Idie en Razinda in Oostzaan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Idie en Razinda in Oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 22:40

Het 4de weekend achter elkaar wedstrijd...pfff... Gaaaap Haha!
AMSAMSAMS moest 's middags en ik 's avonds. Ik was al wel eens op deze pensionstal geweest (Taams) maar dat was jaren geleden. Vanmorgen waren we op tijd op stal, om alles schoon te maken, Idie te vlechten etc. Ik wilde Or en Jur nog rijden voordat we vertrokken maar dat lukte niet helemaal. Net voordat we weg gingen kwam onze 'pleegmoeder' ineens met 2 heerlijke koppen zelfgemaakte groentensoep Vingers aflikken die we in onze kantine hebben genuttigd. Haha!
We vertrokken en waren lekker op tijd op de wedstrijd, we konden het in 1 keer vinden (niet dat het moeilijk was ofzo Haha!). Wat een leuke sfeer daar, aardige mensen, vooral de ringmeester was erg lief! Het losrijden was in de binnenbak, met net een nieuwe Agterberg bodem, wat een mooie bak is dit!! Kwijl
De proeven waren in de buitenbak, dit was wel een hele kijkerige bak. Ondertussen was er familie van AMSAMSAMS gearriveerd. Ik heb volop foto's gemaakt met AMSAMSAMS haar digi, deze volgen nog. Cheese!
De proeven gingen netjes, dit was haar derde wedstrijd en de beste proeven tot nu toe, vond ik. Idie was gelukkig niet bang in de bak, hoewel ze de binnenbak wel erg griezelig vond.

Na de proeven ging AMSAMSAMS haar kleine nichtje nog even rijden, daarna Idie op de trailer gezet en hebben wij wat gedronken, toen naar huis. Daar stond inmiddels het nieuwe pensionpaard in de wei, dat is een Cremello. De paarden stonden er aandachtig naar te kijken. Nerd
Razin naar binnen gehaald, want die moest nog gevlochten. Toen ik bijna klaar was, kwam onze 'pleegmoeder' met een bord patat, frikandellen en bekertjes vla!! Lovers
Wij hadden ons avondeten dus en terwijl wij hier van genoten, stond Razin haar eten op te eten. Daarna met Razin terug naar de wedstrijd. We moesten nog de punten van AMSAMSAMS ophalen. Ze had voor de eerste proef 159 en voor de tweede 155 punten. Gelukkig klopte dit ook met het gevoel, want de eerste proef ging het beste. Weer een punt erbij dus! Lachen

Toen Razin opgezadeld. Ze begon meteen al te draken, naar de binnenbak gaan was al te eng en we moesten dus ook even steigeren en klieren maar toen AMSAMSAMS voor ging, durfde ze toch maar wel. De binnenbak was erg spannend, maar buiten werd echt een ramp! Ze heeft me echt een beetje laten zitten, al kon ze er niets aan doen. Ze vond alles zo eng, ze sprong weg zodat ik maar net kon blijven zitten, wilde een hoek niet door, daar gingen we steeds zijwaarts door. Verder besloot ze dat ze ineens geen achterwaarts meer kon, ging lekker in verzet, en maar schrikken en kijken. *zucht*
Toen ik moest afgroette en weg stapte, draaide de jury zijn raampje open en gaf me wat tips voor de volgende proef. Ik was een beetje verbouwereerd want ik moest de rijbaan nog verlaten in vrije stap. Haha!
Toen de tweede proef, die ging al iets beter, al ging ze galopperen in de tweede keer middendraf, achterwaarts deed ze dit keer wel maar nog met verzet. Ik was de laatste van de dag en mocht uitstappen in de buitenbak. Toen ik langs de jury kwam, deed hij de deur van de auto open en hebben we nog ongeveer een kwartier staan praten. Hij gaf me een aantal adviezen waar ik echt heel veel aan heb. Heel veel proefgerichte tips, vertelde wat er allemaal fout ging, en dat was nogal wat! Haha!
Dingen zoals het wijken, hij zei dat dat ook een van de moeilijkste oefeningen is, meeste mensen willen zo graag opzij dat ze vergeten dat het een voorwaartse oefening is. Ik kwam ook niet uit bij de letter in de hoek, want die hoek was juist zo griezelig. Verder vond hij dat ik wat te afwachtend reed, het gekke is juist dat ik zelf het gevoel had dat ik zoveel 'deed', zo zie je maar dat het gevoel soms heel anders is dan het beeld. Hij vond ook dat ze achter sterker moest worden. Verder deed ik de vrije stap na de proef niet goed, ik liet haar teveel 'los', moest meer contact houden met de teugels. En nog veel meer.

Na deze leerzame les, dacht ik: ach volgende keer beter! Haha!
Toen hebben AMSAMSAMS en ik nog gedanst met Razin, want de Blues Brothers waren op de radio en die had ik lekker hard gezet! Muziek!
Razin naar de trailer, en nog even naar binnen voor de punten.
In de eerste proef had ik toch nog een winstpunt, 156 precies! En in de tweede bleek ik 2de te zijn geworden met 159 punten. Toch nog geluk gehad dus... Lachen

Toen we thuis kwamen paarden naar binnen, alles opgeruimd en toen ben ik nog even op Orri gaan zitten (het was 22.00 uur), die vond een opgerold zeiltje langs de kant van de bak, die daar toch al zeker een week ligt, ineens vréselijk eng! Dat leverde nog een paar grappige momenten op, Orri draait zich vliegensvlug om, kon nog net blijven zitten. Knipoog
Maar goed, paarden afgevoerd en een lange wedstrijddag zit er weer op! Dromen

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:49

Nah, ik denk die proeven gingen echt slecht, haal je toch weer 2 winstpunten Haha! Gefeliciteerd joh, Indie heeft het ook goed gedaan dus OK dan!
En wat een lieve 'pleegmoeder' hebben jullie, die slepen jullie echt zo'n wedstrijddag door of niet??

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:49

Jeetje een vermoeiende dag heb je dus gehad Lachen, kan je goed van slapen.
Maar het was dus ook een leerzame dag idd, wel aardig van die jury's.
En mooi dat je weer extra punten hebt!!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-03 22:51

Ik had dit zeker niet verwacht, zeker niet na al het commentaar van die jury (zouden we best eens les van willen trouwens! Haha!).
Onze 'pleegmoeder' is de vrouw van de boer (van de boerderij waar de paarden staan). Zij komt heel vaak met eten en drinken aan, zó lief!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:52

Kennelijk vonden ze het waard om er tijd in te investeren Knipoog
Als ze het echt prut vonden hadden ze die moeite denk ik ook niet genomen.
En je boft maar op die stal!!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-03 22:58

Wow, idd.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 03:35

Hey gefeliciteerd hoor. Weer 2 puntjes erbij.
Ook AMSAMSAMS gefeliciteerd met haar punt. Enne Lida... is toch wel een schatje he Lovers ? Ze zorgt maar weer goed voor jullie.
Was helaas te laat om te komen kijken.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 06:58

Ja iid, gefeliciteerd jullie! lange zit dan hè? Volgende dag dan weer vroeg op enzo....

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 08:45

Gefeliciteerd! en dat het een erg kijkerige buitenbak is heb ik een tijdje terug al ondervonden Haha! Vooral de korte zijde bij A was bij ons een ramp.

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 09:10

Bedankt voor de reacties!

Bij mij bij C, waar de jury was. Haha!
Razin was trouwens de jongste die meedeed in de L2!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:11

gefeliciteerd allebei!

Z1+4

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:45

Hahahaha... je vertelde het al aan de telefoon Haha!
Toffe jury dat ie zoveel uitleg gaf OK dan!

En dingen die er altijd hetzelfde uitzien (zoals het hoort) en dan stiekem er toch anders uitzien... tsja daar draai je je van om in 2 seconden en wel 180 graden Knipoog *LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 09:58

Ik was er gisteren ook maar heb jullie helaas niet gezien

Er zijn veel winstpunten gevallen gisteren! danifur (mijn stalgenootje bij Taams) is gisteren 1e en 2e geworden in de B en ook 2 winstpunten. Tot ongeveer 20.00 uur zijn er wedstrijden gereden dus vrij drukke dag.

Oh ja de ringmeester heet Hans en is inderdaad erg aardig Hij staat ook op Taams.

En natuurlijk, gefeliciteerd met je winstpunten!

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 10:53

Jura schreef:
Ik had dit zeker niet verwacht, zeker niet na al het commentaar van die jury (zouden we best eens les van willen trouwens! Haha!).
Onze 'pleegmoeder' is de vrouw van de boer (van de boerderij waar de paarden staan). Zij komt heel vaak met eten en drinken aan, zó lief!


Nou, dan heb je een hele fijne jury gehad. Ik had dit weekend een jury die mij op 6 onderdelen een 4 of een 5 had gegeven omdat mijn paard in verzet zou komen??? Verward Mijn paard reageerde een beetje hevig op de zwerm dazen die rond zijn kop zwermden en ik heb er in mijn proef meerdere kapot geslagen. Verder gingen de oefeningen hartstikke fijn maar de jury vind het toch nodig om daar zwaar aan te tillen. Beetje overdreven dus!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 12:28

Ja dat is inderdaad erg overdreven. Het blijft helaas toch zo dat de ene jury echt een foutenkijker is en de andere probeert het positieve er uit te halen. Op zich ging Razin niet de hele proef slecht, alleen de punten in de bak die ze eng vond, daar werd het een rommeltje. En dat achterwaarts dan, ze was ook zo opgefokt.

De jury zei trouwens ook nog: waarom rij je eigenlijk met zweep? Dat ding zit alleen maar in de weg, en je hebt het toch niet nodig met dit paard! Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:00

Ha! Vond het ook een erg geslaagde dag!

Jammer dat ik op 1 puntje na geen punt had in de tweede proef, maar dat mag de pret zeker niet drukken.... Haha! Gemiddeld heb ik in elke wedstrijd nu 1 winstpunt gereden Schijnheilig

Daarbij was ik echt best blij met hoe Idie liep... Toch al weer een stuk beter dan de vorige keren... En oefening baart kunst... Dus we pruttelen gewoon lekker verder!

Ik vond Razin ook lekker lopen, ondanks al die enge - onzichtbare - monsters in de bak!

Als mijn computer nu eindelijk eens z'n werk gaat doen Boos! , dan kan ik zo snel mogelijk wat leuke foto's plaatsen (Razin die enorm gebiologeerd is door het Twiske landschap, patat & gele vla Knipoog , Idie als pleegmoeder voor mijn kleine nichtje - de schat Lovers )!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 14:36

Hey weer gefeliciteerd met de punten allbei!
Het wordt nog eens wat met jullie Knipoog Haha!

En wat voor wedstrijden zitten er nog in de planning?

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 15:42

jammer dat ik jullie niet had zein rijden, komen jullie volgende maand weer??
dan doe ik ook weer mee
Maar ciska dee toch ook mee annemiek in de L2??
En dat klopt ja, hans is een hele lieve man, ik ben echt blij met hans als ringmeester...
gerard is overigens ook erg aardig, die probeer ik altijd me hekje en al mee de bak in te nemen met fury Knipoog haha

Paardrijden is geen krachtsport, maar gevoel
San Z1+9 Fury M2+6 Haha!
Hoe meer je de mensen leert kennen, hoe meer je de dieren gaat waarderen!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 17:08

Antoinette, we hebben nog 10 aug en ik 16 aug in Lisse, en dan alle wedstrijden Spijkerboor vanaf september. Verder nog niet ingeschreven.

Danifur, hoe bedoel je Ciska deed toch ook mee...? Wie is dat?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 19:10

Gefeliciteerd beide met jullie winstpuntjes, netjes gedaan. Fijn zo'n jury zeg!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 20:23

Waar blijven de foto's nou? Schijnheilig

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 21:23

He wat heerlijk joh! Voor jouw uiteraard Knipoog maar ook voor AMSAMSAM, kon ze wel gebruiken na Schoorl Vind het harstikke gaaf voor jullie, enneh....... volgende keer kom ik wel weer kijken hoor, kan ik komen aanmoedigen met Prima Haha!

Waar blijven de foto's Cheese! ?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 22:21

Hartstikke leuk! Ik hoop dat ik 2 aug er nog bij kan maar dat zal wel niet... Kunnen jullie meteen een stukje Beemster feestweek meepakken. Haha!

Ja AMSAMSAMS waar blijven de foto's? Knipoog Knipoog

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 22:39

Ik wacht ook met smart Knipoog

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 23:00

Ja uhhhh.... Ben druk bezig! Haha!

Komen er zo aan... Knipoog


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Linde_C en 10 bezoekers