[JV] Onoplettende jury

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:36

maar niet over het terug halen van een coupon en achteraf cijfers wijzigen. Dat krijgt zelfs de KNHS toch niet goed gepraat toch?

maar ik vind het ook een sterk verhaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:37

getuige (schrijfster) hebben dat de jury je punten pas nadat je uit de ring gezet bent, ingevuld heeft mag ook Verward

Hilda
Berichten: 113
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:37

Inderdaad Runningkawa.
En CGJ12 het is echt waar. Ik ga hier geen namen noemen.
Het is in september begin jaren 90 gebeurt op een manege in Westerbroek.
Mijn ervaring is hierdoor dus ook dat jury's wel degelijk beinvloedbaar zijn. Ondanks dat ze heel mooi verkondigen onpartijdig te zijn.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 14:43

Ik hoop dat dit niet te vaak voorkomt. Het haalt het plezier uit wedstrijd rijden..... Bij mij was er overigens niets gecorrigeerd. Maar ja, ik had het ook niet over mijn proef....
Laat ik even iedereen melden dat er ook hele leuke juryleden zijn!
Dat heb ik namelijk de zelfde dag ondervonden! Constant opletten, ookal ben je combinatie nummer 35 ofzo, in de hitte en gewoon aardig en vrolijk zijn tegen de ruiter. Dat wekt zo'n rust en ontspanning op bij de ruiter, dat die vanzelf een betere proef neer zet!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 14:46

klopt agossie
helemaal met je eens
Ik heb dan ook maar 1 hele nare ervaring, maar helaas blijft die wel erg bij en is dat hetgene waar je het meest over praat.

Maar hele fijne, goede jury's, die je bijvoorbeeld nog ff naar de auto roepen voor een tip, die zijn er ook OK dan!
Die gewoon de punten geven die verdient zijn, ook al zijn ze laag, maar gewoon rechtvaardig.
Pluim voor die mensen

Maar echte klachten mogen van mij wel serieuzer genomen worden door de KNHS.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 14:53

Ik heb het niet alleen over rechtvaardige punten. Daar heb je inderdaad het meest aan! Maar gewoon een jury die voor je proef een aardig woord tegen je zegt. "Je mag je jas uit doen hoor, ik snap niet dat de organisatie dat niet heeft doorgegeven (het was 32 graden). Succes met je proef!" Dàt bedoel ik! Ik had meteen een goed gevoel! Deze jury was ook niet bang om een 7 te geven!! (en een paar 5-en...)

Hilda
Berichten: 113
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:16

Het vervelende van deze nare ervaring is dat je daarna niet echt veel vertrouwen meer hebt in de jury.
Wat het overgens ook goed doet is ook al was de proef niet geslaagd even een opsteker over bijvoorbeeld de verzorging als die wel in orde is.
Verder ben ik van mening dat de KNHS het niet moet toestaan om als het protocol is ingevuld en ingeleverd deze een uur of zo na tijd nog terug te laten halen om het een en ander te wijzigen. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat de jury dan nog weet om welke combinatie het gaat en hoe deze hebben gereden.
Na dit voorval was voor mij de lol van het rijden er dus ook echt helemaal af. Ben nu sinds 3,5 jaar weer begonnen met rijden en ben vast van plan om straks als we er aan toe zijn te gaan starten in de dressuur. Ik laat me door zo'n jurylid niet meer op mijn kop zitten.
Misschien een idee om twee jury's per ring te doen en dan het gemiddelde van de punten te nemen als eind uitslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:19

word hier in het Z ook gedaan
maar als de jury bij A iets beslist, moet de ander maar ja en amen knikken

en voor de rest komen ze zo al jurys te kort, dus helaas niet haalbaar.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:22

jury bij A ?????

Altijd al gedacht dat ik iets verkeerd deed.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:23

haha
sorry , ik slaap Dromen

zou ik daarom er toen uitgezet zijn Schijnheilig

Hilda
Berichten: 113
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:24

Jammer hoor dat zou het allemaal een stuk rechtvaardiger maken. Maar ja dit zal denk ik altijd wel een discussiepunt blijven.
Waar ik me overgens wel aan erger is dat als iets wel wordt getoond dat er dan op een protocol wordt gezet niet getoond. (A afwenden en wijken).

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 15:25

Als het geen correct wijken was (maar een gewoon schuinlijntje) is het dus niet getoond... Zeg niet dat het in dit geval zo was, gaat zo moeilijk als je het niet gezien hebt natuurlijk Haha!

Hilda
Berichten: 113
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 16:22

Nee dit was heel duidelijk wijken. Zelfs degene haar instructeur welke tevens zelf jury was vond dit absurd. Jury heeft denk ik liggen slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 16:31

Dat heb ik ook eens met een travers gehad, zeker weten dat ik hem gereden had en ook goed genoeg om er wel degelijk een travers uit te halen Lachen

Helaas was de jury bij de uitslag en wanneer je dus pas zag dat je dat niet uitgevoerd zou hebben, gevlogen.

En de dag erop op de clubles, kwam ik erachter dat een clubgenote in dezelfde ring ook de travers niet getoont had Verward

wij vroegen ons toen wel af of de jury wist wat een travers was?

En bij mij had ze ook nog staan dat ik op x in de verkeerde galop was aangesprongen iets wat ook niet waar was, want dat voel ik toch echt wel

En leuk was het niet, want het was wel net op een selectie wedstrijd en door dat geintje viel ik net buiten de prijzen en net buiten een wp en dus ook net buiten een afvaardiging.