Jurypraatjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 19:05

Citaat:
Mijn leerlingetje zet een proef neer die ontspannen en ongedwongen is.
De pony heeft heel de proef een keurige aanleuning en springt aan in de goede galop


Dit vindt ik belangrijk als jurylid

In de B wil ik dit dus zien en exact rijden van figuren, het op het goede been lichtrijden, en als het even kan ook nog de goede stelling (heeel belangrijk)

Dat een pony niet vierkant staat in de B zal me een worst wezen. Wel recht en ontspannen ook die enkele seconden geven al een relaxte indruk en als het dan ook nog vierkant is dan is dat mooi meegenomen. En leidt dan wel tot een hoger punt. bijv. een 8
Maar dan is die dus voor de B erg goed

Verder de punten die je aangeeft kan men nooit over oordelen omdat men de proef moet zien om over een andersman punten te kunnen oordelen.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 20:39

Dat van die tong heb ik een keer meegemaakt ,
Het paard gooide zijn tong over t bit en de ruiter stond stil , boog voorover en mierde net zo lang tot t bit weer goed zat .
Gelukkig was dit alles min of meer binnen de toegestane tijd en werd dit alleen beoodeeld als een vergissing in t programma. Een heel goeie oplossing vind ik .De onderdelen worden dan verder per stuk gewoon beoordeeld. En dat kan dan inhouden dat je een ongehoorzaamheid ziet per oefening en daar naar punt.
Kreupelheden vind ik persoonlijk een heel moeilijk item
Eigenlijk vind ik dat iedereen die met een kreupel paard de ring binnen komt meteen rechts om keert moet maken .
Helaas is dit in de practijk niet te realiseren omdat je dus geen dierenarts bent hoewel je in je leven misschien 100 x zoveel paarden gezien hebt , verder heb je ook nog te maken met verschrikkelijk fanatieke ruiters die het behalen van een winstpunt belangrijker vinden als de gezondheid van hun paard.
Een gemiddeld jurylid kan heel goed beoordelen of een paard kreupel is of niet ,of t nu teugelkreupel is of what ever ,in ieder geval duidt kreupel zijn m.i op pijn ,,,en geen enkel paard hoeft van mij met pijn door de ring .
Eerst maar eens thuis oefenen of hc starten om wat bij te leren.
In de practijk komt het nu bij mij hier op neer dat ik iemand bij wie het paard duidelijk kreupel is bij me roep en de keuze zal geven om de ring te verlaten of door te rijden wat duidelijk te zien zal zijn in de punten.
Een rondje lange teugel doe ik niet meer omdat je dan de ruiter in de beslissing laat deelnemen en dat gaat altijd ten koste van de geloofwaardigheid.
Wanneer het een dubieus geval is ,wat meestal voorkomt dan punt ik iedere keer dat ik een onregelmatigheid zie dienovereenkomstig ,en dan hebben ze dus de pech dat dit wel eens heel laag uit kan vallen .
Ik zelf zou de voorkeur geven aan vertrekken. Volgende keer voelen ze t misschien wel.

Ik had vorige week ook nog een leuke
: Meisje komt de ring in ..
BRAAF ,BRAAF ,BRAAF Toe maar ,,, tis niet eng ,,,,toe maar .enz enz
Paard staat dus stil en kijkt ,,,,,weer ,,,braaf braaf enz enz
paard kijkt weer enfin ,,,ik denk ,,,altijd in t voordeel van de ruiter beslissen, dus wacht ..
BRAAF ,BRAAF
paard verzet geen voet .
Ik : WE GAAN BEGINNEN.
BRAAAF ,BRAAAAAAAAAAAAAAAF
BRAAAAF ,BRAAAAAF
Ik ..WILT U NU BEGINNEN,
Paard schrikt van mijn boze stem en begint braaf te lopen ,,,,,,helemaal niks bang dus,
Nu gaat t he'e'l de proef ..BRAAAF BRAAF ...TOEMAAR,..HELEMAAL NIET ENG . enz enz
Paard was niks bang want hij schrok nergens van ,keek helemaal niet ,alleen de ruiter was denk ik onzeker
Ik heb dus bij verschillende onderdelen stemhulpen gegeven hoewel ik eigenlijk heel pissig was , maar ik heb me in dit geval beheerst ,goed he.


In de B :
Gehoorzaam ,aan de hulpen ,vlot voorwaards op t goede moment de goede oefening ,een blij paard en een goed ontspannen paard ,
is bij mij altijd een winstpunt
dit houd niet in dat dat een in de krul getrokken paard is ,een gehoorzaam paard wat blij voorwaards loopt is genoeg ,
Ik vind het wel een groot verschil of je een piepklein ponytje(ruiter) hebt of een paard.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 20:48

Citaat:
Allereerst is tong over het bit een grove fout, die afgestrafd moet worden. Dan nog het verzet in de keertwending (en als er een keerwending in zit hebben we het dus over M2/Z2) dan kom je echt niet hoger dan een 2.


Helemaal mee eens. Dat mag ook flink afgestraft. Het is helaas een praktijkvoorbeeld (Z2) Op advies van de trainer is vorige week het bit wat anders (lager)ingehangen. In de wedstrijdproef komt de tong over het bit en de amazone kan niks meer. Achterwaarts gaan: verzet, keertwending:verzet. Amazone besluit de tong terug te duwen, staat stil en buigt voorover. Na kortweg een halve minuut komt er een belsignaal. Ze mag vertrekken. Nu dachten we altijd dat je fouten in het harnachement binnen 1 minuut mag herstellen, dus we (amazone en ik -voorlezer) waren behoorlijk van ons apropos. Nu gaan we nooit in discussie met de jury -hebben het gevoel dat dat later tegen je gebruikt kan worden- dus we hebben de baan verlaten en 2 verliespunten moeten incasseren. Op het protocol stond: verzet na 20 seconden stilstaan uitsluiting. - Het was toch echt geen verzet. De jury had dit toch moeten zien (voorover buigen van de amazone-paard stond gewoon rustig stil) Verward .

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 22:15

Ik heb nog even de regelementen doorgespit, maar kan niets terugvinden over hoe te handelen als iemand de tong van zijn paard terug stopt (iemand die het wel kan vinden?)
Ik heb het gelukkig nog nooit gehad, maar zou het gewoon als vergissing met bijbehorende strafpunten rekenen.
Alleen in het geval hierboven, van Suzan1 zou ik die strafpunten achterwege laten. Het punt is al slecht genoeg, bovendien telt het bij de onderste punten ook al mee, dus hoog eindigen is al niet meer mogelijk, een winstpunt bijna ook niet, tenzij de rest allemaal 7's en 8en zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat het probleem zich ineens zo manifesteert, terwijl de rest van de proef de aanleuning heel goed was (anders kom je niet aan de 8en)


ineke schreef:
Een gemiddeld jurylid kan heel goed beoordelen of een paard kreupel is of niet ,of t nu teugelkreupel is of what ever ,in ieder geval duidt kreupel zijn m.i op pijn ,,,en geen enkel paard hoeft van mij met pijn door de ring .
Eerst maar eens thuis oefenen of hc starten om wat bij te leren.
In de practijk komt het nu bij mij hier op neer dat ik iemand bij wie het paard duidelijk kreupel is bij me roep en de keuze zal geven om de ring te verlaten of door te rijden wat duidelijk te zien zal zijn in de punten.
Een rondje lange teugel doe ik niet meer omdat je dan de ruiter in de beslissing laat deelnemen en dat gaat altijd ten koste van de geloofwaardigheid.
Wanneer het een dubieus geval is ,wat meestal voorkomt dan punt ik iedere keer dat ik een onregelmatigheid zie dienovereenkomstig ,en dan hebben ze dus de pech dat dit wel eens heel laag uit kan vallen .
Ik zelf zou de voorkeur geven aan vertrekken. Volgende keer voelen ze t misschien wel.


Ik vind dit antwoord een beetje dubbel, maar misschien lees ik het gewoon niet goed.
Als jij vindt dat een paard kreupel is en je hem eruit stuurt is dat je goed recht. Maar om dan te zeggen dat ze thuis maar verder moeten oefenen en HC moeten starten schiet volgens mij zijn doel voorbij. Je lost dan namelijk niets, op een kreupel paard moet helemaal niet getraind (tenzij op medische indicatie) en hoort zeker niet in de ring thuis ook niet HC!
Ook een paard wat teugelkreupel loopt moet niet naar huis gaan en op dezelfde voet doorgaan, teugelkreupelheid moet aangepakt worden, dus vereist wel een verandering in de training. Tenzij het een fase is waar je even doorheen moet, maar dat kan ik me niet voorstellen, en dan hoor je zelf allang door te hebben dat je in de ring niets te zoeken hebt.
Ik ben wel iemand die in geval van twijfel de ruiter/amazone een rondje aan de lange teugel laat draven. Ik heb niet het idee dat je de ruiter dan de beslissing laat nemen. Ik wil alleen graag weten of het paard teugelkreupel is, dat zal ik dan ook flink afstraffen!!!!! Of kreupel omdat iets in zijn lijf dwars zit. In dat geval zal ik de ruiter adviseren te stoppen, willen ze dat niet? Dan zijn ze vast ook niet blij met de punten. En dat heeft niets met wraak nemen te maken ofzo, maar alle onderdelen waar deze onregelmatigheid optreedt wordt laag gepunt, net zoals Ineke al schreef.

En als hij echt 'pijnlijk kreupel' is, zoals ze dat bij de bond zo mooi zeggen, gaat hij er gewoon uit.

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 23:35

Als jurylid moet je vaak op de stoel van een dierenarts zitten. En dit kan natuurlijk niet

Praktijvoorbeeld.

Vandaag heb ik dus gejureerd.
Komt er een combinatie de ring in waarvan het paard bij H.H al in verzet ging Toen ze wegdraafde zag ik dus de eerste onregelmatigheid al. En toe ging het paard maar naar galop vlak voor C want dat vond hij schijnbaar makkelijker.

Ik zeg nog tegen de schrijfster volgens mij is hij kreupel achter. Zij ook kijken en ja hoor met dat de combinatie de volte van 10 meter in gaat, zakt hij zowat achter op de grond. Zo erg dus.

Ik uit mijn hokje en het meisje laten stoppen met het bericht dat haar paard kreupel is. Meisje melde dat ze niets voelde en de vader die er bij was zegt dat hij in de inrijbak nog heel normaal liep.

Ik zeg ja maar nu is hij kreupel. En de keuze is makkelijk of doorrijden en waarschijnlijk een verliespunt, want zo kan ik geen punten geven er moet nm overal onregelmatig bij. Of je stopt gewoon nu.
Dit waren gelukkig hele redelijke mensen en ze stopte dan ook, wat ik zeer waardeerde.

Op deze manier komt er dan ook vaak geen discussie van. Maar soms als je zegt je paard is kreupel en stop maar , kanje van alles naar je hoofd krijgen. (Waardoor er dan een diskw. komt en dus alsnog een verliespunt)

Daarom leg ik als jurylid gewoon de situatie uit, wat ik dus op dat moment constateer en wat daar de conseqeunties van kunnen zijn. En dat gaat in 95% van de gevallen dan goed.

Maar soms..............................(wilde ik dat ik mijn diploma voor dierarts had)

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 08:55

Citaat:
Daarom leg ik als jurylid gewoon de situatie uit, wat ik dus op dat moment constateer en wat daar de conseqeunties van kunnen zijn. En dat gaat in 95% van de gevallen dan goed.


Kijk, als nu alle juryleden zo waren OK dan!

Maar terug te komen op het praktijkvoorbeeld van afgelopen zaterdag: na het belsignaal van uitsluiting: als het jurylid in het hokje met beide armen al aangeeft: waar ben je in vredesnaam mee bezig, dan denk ik niet dat er goed gecommuniceerd wordt.

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:08

Ik had laatst ook zoiets. Ik was op concours. Jumper liep met losrijden redelijk, wel wat stijf, maar niet kreupel of zo. Ik kom de ring in, halthouden en groeten, en bij het wegdraven is ie hardstikke kreupel. Ik merkte het meteen maar de jury zag/deed niks dus ik ben maar doorgereden. Ik had ergens vaag gehoord dat als ik in zo'n geval zelf zou stoppen, ik een verliespunt zou krijgen. Dus ik heb maar wat aan gerotzooid, de halve galop overgeslagen, de hoeken afgesneden, zodat ik maar snel klaar was. Been geven heb ik ook niet meer gedaan omdat ik het eigenlijk heel onredelijk tegenover Jump vond. Toch bleek ik na afloop voor die proef nog 146 punten te hebben, belachelijk dus. Toen ik klaar was met de proef ben ik buiten de ring om naar de jury gestapt en heb gevraagd of ze niet hadden gezien dat mijn paard kreupel was aan zijn linker voorbeen. Nou, dat had hij wel gezien zei hij, maar als ik de hoeken beter doorgereden was, zou het nog wel gegaan zijn.... Nou dit vond ik dus echt nergens op slaan!
Maar mijn vraag is dus: wat kan ik in zo'n geval het beste doen? Is het echt zo dat je een verliespunt krijgt als je vrijwillig de baan verlaat? De jury zag dus wel dat mijn paard kreupel was maar deed er niks aan en ik wist dus niet goed wat de regels waren en wat ik moest doen.
(trouwens, na twee dagen was het over, waarschijnlijk verstapt oid...)

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 09:30

Je krijgt zelfs 2 verliespunten als je vrijwillig de baan verlaat.
Maar ik moet de eerste jury nog tegenkomen die weigert om op het protocol te zetten dat het paard kreupel is, als je er zelf mee komt.
Dus gewoon naar de jury toestappen, zeggen dat je voelt dat hij kreupel is en dat je je proef wilt beëindigen.
In ongeveer alle gevallen zal de jury het met je eens zijn en is die allang blij dat je het zelf doorhebt, want om als jury iemand eruit te sturen is zoals hier boven gebleken erg lastig!!
Mocht de jury toch volhouden dat het paard niet kreupel is, zou ik zelf die verliespunten voor lief nemen, mijn paard is me meer waard dan de punten.

Maar is snap heel goed als je nog niet zoveel wedstrijdervaring hebt, je dit niet zo snel zou doen.
Ik heb ook wel eens op een bodem gestart die super slecht was. Zou ik nu ook niet meer doen, zou gewoon weer naar huis gaan. Maar je bent in het begin nogal geneigd je te laten overrompelen.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 13:01

Jasmijn schreef:
Ik heb nog even de regelementen doorgespit, maar kan niets terugvinden over hoe te handelen als iemand de tong van zijn paard terug stopt (iemand die het wel kan vinden?)


Volgens mij staat het er niet expliciet. Het enige wat ik (uit mijn hoofd) even kan verzinnen is dat een combinatie een passend hoofdstel moet hebben dat goed zit. Tong erover zit het niet goed.

Ik denk eigenlijk dat je vaak het tong erover niet eens ziet en soms stoppen de paarden hem vanzelf weer terug. Tong uitsteken is volgens mij (ook weer uit mijn hoofd) een fout welke je net als lichtrijden kunt noemen en in mindering brengen per onderdeel.

Het stoppen van de ruiter levert -2 op.

Als ruiter zou ik proberen door te rijden als het kan, iets minder aanleuning nemen zodat hij z'n tong terug kan doen. Is het echt een probleem dan stoppen (even tegen jury zeggen) en tong terug stoppen. Als je niets zegt heb je kans dat de jury de "verzet regel" hanteerd. Voor het in orde maken van het harnachement heb je iets meer tijd en is volgens mij ook hulp van buiten toegestaan (weet ik niet zeker).

Oplossen in de training is natuurlijk het best, tot de M mag een tonglepel.

Bij echt onregelmatig laat ik draven aan een losse teugel, dan nog slecht eruit. Als echt kreupel direct eruit. Ik licht dit wel altijd gelijk toe.
Als ruiter zou ik even overleggen met de jury, die is inderdaad vaak al blij dat je het initiatief neemt.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:03

Wat ik nog weet over het verhaal van de tong van de jurycursus in de toenmalige reglementen.
Als je stopt om de tong terug te stoppen en het lukt je binnen 20 seconden wordt het je aangerekend als vergissing. Lukt het je niet binnen 20 seconden dan volgt uitsluiting. Het wordt gezien als verzet.
Praktische oplossing toendertijd: afstijgen (val werd gezien als vergissing) tong terugstoppen en weer opstijgen. Hier had je nl. wel 60 seconden voor.
Ik geloof dat het zelfs een examenvraag was Haha!

Dus Suzan1: als het terugstoppen van de tong langer dan 20 seconden tijd in beslag nam heeft jurylid in kwestie conform reglement gehandeld.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 15:29

Helemaal mee eens Jasmijn . Het werd alleen een beetje te lang ,vandaar.
NIet op alle slakken zout leggen he.

En Fitz ,he hebt helemaal gelijk ,hebben wij ook gehad .alleen in de practijk gaat het allemaal wel iets anders he . Ik vind die jury erg ambtenarig , je moet altijd jureren in t voordeel van de ruiter ,als alles opgelost is ,en t paard is weer tevreden, dan laat je m toch weer gewoon doorkarren.

tja t is maar hobby , en iedereen doet t toch voor z.n plezier ,teminste daar ga ik van uit en zo punt ik ook.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 16:37

Ik had het laatst ook. Enkele maandjes geleden had ik wedstrijd. Pony liep super met losrijden, andere mensen keken naar ons en mijn zusje hoorde ze smoezen... moet ik daar tegen rijden?!?! Ik mocht de ring in. Een klein beetje gespannen omdat de keren daarvoor m'n punten wat tegenvielen. Paar rondjes gedraafd, en toen kwam de juri uit de auto. Volgens mij loopt ie ietsjes onregelmatig. Ik voelde niks. Ondertussen zat ik helemaal gespannen. Ik moest wel 10 rondjes rijden en ook steeds middendraf... was het wel of niet... De juri kon er niet over uit. Toen vroeg hij het aan zijn schrijfster (meisje van +/- 12 jaar). Schrijfster zegt ja. Oke, ik mocht kiezen wel of niet starten. Toen maar niet gestart. Ik ging gewoon nog eventjes rijden op het losrij terrein, en aan andere mensen gevraagd. Ze waren met stomheid geslagen, ze zagen niks. Er waren daar mensen die kenden iemand die er veel verstand van had. Nee, liep niet kreupel of onregelmatig. En hij zei dat ik de 2e proef gewoon kon rijden (andere juri). Nog steeds zo gespannen als iets reed ik de 2e proef, echt mijn slechtste proef ooit! Ik voelde me echt alsof ik stiekem moest rijden. Mijn zusje heeft daarna ook nog 2 L2 proeven gereden, de juri's zagen nu ook weer niks.
Mijn punten vielen reuze mee. 155 punten!!! En mijn zusje (zelfde "onregelmatige" pony) 2x dikke winst. Waarschijnlijk heb ik een teugel te strak gepakt en dat hij daarom in de middendraf onregelmatig liep. En mijn instructrice zei ook dat het onkunde van dat jurilid was, hij had moeten zien dat het kwam doordat ik zo gespannen was, en de teugel te gespannen vast had.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 23:24

In ieder geval bedankt voor de reacties. Amazone had beter kunnen afstijgen in dit geval. Ik zal het haar zeggen.

Ik denk ook dat de jury niet heeft gezien dat er problemen met het bit waren. Het probleem van het bit kwam pas na de overgang van het appuyeren in de verzamelde stap. De cijfers daarvoor waren allemaal ruim voldoende.

Blijf het wel jammer vinden dat de jury niet even de moeite nam om haar besluit toe te lichten. Scheve mond Misschien had zij (of wij) er dan anders tegen aan gekeken....

Maar we blijven optimistisch. Gewoon doorgaan, we zijn weer een ervaring rijker. *LOL*

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 01:44

Er is in Noord Holland een enquette gehouden onder juryleden en wedstrijdsecr.
Vanavond hadden we uitleg over de uitslag van de enquette, gisteren was die bij de Noorderkoggen Ruiters (of daar in de buurt.)
Als er belangstelling is voor cijfertjes over Noord Hollandse juryleden, kan ik wel kijken of ik van het weekend even tijd heb om te kijken of ik mijn notulen nog kan ontcijferen. (Notuleren is eigenlijk net iets te lang geleden Scheve mond )
Was in ieder geval een goede avond, met felle discussies en grappige opmerkingen.
(Het zijn dus geen cijfertjes over het functioneren van de juryleden, dit even voor de mogelijke sensatiezoekers onder ons, er wordt niemand afgekraakt.)

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 04:17

Jasmijn schreef:
Ik jureer voornamelijk in Noord-Holland, soms Zuid-Holland of Utrecht.


Of met ome Eyes mee om küren te bejureren. Cool
Was wel leuk he? Vooral de B en de L-combinaties *LOL* *LOL* .
Een paar leuke momenten; "Gôh wat origineel zeg, die begint met halsstrekken.(na een minuutje of wat) F*ck dat is geen halsstrekken, dat paard loopt gewoon zo".
Of door de originaliteit van de figuren door de bomen het bos niet meer zien zodat je bij god niet weet wat ze eigenlijk aan het doen zijn of wat ze proberen te laten zien *LOL* .
Maar er zaten toen ook een paar hele leuke tussen he?
Vanaf de M en de Z begon het echt leuk te worden. Al met al was het toen een hele leuke dag maar niet meer zo zuur kijken hoor als je weet wat voor vergoeding ik voor zulk soort evenementen krijg >;) Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 09:09

Citaat:
wat voor vergoeding ik voor zulk soort evenementen krijg


ha,ha,ha is 't nog steeds zo erg? Jaartje of 10 geleden betaalde ik de meeste juryleden voor een halve dag jureren en reiskosten tussen 25 en 50 GULDEN uit.

Mogen de ruiters en amazones ook wel eens weten, dat je van jureren geen beleg kunt overhouden -laat staan een boterham- Haha!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 10:24

Eyes"]
[quote="Jasmijn schreef:
Ik jureer voornamelijk in Noord-Holland, soms Zuid-Holland of Utrecht.


Of met ome Eyes mee om küren te bejureren. Cool
Was wel leuk he? Vooral de B en de L-combinaties *LOL* *LOL* .
Een paar leuke momenten; "Gôh wat origineel zeg, die begint met halsstrekken.(na een minuutje of wat) F*ck dat is geen halsstrekken, dat paard loopt gewoon zo".
Of door de originaliteit van de figuren door de bomen het bos niet meer zien zodat je bij god niet weet wat ze eigenlijk aan het doen zijn of wat ze proberen te laten zien *LOL* .
Maar er zaten toen ook een paar hele leuke tussen he?
Vanaf de M en de Z begon het echt leuk te worden. Al met al was het toen een hele leuke dag maar niet meer zo zuur kijken hoor als je weet wat voor vergoeding ik voor zulk soort evenementen krijg >;) Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen
[/quote]

Haha, leuk was het zeker, ik hou dan ook aan bevolen voor de volgende keer hoor. We hebben echt lol gehad (en zijn natuurlijk tegelijkertijd bloedserieus bezig geweest. Lachen )
Ik wordt sindsdien ook begroet door mensen die ik helemaal niet ken.

Maar Suzan1, van deze vergoeding kon Eyes wel degelijk zijn brood beleggen, ik keek dan ook niet zuur, maar oprecht verbaasd naar het bedrag dat hem toegeschoven werd. Daar sta ik dan met al mijn dure Cool opleidingen, en ik krijg dat nog niet in een paar wedstrijden bij elkaar *LOL*
Eyes wilde het bedrag eerlijk delen hoor, maar ik ken mijn plaats als schrijfster, dus wilde daar niets van weten. Haha!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 21:21

Citaat:
maar ik ken mijn plaats als schrijfster, dus wilde daar niets van weten.
bescheidenheid siert de mens Knipoog 't antwoord van Eyes had ik dus anders begrepen, is er dus toch wel wat verandert in die jaren (was ook wel nodig):$

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 22:31

+ onbeperkt warm eten (saté totdat je ploft), soep, salades, drinken, een fles wijn, bloemen, het kürenwereldje is ons genadig. Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 09:42

Suzan1 schreef:
is er dus toch wel wat verandert in die jaren (was ook wel nodig):$


Voor Eyes misschien wel, maar voor de officiele juryleden zeker niet.
Dagvergoeding ligt op 12 euro en prijs per km 0,28 cent.
Dus ik ga het liefst op een beetje leuke afstand jureren Knipoog

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:10

Ik ga zondag naar Tilburg en daar krijg ik wel 15 euro !!!!!!

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 10:15

En daar hoef je zeker maar 10 combi's voor te jureren Knipoog

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 14:08

Ik moet eigenlijk de hele dag ,s morgens selectie L en smiddags B
Smorgens om 8 uur thuis vertrekken en smiddags om een uur of 5 al thuis . Haha!

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-03 23:36

van de zomer een keer 32 comb. in de ring
begon om 08.00 uur (ja vroeg dus)
was om 13.50 klaar (ook nog een ongelukje in de ring waardoor we moesten wachten)
39 graden (lekker in de brandende zon)
het was heen en terug bijelkaar 63 km

ontvangen 30 euro
daar wordt je blij en rijk van

dan ook nog even meegenomen dat er geen bloemetje vanaf kon, bij het springen er dikke geldprijzen, en ik geloof zelfs een auto te verdienen was

We (de schrijfster en ik) een hele poos op een droogje zaten en toen ze met het drinken aankwamen de koffie zo oud was dat je met de sterkte een weg kon teren.

het eten denk ik gemist heb (niets gekregen dus) misschien wel doordat mijn ring zo uitliep

je door de warmte zowat een flauwte nabij bent

NEE JE MOET HET VOOR JE PLEZIER DOEN, WANT ALS ZE NORMAAL MOETEN BETALEN KAN HET NOOIT UIT

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 23:41

ik ben geen jurylid hoor, maar hebben jullie niet een soort inspraak/vergadering van alle juryleden, dat bijvoorbeeld iedereen gelijke beloning krijgt?

Vroeger (ja echt vroeger Schijnheilig ) zat ik bij de organisatie van een concours. Het eerst kwamen aan bod: jury's die het minst qua inkomsten vroegen (dat scheelde weer een hoop clubcenten). Ik was daar al nooit geen voorstander van, maar ja.....

Je zou er toch bijna de vakbond bijhalen, gezien de omstandigheden die organisator mee heeft gemaakt Haha! en dan nog 32 combies jeeetje, dan
kun je je toch nog onmogelijk concentreren. Dat zou echt verboden moeten worden