Les tijdens losrijden bij wedstrijd....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:45

Djeez, als jullie je aan zoveel irriteren. vinden jullie wedstrijd rijden dan nog wel leuk Verward

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 22:59

Romkabouter schreef:
Djeez, als jullie je aan zoveel irriteren. vinden jullie wedstrijd rijden dan nog wel leuk Verward


haha ja hoor Haha!

waarom zou ik anders de avond van te voren niet op stap gaan(iets wat ik normaal nergens voor wil missen) op zondag(mn enige uitslaap-dag( achterlijk vroeg opstaan om mn paard te wassen&vlechten, en da een hele dag naar concours, en vaak ook nog viertal rijden

niet omdat ik het niet leuk vind hoor Haha!

maar gelukkig kom ik niet iedere wedstrijd die storende mensen tegen, maar vooral indoor concoursen met een kleine losrijbak, daar erger ik me het meeste!

en nog 1 ergernis van de buitenwedstrijden: hele drukke mensen die koffie/thee brengen voor de jury of rennende kinderen die coupons bij de jury ophalen tijdens mn proef, als ik net een oefening moet laten zien vlak bij de jury(kijkerig paard) daar stoor ik me ook aan!

maar verder....vind ik wedstrijd rijden heel erg leuk hoor *LOL*

en ik heb 1 doel en dat is ooit Z2+wp en dan kur op muziek te rijden, met Quentin, maar heb er maar geen tijdlimiet aan vastgeknoopt, dus heb nog een jaartje of 10 voor Quentin is versleten, dus t gaat me wel lukken denk ik(als ie gezond blijft)

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:05

Romkabouter"]
Djeez, als jullie je aan zoveel irriteren. vinden jullie wedstrijd rijden dan nog wel leuk Verward
[/quote]

Hahahaha, dat vroeg ik me nou ook al af Ik hoor en lees zoveel negatieve dingen van mensen die op wedstrijd gaan..... ik heb nu 2 wedstrijden gereden en heb alleen maar lol gehad, en ook gezorgd dat ik het gezellig en leuk had. Wat heb je er nou aan als je je overal altijd maar aan ergerd Verward

Ok, ik kan me ook wel een beetje irritatie voelen als ik ineens een verschrikkelijk geschreeuw naast me hoor door een of ander lesgeefmens maar meestal doe ik daarna net of ik het niet hoor en rij ik rustig verder en praat ik ondertussen lekker zachtjes tegen mijn paard zodat ie goed op mij gefocust blijft Haha! . Wat mij eigenlijk meer opvalt is dat er veel mensen met een "oortje" rijden en dan vooral de Z-ruiters........... Met als gevolg dat die gewoon hun figuren rijden en al helemaal het idee hebben dat iedereen moet wijken

Heb overigens nog niet echt meegemaakt dat iemand echt les kreeg, wel aanwijzigingen.

[quote="yokie schreef:
Het zijn de nog niet bevestigde paarden (en ruiters) die nog hulp nodig hebben en daarmee onnodig veel ruimte in beslag nemen, op de een of andere manier.


Haha, hier moest ik wel even om lachen......... Hans Arends geeft Cora Arends vaak nog aanwijzigingen tijden het losrijden, zowel met "oortje" als zonder "oortje", hij geeft nooit les alleen aanwijzigingen. Kan nou niet bepaald zeggen dat de paarden en de ruiter in kwestie niet bevestigd zijn..... Dit zelfde geld voor Pieteke de Reus van Club Cercle, zij krijgt ook aanwijzigingen vanaf de zijlijn en ook van haar kan ik niet echt zeggen dat ze niet bevestigd zou zijn......

Gaat dus niet altijd op Knipoog

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:11

Hey maar!

Staat er dan ook iets in het regelement over het rijden van de proef met zo'n oortje?
Ik bedoel, legio sporten waar het gebruikelijk is om zo in contact te staan met je coach Haha!
Hmm, zal wel onder hulp van derden vallen corrigeerde hij zichzelf Scheve mond

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 23:17

Romkabouter schreef:
Hey maar!

Staat er dan ook iets in het regelement over het rijden van de proef met zo'n oortje?
Ik bedoel, legio sporten waar het gebruikelijk is om zo in contact te staan met je coach Haha!
Hmm, zal wel onder hulp van derden vallen corrigeerde hij zichzelf Scheve mond


Nee, ik geloof niet dat ze dan ook met het oortje in de proef rijden, althans niet bij degene die ik net opnoemde....... Volgens mij is dat ook verboden

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 01:20

Mag idd niet in de proef.

Hulp van derden
Iedere inmenging van een derde, gevraagd of ongevraagd, d.m.v. stem, gebaren etc., met uitzondering van het in toegestane gevallen letterlijk voorlezen van de proef, met het doel de deelnemer of zijn paard te helpen tussen het moment van binnenrijden en verlaten van de ring bij A, wordt - tenzij in dit reglement uitdrukkelijk anders wordt bepaald - als verboden hulp van derden beschouwd. Dat geldt ook voor het gebruik van (draadloze) communicatieapparatuur.

Nulla tenaci invia est via

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 07:25

Om problemen te voorkomen op onze wedstrijden, hebben wij een eigen "huishoudelijk reglement". Daar in staat vermeld dat longeren alleen in de aparte longeerruimte is toegestaan, (dit om te voorkomen dat toch iemand in de lorijbakken gaat longeren) en daar in staat ook vermeld dat lesgeven tijdens het losrijden binnen in elk geval niet is toegestaan i.v.m. geluidsoverlast en buiten alleen wanneer niemand er last van heeft.
Het geval wat Imker heeft meegemaakt heb ik ook gehoord en gezien, samen met de ringmeesters in eerste instantie hebben we er niets van gezegd, die lui waren zich zo voor L*L aan het zetten dat we niet meer konden van het lachen. Toen ze na de bewuste proef met zeker 10 man volop applaus gaven hebben we ingegrepen, zo van hallo er zijn ook nog andere ruiters aan het rijden (5 ringen) jij bent hier niet alleen.
In ons reglement staan ook nog andere dingen vermeld, zoals geen paarden vastzetten langs de kant, hoofddeksel verplicht (ook toen dit volgens de KNHS nog niet moest). Het reglement ligt ter inzage op het secretariaat en voorheen werden ze ook met regelmaat met de startlijsten meegestuurd. Ze komen binnenkort op onze internet site en de deelnemers worden dan ook naar dit reglement verwezen.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 07:56

en de club van beppies bedoelde ik dus Haha! Jammer dat ik dat geval dan niet gezien heb, was braaf geconcentreerd mijn proefje aan het rijden *LOL*

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 08:06

Je hebt groot gelijk Lielle, het was ook niet zo luidruchtig dat je er in de ringen last van had, ze stond alleen een beetje ongelukkig te roepen tussen de toeschouwers en de ringen in. Was erg irri.

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 08:22

Mijn instructeur doet het ook wel eens met zijn lesklanten, maar dan wel met stil systeem. Daar kan echt niemand last van hebben, en als het iemand net dat beetje extra geeft.. waarom niet? Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 09:24

yokie schreef:
Het zijn de nog niet bevestigde paarden (en ruiters) die nog hulp nodig hebben en daarmee onnodig veel ruimte in beslag nemen, op de een of andere manier.


Haha, hier moest ik wel even om lachen......... Hans Arends geeft Cora Arends vaak nog aanwijzigingen tijden het losrijden, zowel met "oortje" als zonder "oortje", hij geeft nooit les alleen aanwijzigingen. Kan nou niet bepaald zeggen dat de paarden en de ruiter in kwestie niet bevestigd zijn..... Dit zelfde geld voor Pieteke de Reus van Club Cercle, zij krijgt ook aanwijzigingen vanaf de zijlijn en ook van haar kan ik niet echt zeggen dat ze niet bevestigd zou zijn......

Gaat dus niet altijd op Knipoog
[/quote]

Heheee Napoleon, niet valsspelen he! Haha! We waren het er hier al over eens dat er verschil is in 'last minute aanwijzingen' of les geven. Ik heb gewoon vaak gezien dat de niet bevestigde combinaties nog echt les krijgen in de losrijdvoorziening. Als jij met een bevestigd paard rond rijdt, heb je aan slechts een aanwijzing/tip voldoende om net dat beetje meer eruit te krijgen dat je nodig hebt op een wedstrijd.

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:26

Margreet schreef:
Hulp van derden
Iedere inmenging van een derde, gevraagd of ongevraagd, d.m.v. stem, gebaren etc., met uitzondering van het in toegestane gevallen letterlijk voorlezen van de proef, met het doel de deelnemer of zijn paard te helpen tussen het moment van binnenrijden en verlaten van de ring bij A, wordt - tenzij in dit reglement uitdrukkelijk anders wordt bepaald - als verboden hulp van derden beschouwd. Dat geldt ook voor het gebruik van (draadloze) communicatieapparatuur.

En als je een oortje gebruikt om de proef letterlijk voor te laten lezen?
Dat mag wel dan Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Yokie

Berichten: 1708
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Best behoorlijk noordelijk met een dressuurhoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:34

Als je dit zo leest, eigenlijk wel he?? Maar ja, het is niet te controleren of je alleen de proef leest of ook aanwijzingen geeft. Dus officieus mag het niet?

Jaffel sprak ooit de wijze woorden:"Hij was not amused dat ik als poesierazzi achter hem aan joeg" Haha!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 10:54

Kleintje schreef:
Het paard van een ander losrijden mag niet!!!!

Ook artikel 129:
Op het oefenterrein mag voorafgaand aan of na afloop van de door de ingeschreven deelnemer te rijden proef
of proeven, uitsluitend door degene die met een bepaald paard zal starten dan wel met dit paard heeft gestart
worden gewerkt. Het rijden van een paard door een ander dan de met dit paard voor de betreffende rubriek-
(en) ingeschreven deelnemer is - op straffe van uitsluiting van het paard - niet toegestaan.
Onverminderd het hierboven bepaalde mogen derden (verzorgers/helpers, e.d.), in het zadel gezeten, met een
paard op het oefenterrein stappen, mits dit aan een lange teugel gebeurt.
De ingeschreven deelnemer is verantwoordelijk voor het gedrag van derde.

----------
Dus broertjes, moeders, zusjes, instructrices etc. etc. op het paard van een andere deelnemer mag je er gewoon afgooien. Of even aangeven bij de ringmeester! (klikspaan Knipoog)


Haha Tong uitsteken Extreme duivel Ik heb toch al 'ruzie' met hun (die familie die dat doet zeg maar) dus dan kan dit er ook nog wel bij Schijnheilig Knipoog

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:36

Ik was laatst op concours in Vaassen, waarbij een meisje uit de M1!!! nog door haar moeder/instructrice? geholpen werd dr pony aan de teugel te rijden. (lees: de helper ging naast het meisje staan, en trok dusdanig aan de teugels dat de pony automatisch "aan de teugel" stond, en van daaruit moest ze wegrijden, en dit herhaalde zich meerdere keren.
Ik zat daar echt van: OMG.... en dat in de M1!! naja wees dr maar trots op dat je op zo'n manier M1 rijdt Misselijkolleyes:.
Outdoor erger ik me trouwens iets minder aan het lesgeven dan indoor, indoor is echt een ramp. Rij je daar al met z'n 15-en los in een bak van 20x40 en dan komt meneer of mevrouw daaruitgebreid les te geven waardoor iedereen mag wijken voor hun lesklantje.
grrrr.

:)

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 11:54

Mijn instructeur is vaak wel op dezelfde wedstrijden als ik. Soms heeft hij wel tijd om even naar me te kijken, soms niet. Als ie wat tijd heeft maakt ie soms een kleine opmerking. Voor de rest kijkt ie alleen maar. Hij staat er ook om mij wat gerust te stellen. " Het gaat goed meid, gewoon lekker rijden". Dat hoeft ie maar een keer te zeggen en dan ontspan ik ook wat meer. Voor de rest vindt hij ook dat we thuis moeten trainen en niet meer daar. Hij gaat dus geen half uur les staan geven of zo. Heeft inderdaad naar mijn mening ook geen nut meer. Dus volgens mij stoort niemand zich eraan en anders hoor ik het vanzelf wel.
Voor de rest hou ik wel rekening met anderen. Moet Risco regelmatig op de rem zetten, heb geen zin om omver gereden te worden door zo'n joekel. Het fijnste is toch om in de zomer een CH te rijden waar ze veeel weiland ter beschikking hebben...

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 13:00

ik vind dat ook super irritant van die lesgevers, zelf rijd ik het liefste zelf los, en dan doe ik gewoon standaard dingen(moet ook nog in de B Haha! ) en voor de wedstrijd niet al te hard trainen

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 13:03

Hou op schei uit Haha!

Coby kon er ok een houtje van. Om maar eens een voorbeeld te noemen: op een Engelse wedstrijd (mijn eerste daarzo, dus heel trots dat we daar mochten starten), mocht ik mooi zonder beugels rijden!!! Schaamschaam, maar het had wel effect. Wat dat betreft had/heeft Coby echt maling aan een ander (eigenlijk heeft ze wel gelijk).

Maar tegenwoordig bestaan er van die (o zo dure) earplugs, waarbij de trainer je op fluistertoon kan uitschelden Haha!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 13:54

ik vind het ook erg vervelend als ik aan het rijden ben, maar moet eerlijk bekennen dat ik ook weleens in het midden van de rijbak ben gaan staan om les te geven tijdens het losrijden, besef nu eigenlijk pas dat het erg vervelend is (oeps:()

ik vind het voor mezelf niet eens fijn om les te kijgen tijdens het losrijden of eventueel wat aanwijzingen, (ligt er ook aan van wie, en eerlijk gezegd ben ik niet zo tevreden over mijn eigen instructice(ben dan ook nog opzoek naar een andere) ) ik zou in de toekomst opzich wel met zo'n draarloostoestel willen werken lijkt me erg fijn maar dan moet ik nog wel de juiste begeleider gevonden hebben.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 19:46

dat iemand een ander even helpt is inderdaad nog tot daar aan toe, maar dan aub geen anderen lastig vallen. Heb het laatst in de Meern ook gezien en viel bijna van mijn paard van verbazing over de opmerkingen die door de desbetreffende instructrice uitgekraamd werden. Deze mevrouw gaf 3 combinaties les die alle 3 B dressuur reden. Ze zaten alle drie hetzelfde (op hun doos) en de twee sterkste opmerkingen die ik van haar gehoord heb waren: "hij moet nog korter in de hals" en "hoe dieper hij is hoe beter" wist niet hoe ik het had en zat me af te vragen waar ze dit vandaan had. En dan ook gewoon lekker schreeuwen en niet door hebben dat iedereen raar zit te kijken en last van haar heeft.

Stralend de dag door.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers