welke hoedje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

welke hoedje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 19:39

hallo ,

ik rijd nu m2 en vind het tijd worden voor een hoedje. waar moet ik op letten en waar hebben jullie je hoedje gekocht en welk merk??? waar hebben jullie opgelet? hoe gaat het met de pasvorm? en het opbergen?
elke tip en elk advies is van harte welkom.

bedankt tamara

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 19:50

Hoeveel wil je uitgeven?

De mooiste hoedjes koop je in Uden bij de heer de Winter. Hij maakt ze op maat voor je. Kost wat, maar dan heb je ook echt iets moois. Anders kom je bij een standaard hoedje uit, en die heb je in diverse soorten en kwaliteiten.

zie ook www.pateyhats.co.uk

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 20:48

hey hey! vin ik een goede vraag!
ik ben nl. 4 winstpunten bij het hoedje vandaan...
ik weet alleen dat je ut goed in een hoedendoos moet op bergen!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 21:04

ik vindt een blauw zijden middelmaat hoedje erg mooi, maar ook duur. ik denk dat je goed moet kijken naar wat je wilt en hoeveel je uit wilt geven. en bedenk het is wel iets wat je voor jaren aanschaft dus mijn persoonlijke voorkeur gaat dan toch wel uit naar een van goede kwaliteit en dan dus maar wat duurder.

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 16:14

Hoi

ik heb ook een hoedje en die bewaar ik in een speciale hoedendoos daarvoor gemaakt...
Ik heb mijn hoedje bij Annie van Lankveld in Beek en Donk gekocht, dat is een ruiterwinkel.. Maar je hebt ze ook bij jou in de buurt. Mijn hoedje is van het merk Horka.. En hij zit eigelijk gewoon goed.
Je moet wel opletten dat het hoedje niet te strak en te los zit.. eigelijk hetzelfde als met een cap.
Ik heb misschien iets meer betaald voor mijn hoedje maar ik heb er wel heel veel plezier van.

Nou ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

Groetjes Sanne en Olrike N

Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:15

als je niet zo veel geld te besteden hebt, koop dan wel een zijden hoedje. je kan namelijk kiezen uit vilt en zijden. iemand raadde dit bij mij op stal aan, want als je een bui op je vilten hoedje krijgt, schijnt het hoedje te vervormen. ik heb hier geen ervaring mee, maar misschien heb je hier wat aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:50

Zijden hoedjes zijn wel een klap duurder, maar ze zijn en blijven idd een stuk mooier. De hoogte van de hoed hangt af van de vorm van je hoofd en gezicht. Waarbij je trouwens als stelregel aan moet houden dat de top van je hoofd niet in aanraking mag komen met de top van de hoed. ("The top of the head is not to touch the top of the hat" Haha! in het engels is ie grappig)

Twilight_U

Berichten: 99
Geregistreerd: 13-07-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 16:51

Ik heb net een zijden hoedje van L'hiver (de winter) uit Uden gekregen.. Haha! Erg duur maar wel heel mooi..
Er zijn bij gewone ruitersportzaken ook wel haarvilten hoedjes te koop die zijn ook wel mooi en veel goedkoper.. Het ligt er dus aan wat je zelf wil besteden.
Ik zou wel een hoedenkoffer erbij nemen want dan is je hoedje in ieder geval goed beschermd..

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 21:36

Hoe duur is zo´n houtje dan uit Uden (van de Winter?). Ik ben gewoon heel nieuwsgierig Knipoog

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 22:22

Ik heb een donkerblauw hoedje van Première. Die zijn echt niet duur, en ik vind Première kwalitatief voor die prijs gewoon erg goed. Die heb ik gewoon in een ruitersport winkel gekocht. Volgens mij kun je nog beter een hoedje hebben die héél iets te strak zit, dan een te losse. Tenzij je nog groeit natuurlijk.
Ook moet je er goed op letten dat er een touwtje(elastiekje) aan de achterkant zit, die je om je knot kunt doen. Dat helpt goed tegen het afwaaien!! Haha! Haha!
Op zich hoef je je hoedje niet te bewaren in een 'speciale' hoedendoos. Ik heb een ontzettende stevige gewone vierkante doos, wat ook prima werkt. Je moet gewoon voorzichtig zijn met waar je hem neerzet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 23:23

Ik ben naar Divoza gegaan en heb daar destijds alle hoedjes op mijn hoofd gehad. Zonder twijfel stond het Sjabro hoedje echt het beste, stukken beter dan de Wegener hoedjes. En de prijs was maar iets van 75 Euro. Koopje!! Kwam mooi uit want ik geef niet graag geld uit aan zulke luxe dingen voor mezelf. Ik koop liever iets moois en functioneels voor mijn paard