan ga je er niet maarzo naar toen Tong uitsteken
maar volgens mij!! heb ik je gezien!!
Maar heel goed hoor, als het voor je gevoel maar goed ging!!!

Ik heb gewoon lekker gereden daar.
Er staat trouwens met grijs Fedde op mijn dekje, dus dan weet je het voor de volgende keer! Knipoog

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie