Prijsuitreiking... wie doet het correct

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Prijsuitreiking... wie doet het correct

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 09:32

Nu waren we in een ander topic aan het zeuren over jury's die al weg waren bij de prijsuitreiking, maar nu ben ik benieuwd wie van de ruiters het goed doet bij de prijsuitreiking.
Je hoort dus volledig in tenue te verschijnen bij de prijsuitreiking. Dus ook met cap of hoedje op.
Daarnaast moet je aanwezig zijn, anders had je jezelf moeten afmelden bij het wedstrijdsecretariaat.

Het valt mij gewoon op dat er maar weinig mensen zijn die dit doen!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 09:39

ik iig niet. Afgelopen dinsdag was de uitslag pas om half elf, terwijl ik om half negen gestart was. Met dat weer loop ik dan niet meer in jasje/cap rond, al was ik wel nog keurig in rijkleding. Ik ben wel altijd aanwezig (grote uitzonderingen zoals een zogende merrie nagelaten).

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 10:30

Prijsuitreiking van dressuur mag geloof ik maximaal tot 2 uur na de laatste start. Dus het is in principe nog wel correct.
Maar het duurt dan iid. wel erg lang.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 10:32

mag ook wel, maar het is wel laat dan. Je hoort me er ook niet (heel erg) over, maar prijsuitreiking in tenue vind ik ook wel wat veel eerlijk gezegd.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 10:34

Ik vind prijsuitreiking in tenue niet teveel, maar wel als je 2 uur moet wachten en dan ook nog eens geen prijs hebt.
Ik vind dat ze dan tussenstanden moeten ophangen. Dan zou je eventueel ervoor kunnen kiezen om al naar huis te gaan en je protocol door iemand anders te laten meenemen.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 10:40

Afgelopen weekend was het weer feest in SLEEN. Tijdens de AMEV-Hippo cup rpijsuitreiking is er weer eens een dressuurruiter afgestuiterd en de rest ging zo ongevver compleet op de loop. De hele dressuurdemonstratie liep geloof ik op een flop uit (ik was er zelf jammer genoeg niet bij om het te aanschouwen). Een succes dus!

Wel leuk voor het publiek trouwens......LOL

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 10:43

in tenue wel!maar ik hoef geen 2 uur te wachten op de prijsuitreiking! dat vind ik wel extreem!
vind het jammer dat je haast geen parade meer ziet! oke voor de veiligheid! maar ik vond het altijd veel leuker, dan dat je stom naar voren wordt geroepen en je prijsje o kan halen!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 10:58

Ik doe het in principe nooit, ik heb dan ook het idee dat ik er van uit ga dat ik een prijs heb als ik in tenue verschijn... Haha!
Slaat misschien nergens op, maar ik heb ook geen zin om langer dan noodzakelijk in die warme kleren rond te lopen!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:03

Ik ben wel altijd aanwezig maar niet met veiligheids cap op en jasje aan (te warm). Wel met blouse en witte broek en laarzen.....
Als de prijsuitreiking lang op zich laat wachten brengt mn vriend meestal Tjo alvast naar huis (starten meestal op een half uurtje rijden van stal) en dan haalt hij mij na de prijsuitrijking op. Werkt super dit systeem, hihiihi

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:36

Ik echt niet in tenue met dit mooie weer hoor, zaterdag had ik mijn witte broek nog wle aan (voor zover die nog wit kon zijn) verder stalschoenen en een hempje. Ik ga bij 34 graden niet moeilijk doen hoor. Ik neem het ook niemand kwalijk die niet in tenue zijn prijsje komt halen Lachen

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:36

ik ben er eerlijk gezegd ook bijna nooit bij de prijsuitrijking en als ik er ben al helemaal nie in wedstrijd kleding of ik moet zeker weten dat ik in de prijzen zit.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 11:39

Met dit warme weer vind ik het een uitzondering, maar over het algemeen komt het maar weinig voor dat het zo warm is in Nederland.
Ik ben zelf wel altijd in tenue, maar ik heb nooit mijn cap op of bij me met de prijsuitreiking. Over het algemeen wel altijd nog aanwezig bij de prijsuitreiking.

Marloezzke, weet je overigens dat ze je prijs mogen inhouden als je er niet bent bij de prijsuitreiking. Of je moet je netjes met reden hebben afgemeldt bij het het wedstrijdsecretariaat.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:46

Jaren geleden werd me eens een Z2-1e prijs geweigerd ergens in in Friesland omdat ik niet in tenue mijn prijs afhaalde (te voet). Zei ik hardop tegen de betreffende prijs uitreiker / voorzitter: "dan hou je die toch lekker zelf....Ik heb nog meer te doen" en ben gewoon weggelopen. Kwam ie hard achter me aanlopen om me alsnog de prijs te geven............ROFLOL.....moet je wel sterk in je schoenen staan trouwens.

Niet aanbevelenswaardig en netjes, maar soms moet je die onzin-rites gewoon doorbreken. Meestal heb ik niet eens de tijd om op die prijzen te wachten. Thuis staan nog meer paarden om gereden te worden.

TIP: neem een aan jezelf geadresseerde en gefrankeerde enveloppe mee en geef die aan het secretariaat af met het verzoek je couponds op ts sturen na de wedtrijd. Eventuele prijzen stoppen ze er dan keurig bij in. Zaterdag rijden --> dinsdag je coupon met prijs thuis.
Geen enkele organisatie heeft dit ooit geweigerd. Vinden ze zelfs heel charmant als je dat initiatief neemt. (met dank aan Van Gansewinkel vand NVDR die me de tip gaf: daar snappen ze hoe het werkt)

Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 12:16

Haha dat wist ik helemaal niet, dat je in tenue zou moeten Tong uitsteken. Dan heb ik geloof ik ook gezondigd Haha!.
Het secretariaat bij ons noemt bij de B altijd de eerste en de tweede plaats op + eventuele mensen die nog winst hebben. Als je prijs/winst hebt en je bent toevallig nog bezig in de stallen oid dan wachten ze met de prijsuitreiking totdat je er bent (of ze halen je even op) Haha!. Heel lief, maar ik geloof niet zo gebruikelijk Lachen.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 12:42

Kleintje schreef:
Met dit warme weer vind ik het een uitzondering, maar over het algemeen komt het maar weinig voor dat het zo warm is in Nederland.
Ik ben zelf wel altijd in tenue, maar ik heb nooit mijn cap op of bij me met de prijsuitreiking. Over het algemeen wel altijd nog aanwezig bij de prijsuitreiking.

Marloezzke, weet je overigens dat ze je prijs mogen inhouden als je er niet bent bij de prijsuitreiking. Of je moet je netjes met reden hebben afgemeldt bij het het wedstrijdsecretariaat.


Als jij het zo graag volgens de regeltjes wil doen.........een cap behoort tot het tuneu. Zonder cap mag je bijv niet parcourslopen als je het volgens de regels doet.
Dus dan maakt dat jasje ook niet meer uit. Ik ga dus niet in mijn tuneu. Gewoon blouse, rijbroek en laarzen. Als ik van mijn paard kom weet ik niet hoe gauw ik me uit mn jasje moet wurmen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 12:45

Ik kleed me altijd gelijk om als ik helemaal klaar ben met rijden. Maar ik zie ook nooit iemand in voltenue zijn prijs ophalen.
Soms wel mensen in rijbroek, blouse en dan hoge sokken + gewoon schoenen. Maar ik kleed me als het warm is gelijk om, in de winter blijf ik wel vaak zo rondlopen, maar dan lekker met mn winterjas eroveraan. Tong uitsteken

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 12:53

orionneke schreef:
Als jij het zo graag volgens de regeltjes wil doen.........een cap behoort tot het tuneu. Zonder cap mag je bijv niet parcourslopen als je het volgens de regels doet.
Dus dan maakt dat jasje ook niet meer uit. Ik ga dus niet in mijn tuneu. Gewoon blouse, rijbroek en laarzen. Als ik van mijn paard kom weet ik niet hoe gauw ik me uit mn jasje moet wurmen.

Eeej, don't kill the messenger.
Vroeg me gewoon af hoeveel mensen van dit item op de hoogte waren.
In de winter knal ik altijd een andere broek over mijn witte rijbroek aan, net voor de prijsuitreiking gaat die uit en mijn jasje weer aan.
En hetzelfde met mijn laarzen. Kan totaal niet lopen met die dingen. Krijg ik gelijk blaren.

Parcourslopen hoef ik niet gezien ik geen springruiter ben.

Maar je hebt gelijk, ik hoor eigenlijk mijn cap op te doen!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:06

Bij de ZZGP wedstrijden hoef je niet naar de prijsuitreiking te komen als je niet in tenue bent..
Hier in de kring maken ze zich er niet zo druk om. en tijdens de indoor concoursen al helemaal niet.

She's my lady Lovers

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:02

Ik ben gisteren voor het eerst gestart: mijn witte broek was zeiknat en zwart van de transpiratie, mijn blouse kon je uitwringen en de binnenkant van mijn jasje ook. Het spijt me, maar dat doe ik dus echt onmiddellijk uit, de groeten! De prijzen interesseren me sowieso niet, alleen mijn punten.

Opsturen zou ik te nieuwsgierig voor zijn, ik wil toch weten hoeveel ik heb gereden.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:35

nou met het warme weer doe ik het ook niet snel, maar bij ons bij de pony's wordt door het bestuur nog wel eens gezegt dat het MOET!
een tijd geleden was er kringconcours.en het was HOTTTT dus ik had alleen me rijbroek aan, schoentjes eronder haha, want ik ging er niet vanuit dat ik prijs had, maarja ik werd wel 1e! schrok me werkelijk rot!terwijl iedereen van mijn cluppie netjes in tenue stond!(schaamschaam)

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:53

Kleintje schreef:
Prijsuitreiking van dressuur mag geloof ik maximaal tot 2 uur na de laatste start. Dus het is in principe nog wel correct.
Maar het duurt dan iid. wel erg lang.

en laat ze zich daar dan zelden aan houden

Vaak zijn de ringen om half 1 leeg en de uitslag is dan tussen 4 en 5
dan staat mijn paard ondertussen al in de wei en ik gedouced weer terug

tussentijds uitslag is er dan niet

en om 4 uur ook geen jury meer die je dan kan vragen waarom je punten dit of dat zijn.
logisch natuurlijk,maar ook logisch dat ik dan geen apepak meer aan heb.

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:58

Ik heb ooit in sprang capelle gehad dat ze de uitslagen tussendoor ophangen. Dat is ook de enige keer geweest dat ik het mee gemaakt heb. Verder houden ze zich op vooral grote wedstrijden zich niet aan de 2 uurs regel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:02

Citaat:
Verder houden ze zich op vooral grote wedstrijden zich niet aan de 2 uurs regel.

beter gezegd nooit
en dan hoef ik me ook niet aan de regels te houden

Maar wat ik wel erg vervelend vind, dat je om 4/5 uur je punten pas hebt, maar nooit niks meer kan vragen aan de jury.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:04

Bij mijn rijvereniging staat het altijd nadrukkelijk vermeld op de startrlijst dat je in tuneu je prijs op moet komen halen.
Ik heb meestal mijn rijbroek en blouse nog wel aan. Rijjasje is afhankelijk van de "eisen" van het wedstrijdsecretariaat Knipoog

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:22

orionneke schreef:
Ik heb ooit in sprang capelle gehad dat ze de uitslagen tussendoor ophangen. Dat is ook de enige keer geweest dat ik het mee gemaakt heb. Verder houden ze zich op vooral grote wedstrijden zich niet aan de 2 uurs regel.

hier bij ons (in kring twente) worden haast altijd de punten tussendoor opgehangen!!

Groetjes Nicole


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mediatoolkitbot en 39 bezoekers