jurycusus

Moderators: A_nouk, chocobroodje

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

vonneke

jurycusus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-03 13:14

wie kan mij hier iets meer over vertellen.

hoe dit in zijn werk gaat. en wat de eisen zijn om daarnaan mee te doen zowel in dressuur als in springen.

groetjes

Twins, 10/08/2011. ♥

Vos, mijn held, B+34, L1+31, L2+26, M1+30, M2+26, Z1+14...

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:33

Je moet goed de paard & sport in de gaten houden, daar wordt namelijk vermeld wanneer welke cursus gegeven wordt. In het verleden was het zo L2 + winst dan mag je de cursus voor B en L jury gaan volgen, dit zijn 10 cursusavonden + een theorie en als je dat haalt ook nog een praktijkexamen. Ben je M2 + winst en heb je minstens 2 jaar je B/L licentie en volgende gejureerd dan mag je de M cursus doen. Ook 10 cursusavonden met theorie en praktijkexamen. Van de cursisten uit mijn groep moest ongeveer de helft nog stage lopen (5x met een andere jury meejureren die dan een positief rapport afmoesten geven). Ben je Z2 ruiter en minstens 2 jaar M gejureerd dan mag je de Z cursus doen. Ook 10 lessen met examens en verplicht 3 of 5 x (ben het even kwijt) stage lopen.
Om de cursus springjury te mogen volgen (heb ik 2 jaar geleden gedaan), zijn er geen eisen behalve dan dan je 16 of 18 moet zijn en jonger dan 55 geloof ik om deze te mogen volgen. Na 10 lessen en een theorieexamen moet je nog een aantal keren stage lopen en fungeren als hulp van parcoursbouwer, sloot jureren, hoofjury, tijdwaarneming en ook omroep en schrijven hoort daarbij.
De eisen zijn misschien inmiddels wel veranderd maar nogmaals goed de paard en sport in de gaten houden, daar staat alles in. Door de fusie zijn de juryopleidingen op een laag pitje komen te staan. Ik zelf wacht al ruim anderhalf jaar om de Z cursus te kunnen gaan doen. Lang verhaal maar hopelijk wel voldoende antwoord.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 13:42

Springen weet ik niet. Voor de dressuur moet je mininaal M1+ 1 wp zijn en volgens mij is er ook nog een leeftijdseis. Hoe er geselecteerd wordt weet ik niet. Bij mij op cursus waren er mensen die al voor de 7e keer hadden ingeschreven en ik zat er meteen de 1e keer al bij.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Vinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-03 15:16

Een aantal weken geleden stond er in de paard en sport een kaartje die je op kon sturen voor informatie. Deze informatie zou dan begin augustus binnen komen. Ik heb het kaartje opgestuurd maar nog niets ontvangen. Misschien kun je die nog opzoeken? Het is niet alleen voor de jurycursus maar voor alle cursussen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie