info over cross en samengesteld rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

info over cross en samengesteld rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 16:51

ik wil zelf graag cross en samengestelde wedstrijden rijden ik spring in de B met 2 wp en dressuur ook nog in de B met 5 wp, hebben jullie info hier over bv hoe het gaat en hoe moeilijk dit is?
Ik heb al meer wedstrijd evaring maar niet met cross en samengesteld.
ow ja ik rijd bij de paarden met een gelders X KWPNer foto op link (http://picserver.proserve.nl/getpicture ... check=d84e)
en hij spring makkelijk over 1.30.
alvast bedankt


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 19:50

gewoon een keer naar een oefencross gaan kijk maar op www.sgw-eventing.nl daar staat een agenda, als je een paar keer naar een oefencross gaat dan weet je of het wat voor jou en je paard is. de hindernissen zijn niet hoog, alleen gaat het om uithoudingsvermogen van het paard,dus goed trainen in het bos!!! en doorzettings vermogen van paard en ruiter. je kunt bij jou ind e buurt ook vast wel ergens een x met een crossles meedoen! veel plezier alvast!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-03 19:50

Afbeelding
dit is makkelijker Lachen

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-03 23:02

crossmonster schreef:
gewoon een keer naar een oefencross gaan kijk maar op www.sgw-eventing.nl daar staat een agenda, als je een paar keer naar een oefencross gaat dan weet je of het wat voor jou en je paard is. de hindernissen zijn niet hoog, alleen gaat het om uithoudingsvermogen van het paard,dus goed trainen in het bos!!! en doorzettings vermogen van paard en ruiter. je kunt bij jou ind e buurt ook vast wel ergens een x met een crossles meedoen! veel plezier alvast!


hardstikke bedankt!!ook voor de foto te plaatsen!!want ik heb alles bij ITP gelezen maar ik krijg het uploaden maar niet onder de knie Verdrietig die foto had een vriendin van me op bokt gezet(nou eigelijk op een link want hij wat te groot)

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 15:33

Beetje laat antwoord misschien, maar dan toch...

De vraag is of jouw paard al eerder sgw's heeft gelopen. Als dat niet het geval is en jij hebt zelf ook nog nooit eraan meegedaan dien je inderdaad 1 wp in de klasse B springen te hebben behaald met datzelfde paard. Voor de dressuur is geen winstpuntenstand vereist. Wel is het verstandig om de dressuur goed in orde te hebben. Met de dressuur kun je namelijk punten verdienen, en met het springparcours en de cross kun je alleen maar aftrek (straf-)punten krijgen.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 16:16

Scum schreef:
Beetje laat antwoord misschien, maar dan toch...

De vraag is of jouw paard al eerder sgw's heeft gelopen. Als dat niet het geval is en jij hebt zelf ook nog nooit eraan meegedaan dien je inderdaad 1 wp in de klasse B springen te hebben behaald met datzelfde paard. Voor de dressuur is geen winstpuntenstand vereist. Wel is het verstandig om de dressuur goed in orde te hebben. Met de dressuur kun je namelijk punten verdienen, en met het springparcours en de cross kun je alleen maar aftrek (straf-)punten krijgen.


maar ik weet zeker dat hij het wel kan,ik heb al walletjes gesprongen greppels,boompjes enze mijn paard tred me overal uit en vind nix eng .ik heb al veel evaring(zeg ik niet graag)alleen ik ben pas begonnen met wedstrijden.

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:38

Je zult ook aan intervaltraining moeten doen, en ga ook een paar keer van tevoren op de waterbak oefenen. Een cros kun je winnen door een goede dressuurproef, dus dat is het belangrijkste.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 16:43

Scum schreef:
Je zult ook aan intervaltraining moeten doen, en ga ook een paar keer van tevoren op de waterbak oefenen. Een cros kun je winnen door een goede dressuurproef, dus dat is het belangrijkste.


oww de dressuur lukt wel

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 16:49


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 16:50

oke bedankt voor jullie reacties!! Haha!

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 22:40

Je kunt ook eens informeren bij Hillie Duivekate van manege Horstlinde in Enschede/Hengelo. Die geeft crosslessen oa. in Boekelo. Zij weet er erg veel van ( zit in ned. A kader eventing) en haar man Martin doet iets in organisatie van de bond. Zij kan je vast meer vertellen waar je bij jullie in de buurt moet zijn.
Trouwens, wat een leuk paard heb je. Ik heb vroeger ook een KWPN er x gelders gehad en die leek echt veel op de jouwe! Ik heb er ook cross mee gereden, alleen niet op wedstrijdniveau. Maar ik stond bij Hillie op stal en ben veel als trainingsmaatje meegeweest toendertijd. Zamora kon ook superspringen en was nergens bang voor.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-03 22:59

JollyJumper schreef:
Je kunt ook eens informeren bij Hillie Duivekate van manege Horstlinde in Enschede/Hengelo. Die geeft crosslessen oa. in Boekelo. Zij weet er erg veel van ( zit in ned. A kader eventing) en haar man Martin doet iets in organisatie van de bond. Zij kan je vast meer vertellen waar je bij jullie in de buurt moet zijn.
Trouwens, wat een leuk paard heb je. Ik heb vroeger ook een KWPN er x gelders gehad en die leek echt veel op de jouwe! Ik heb er ook cross mee gereden, alleen niet op wedstrijdniveau. Maar ik stond bij Hillie op stal en ben veel als trainingsmaatje meegeweest toendertijd. Zamora kon ook superspringen en was nergens bang voor.



dank je,de meeste vinden hem niet leuk door zijn tuigbloed Ach gut
maar het is mijn schatje!! Lovers

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:45

Wat is het voor afstamming? Ben wel nieuwsgierig. Mijne was een Indiaan en iedereen moest ook altijd lachen als ze hoorden wat er voor papier bij zat. Maar ze had niet echt tuigergangen dus als je het niet wist viel het helemaal niet op. Ze is toen ik haar heb verkocht (helaas moest dat toen) gedekt door een KWPN hengst maar ik heb haar daarna nooit meer kunnen opsporen helaas. Hier een fotootje van d'r toen ze net 4 was.
Afbeelding

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-03 00:11

mijne is van commedant,ik weet niet of je die kent (ik niet,heb net zijn papier erbij gepakt)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers