[JV] Waar ergert de wedstrijdruiter zich aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:55

runningkawa schreef:

is nu voortaan toch wel echt verplicht Lachen

hou alsjeblieft op. Ik heb thuis zeker al 15 jaar geen cap meer opgehad en dat ga ik niet veranderen op het inrijterrein.
Er is ook altijd nog zoiets als GEDOGEN.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:56

runningkawa schreef:
maar als er nu echt slecht gereden word?
dan mag dat van mij wel hoor

o kom op. Mensen kunnen overdrijven. het zal best allemaal meevallen.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:56

Waarom doe je hem dan wel op in de proef CGJ12 Verward

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:56

Desiree schreef:
ik erger mee aan jury's die in een ring maar 1 wp weggeven, geen of een paar.


Ik niet. Niks WEGGEVEN. Die moet je verdienen / afdwingen !

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:57

Mijn principes reiken tot de voordeur........

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 16:57

Of een jurylid dat al weg is als jij nog moet rijden
(toens sprong ik nog en springen ging voor zei de ringmeester en stuurde me naar het springen)

Toen ik aan de beurt was moest hij dus terugkomen en vond dat helemaal niet leuk en zei dit dus ook tegen mij.

Ik dacht nog oliebol maar je eigen niet laten kennen
Ik had een dikke winstpunt en was tweede ( achteraf erg aardig toch)

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:01

Waarom spring je nu niet meer dan?
Die mensen zijn er te weinig Lachen

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:02

We zitten hier wel lekker af te geven op jury(leden)
Maar moet eerlijk bekennen dat ik het met een glimlach nalees

Het is allemaal niet zo erg eigenlijk eerder lollig
het bewijst maar weer eens dat ook juryleden maar mensen zijn

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:02

.....heeft als ruiter het grote voordeel dat ze je niet meer aankijken voor h#m#.........

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:03

En dat is precies waarom ik me niet aan juryleden erger Lachen

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:03

een dubbele hernia romkabouter zo'n 10 jaar geleden

En ik heb momenteel dus een barok paard kom dus niet zo aan springen toe

Heb wel nog een Zelhem staan maar dat is een grote E

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:04

Ja, met een barok paard heb je een lift nodig.......

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:05

Heb het ooit geprobeerd maar dat was dus levensbedreigend want de balken vlogen je om de oren

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:06

Nou ga maar ff door zonder mij. 't is 17.00 geweest en ik zit nu weer in mijn eigen tijd........

Morgen weer een dag

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:08

oke we zien je wel weer
ik kom vanavond nog wel even kijken

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:08

Weet je wat ik laatst vervelend vond, de ruiter die na mij kwam, drong gewoon voor, beetje aandacht voor wanneer je moet starten mag best, achteraf had ik er voor moeten laten gaan zij had 2x winst en ik niks:D

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:09

Lielle schreef:

Reddy, met een 8 voor een onderdeel begrijp ik ook wel dat het netjes ging, dat hoef je echt niet meer toe te voegen Haha!


ja naja, maar ik zit wel eens in ene periode dat het altijd maar slecht gaat en dan wil ik ook wel eens wat positiefs in woorden en niet in stomme cijfertjes, want dat zegt me niet altijd wat! want bij een andere jury had het net zo goed een 6 kunnen zijn!
maar ik denk dat het vooral voor jonge kinderen wel leuk zou zijn als ze gestimuleerd worden!, of niet soms?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:11

Ik erger me ook
OK dan!

Kan me niet echt veel voor de geest halen(komt nog wel),maar weet wel iets waar ik elke keer weer mee zat.
Ik reed tot 2 a 3 jaar terug voor een handelstalletje.
Dus veel verschillende jonge paarden mee slepen op wedstrijd.
Ik ben dan niet de enige.
In de winter kwam het dan ook echt altijd voor dat ik tegen ruiters kwam te rijden als Arthur van Rooij,Atie van Diessen,enz enz.( brabander)
Elke keer ook zij weer een jong paard.
Dan krijg je dus je start lijst en daaraan kon je dus al zien,oh ik wordt vandaag hooguit 2de ofzo.
Maakt niet uit of je een of twee paarden in verschillende klasses start.Elke keer zijn zij in elke klasse aanwezig.
Nou had ik voor het zelfde geld paarden onder mijn kont.Het enige verschil was,dat hun naam hoger stond als de mijne.
Het maakte niet uit,of ik een spetterde proef liet zien en zij stuiterend door het beeld vlogen.Altijd maar weer stonden zij aan kop en kwam ik er pas na.Kijk dat vind ik nou iri! Stoom uit je oren
Ik vind dat als ik een betere proef neerzet dat ik dat ook in de uitslag terug mag zien En niet zij op nummer een om ze maar een klasse hoger te wieberen,dat moeten ze ook gewoon verdienen net als ik.
Dat is waar ik me aan jury's aan erger.
Wie is er nou niet blij om van zulke ruiters te winnen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:15

organisator schreef:
We zitten hier wel lekker af te geven op jury(leden)
Maar moet eerlijk bekennen dat ik het met een glimlach nalees

Het is allemaal niet zo erg eigenlijk eerder lollig
het bewijst maar weer eens dat ook juryleden maar mensen zijn


Hoho,dat mag hier he,want in het andere topic hebben jury's mogen klagen Tong uitsteken

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:32

Het meeste erger ik me aan slechte bakken en losrijringen..

Maar ik heb 1 keer gehad dat ik een aanmeld tijd kreeg om 17.00uur en ik zou om 18.10 moeten starten met me eerste proef.
Nou ik kom netjes om 17.00uur me melden bij het secretariaat(ofzo) en dan zeggen ze je bent veel te laat en als je niet met 15 minuten kan starten dan gaat de jury naar huis want die hebben vandaag al te lang om deelnemers moeten wachten Boos! Wat bleek veel af vallers die niet gebeld hadden om af te zeggen maar gewoon niet kwamen opdagen. Boos!
Heel vervelend natuurlijk maar IK WAS OPTIJD en ik kon het gezeik aanhoren Boos!
Ben wel gestart maar kreeg wel hele lage punten (wel verdiend voor de proef die ik reed maar heb 2 minuten mogen los stappen en kon de ring in)

Voor de rest heb ik nog niet hele vervelende dingen mee gemaakt behalve hele slechten bakken en dat soort onzin maar goed daar is ook niet altijd wat aan te doen.

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:38

Normaalgesproken neem ik alles aar voor lief, want je weet het is en blijft een sport. Maar afgelopen winterseizoen kwam ik op een wedstrijd aan waarbij was aangegeven dat er 8 combinaties per uur zouden worden gereden en dat de eerste gewoon op tijd starte.

Kom ik daar 1.5 uur van te voren (was als laatste dus hield rekening met uitvallers) wordt er doodleuk tegen mij gezegd dat ik al in de ring had moeten zijn en dat als ik snel was nog net ff mijn proefje mocht rijden.

Daar ga je dan voor de eerste keer in de M1 met een 'koud' paard. Gelukkig had ik nog 155 punten, maar toch blijft het knagen! Wat als ik nu even had kunnen inrijden? Had ik dan net die 156 gehaald?

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:39

ik kan me dood irriteren aan een jury die zo chagerijnig kijkt dat je wel moet denken dat je punten niet hoeger dan de 130 zullen zijn en dan vervolgens 163 punten hebt. Ik bedoel gewoon je kan toch bij het afgroeten op zijn minst even een (nep)glimlach te voorschijn toveren?

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 17:58

als ik heel lief lach dan komt er meestal wel een glimlach te voorschijn gelukkig Lachen
bij sommige twijfel je of ze die er op kunnen toveren, maar dat lukt meestal wel (uitzonderingen daargelaten)
Wat ik wel erg jammer vindt is als jury's te laat komen, vooral met warm weer, zaterdag ook, ik moest als eerste starten om 1 uur ofzo, en 1ste proef gehad, ging wel lekker, en ik maar wachten op de volgende jury, was 20 min. te laat ik had dus half uur moeten wachten, ja toen liep mn pony niet zo lekker meer.T zal wel aan mijn rijkunsten liggen maar toch, ik rijd nog maar B, dus dat is nog niet zo goed Lachen
Ach ik had nog 162 punten dus wel winst.

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:06

Mezelf ergens aan ergeren heb ik eigenlijk nooit gedaan, wel altijd vreselijk gelachen:

Wij hadden in onze kring een jurylid (een oudere man) die zijn bolhoed op het dak van zijn auto neerlegde en dan zeer demonstratief met arm uit autoraam zijn bolhoedje pakte, opzette, netjes groette en hem dan weer op het dak legde.
Toen wij een keer met het viertal moesten starten had iemand die bolhoed een eind aan de kant geschoven en wij lagen dubbel op het paard toen wij die arm van die man over het autodak zagen schuiven om zijn hoedje te zoeken Haha!

Ook heb ik een keer weg moeten lopen toen ik een stalgenoot van mij voorlas:
Bij A binnenkomen halthouden en groeten. Hij kwam wel binnen maar halthouden en groeten zat er niet in. Paard liep gewoon door tegen de auto van het jurylid op. Ik had het niet meer.

Dezelfde combinatie heb ik een keer voorgelezen en toen ik opkeek uit mijn proevenboekje kon ik hem in eerste instantie nergens meer vinden.
Bleek de arme man drie ringen verder terecht te zijn gekomen, arme meid die daar haar proef reed.
Tis ook nooit echt wat geworden met die man

Wij hadden in die tijd echt altijd vreselijk veel plezier op wedstrijden!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 18:26

haha mooi die verhalen Lachen jij leest blij door Lachen