Z1 jureren, slechte ruiters :S

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 09:53

Je leert het meest door zelf verschillende 'groene' paarden in te rijden en zo een goede basis te krijgen.

Als de basis er si komt de Z vanzelf.

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 09:57

dat bedoel ik. Dus je hebt er meer aan om verschillende paarden naar het M te rijden (ook jonge en wat minder goede paarden) dan mee gaan liften met een al eerder door een ander naar het Z gereden paard. Natuurlijk is het handig om de knoppen te leren vinden. Ook vind ik het nog altijd redelijk knap als je zowiezo al succesvol in de Z rijd, zeker met meerdere paarden.

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 10:06

Ik heb een tijdje terug ook zo een beroerde wedstrijd gezien met z-ruiters. Niet allemaal natuurlijk maar wel veel waarvan je denkt hoe komen die hier!

Ik zag net ergens staan dat iemand zei met een z-paard onder je kont kun je het allemaal wel. Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik kom van de manege en kon dus niet rijden. Nou ben ik bezig om het te leren. Laatst mocht ik ook een paard rijden dat z had gelopen. Nou dat valt tegen hoor! Op al je fouten word je gestraft. Bijv. aandraven werd bij mij galop enzo. Je kunt echt niet zomaar op een z paard stappen en ermee wegrijden als je zelf niet (zoals ik) kan rijden.

Lientie
Berichten: 305
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 10:19

haha dat klopt. Ik heb mijn huidige paard nu in de wedstrijden op M1 lopen maar tijdens de training al verder. Mijn zusje rijdt af en toe ook op het paard, maar dan neemt het paad gewoon een loopje met haar. Inderdaad wordt draf vaak galop en een stelling een schouderbinnenwaarts. En als ze haar benen niet goed heeft liggen met wijken gaat het paard appuyeren, hihi. Ach ze komt er ook wel maar je hebt inderdaad gelijk stephanie.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 11:01

nacho_lein schreef:
Ik ben nu zelf voor de 2de keer Z, een keer bij de pony's en nu bij de paarden met een ZEER lastig paard. maar waarom zou je niet kunnen sturen als je maar een keer Z hebt gereden. Je kunt er komen als je goed materiaal hebt, maar als je wat minder materiaal hebt kun je er ook komen. en als dat op een goede en correcte manier gebeurt heb ik toch meer respect voor degene die er hard voor hebben gewerkt met wat minder materiaal dan iemand die een goed paard onder zn reet heeft en fluitend (bij wijze van) de B L en M doorkomt. Want waar leer je het meest van???


Als je me goed begrepen had, had je gezien dat ik precies hetzelfde bedoel als dat jij zegt.
Ik zeg dat Z rijden niet hoeft te betekenen, dat je kan sturen, zeker niet als je met een goed paard 1 keer in de Z komt, maar ik zeg zeker niet dat dat ook echt betekend dat je niet kan sturen.
Natuurlijk zijn er mensen die goed kunnen sturen, maar dat is niet afhankelijk van de klasse waarin ze rijden.
En als dat iemand is die maar 1 paard heeft en rijdt (en gelukkig zijn die er ook nog) en die rijdt Z (of welke klasse dan ook) betekent dat niet dat die niet kan sturen, want die heeft geen mogelijkheid om andere paarden daarheen te rijden.
Ik vind alleen (net als jij volgens mij) dat het feit dat je Z rijdt niet automatisch betekend dat je kan rijden. Voorbeelden genoeg als je om je heen kijkt op wedstrijd.
Ook ik zie liever iemand die er gevoel en verstand van heeft, dan iemand die alleen maar kan zeggen dat ie Z rijdt.
En met lastige paarden of paarden met beperkingen ergens komen is altijd knap, en daar heb ik ook respect voor.
Ik ben trotser op het feit dat ik mijn draver in de M1 heb gereden, dan mijn huidige paard in de Z2. Waarom? Omdat het met de draver veel moeilijker was.