heel lang haar op wedstrijd dragen, hoe doen jullie dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KimJenda

heel lang haar op wedstrijd dragen, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 20:53

Wanneer ik een wedstrijd rijd, heb ik altijd last van mijn lange haar. Mijn haar is niet alleen lang, maar ook dik en zwaar daardoor.
Mijn haar:
Afbeelding

Ik maak altijd eerst een strakke vlecht, om het bij elkaar te houden. Maar ik krijg mijn haar niet in een haarnetje, en een haarrol erom heen. Ook netjes die aan een strik vast zitten, hebben te weinig ruimte om mijn haar in te stoppen, en gaan vaak na 1 wedstrijd al stuk. Heb van alles al geprobeerd, maar mijn haar gaat steeds weer uit het netje of het netje gaat stuk door de hoeveelheid haar.

Hoe dragen andere ruiters met erg lang haar, hun haar op wedstrijd?

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 20:56

Ik heb geen lang haar wel dik. Ik doe een staart, knotje dik elastiek,, donut, netje erom met een breed elastiek en dat alles zet ik vast met van die open spelden (noem het altijd omaspelden).

Kan je niet een knoet en dat een haarnetje en dan een breed elastiek? evt kijken of je een donut erom kan dan kan je hem vast zetten.

KimJenda

Re: heel lang haar op wedstrijd dragen, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 21:00

Ik had zo'n donut gekocht, en net geprobeerd.....maar veel te veel haar.....

Of te kleine donut?

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:03

En als je zo'n groot haarnetje (die je normaal om je hele hoofd doet) om je knot heen doet? En zo'n strik zonder haarnetje er bij?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:04

Donut ging bij mij echt niet, kreeg amper mijn haar door het gat zo dik was het. En het was helemaal niet nodig omdat ik haar genoeg had om een volwaardige knot te maken en zo te zien jij ook.

Ik maakte (heb nu kort haar maar daarvoor zelfde als jij) altijd een lage staart die heel strak zat.
Dan de strakke vlecht.
Om het onderste elastiek knoopte ik een zwart lint vast.
Maakte een knot van de vlecht, zette deze vast met haarspelden en gebruikte dan de uiteinden van het lint om dit om het bovenste elastiek te binden nadat ik een gewoon haarnetje om de knot en de rest van mijn haar gedaan had.
Dat haarnetje was niet zo hele dunne maar een ouderwetse stevige

Tot slot had ik een fluweel stoffen knotnet. Daar had ik dan ook een lint doorheen gevlochten, deed dit om de knot, en het lint draaide ik dan weer een paar x om het bovenste eleastiek en knoopte het vast.

Ik had ook een heel mooi kralen netje gevonden die groot genoeg was Dat ging ook goed.

MargrietvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:06

Wat een prachtig haar heb jij zeg!
Vriendin van mij heeft toevallig datzelfde probleem en zij heeft toen het netje vakkundig van de strik/klip gehaald en zelf een op maat gemaakt netje aanvast gemaakt. Niets van te zien :D

olanis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:06

als je genoeg haar hebt,
Heb je de donut niet nodig.
Dan maak je gewoon van je eigen haar een knot.
Breed elastiek erom, eventueel nog extra vast zetten met wat speldjes en dan moet het blijven zitten

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 21:25

Bedankt voor de reacties. Ik ga proberen met mijn eigen haar een knot te maken en die vast te zetten. Maandag maar van die speldjes halen, en dan de knot proberen muurvast te zetten.
Morgen nog maar op de oude manier proberen, met strakke vlecht en netje met strik.
MargrietvdB: dank je voor het compliment!

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:28

Na de kapper gaan? :D :o
Nee.... Misschien net als ik bij me paard doe het met naald en draad vast zetten?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:29

Ik had vroeger ook lang en dik haar. Deed het dan altijd gewoon in een vlecht. Maakte er geen knot van. Heb daar nooit commentaar op gekregen.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 21:31

FriesWytske schreef:
Ik had vroeger ook lang en dik haar. Deed het dan altijd gewoon in een vlecht. Maakte er geen knot van. Heb daar nooit commentaar op gekregen.

Heb dat ook wel eens bij iemand gezien, vroeg me af of dat mocht. Vind het alleen niet zo netjes staan als een knotje.
roybrit schreef:
Na de kapper gaan? :D :o
Nee.... Misschien net als ik bij me paard doe het met naald en draad vast zetten?

hahaha, nou ik wil er wel een stukje weer afhalen, want het wordt wel weer erg lang. En dat is toch wel onhandig. Mijn haar groeit echt heel erg snel.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:32

vroeger had je zon soort buigzame staaf met een gat erin. door dat gat moest je dan je haar doen en dan de staaf oprollen en aan het einde in een knot draaien...

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 21:33

Joanne1987 schreef:
vroeger had je zon soort buigzame staaf met een gat erin. door dat gat moest je dan je haar doen en dan de staaf oprollen en aan het einde in een knot draaien...

Dat ken ik niet, zit dat dan nog wel lekker?

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:33

Ik heb ook lang, dik en krullend haar. Wat ik doe is mijn haar nat maken (wassen). Dan goed strak vlechten, eerst een strakke staart. Dan de vlecht dan een elastiek. De vlecht oprollen. En een stevig elastiek er om heen. (2 kan ook)
Daarna het kralennetje en dan eventueel nog met van die schuif speldjes het netje vast zetten. En dan nog een dik elastiek eromheen. Bijvoorbeeld met van die '''franjes'' eraan. Die vroeger helemaal hip waren. Je hebt ze in allerlei kleuren.

Zo lukt het aardig bij mij :)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:36

volgens mij moesten we die toen ook bij de caroussel gebruiken zelfs... ik vind knotten over het algemeen niet fijn, maar dat is mijn mening.

KimJenda schreef:
Joanne1987 schreef:

ik heb de 17e wedstrijd en wil aankomend seizoen misschoen gaan starten dus ik volg even mee (heb nu ook lang haar maar dan door extension)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:39

Een staart maken, en daar een vlecht in maken, als je bijna aan het einde bent doe je een los elastiek door je vlecht (je elastiekje zit in je vlecht vast maar je hebt nog wel de lus) maak je je vlecht af en doe er een elastiekje er gewoon omheen.
Nu heb je een vlecht met dat losse elastiekje er nog aan. je draaid je vlecht op tot een knot en zet hem vast met de elastiekje. Groot elastiek eromheen en eventueel haarspelden erin en blijft gegarandeerd zitten.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:40

Ik heb deze

http://www.ooteman.nl/product.asp?id=68 ... le=Knotnet met parels

meisje op de foto heeft ook veel haar en dat model word bij alle haarnetjes gebruikt op de ooteman site dus misschien een tip? Weet bijna wel zeker dat ik het netje wel om een appel kan krijgen :') Kan eventueel wel kijken of het echt past als je wilt? :P

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 21:41

Ik vind die knotten ook niet geweldig, want het is echt een hele dikke knot die ik dan in mijn nek heb. Ook omdat hij wat lager moet hangen ivm de cap. Maar alleen een vlecht vind ik niet zo heel mooi, en weet niet zeker of dat mag.
Heb morgen wel al wedstrijd, dus ga maar weer even knutselen en dan maandag speltjes kopen!

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:41

Ik heb krullend lang haar, ik was het altijd de avond ervoor.
"s ochtends stijl ik het enigsinds en dan maak ik een staart.
Daarna doe ik het 1 keer dubbel (staart) en dan weer een elastiek erom en dan nog 1 keer dubbel en dan weer vast met een elastiek en dan een oude netjes erover(van zon eentje met een strik alleen dan zonder strik).
En dan een netje van BR, die zijn echt enorm en niet duur !
ik zal even een foto opzoeken.
edit : http://www.roeke.nl/shop/contents/nl/im ... 396.454167
Laatst bijgewerkt door Faya__ op 02-10-10 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 21:42

lovey_ou schreef:
Ik heb deze

http://www.ooteman.nl/product.asp?id=68 ... le=Knotnet met parels

meisje op de foto heeft ook veel haar en dat model word bij alle haarnetjes gebruikt op de ooteman site dus misschien een tip? Weet bijna wel zeker dat ik het netje wel om een appel kan krijgen :') Kan eventueel wel kijken of het echt past als je wilt? :P

Die ziet er inderdaad wijder uit dan het netje dat ik nu heb. Is het ook een stevig netje? Dat wel heel blijft? Ziet er namelijk zo kwetsbaar uit.

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 21:43

xx_Irisje schreef:
Een staart maken, en daar een vlecht in maken, als je bijna aan het einde bent doe je een los elastiek door je vlecht (je elastiekje zit in je vlecht vast maar je hebt nog wel de lus) maak je je vlecht af en doe er een elastiekje er gewoon omheen.
Nu heb je een vlecht met dat losse elastiekje er nog aan. je draaid je vlecht op tot een knot en zet hem vast met de elastiekje. Groot elastiek eromheen en eventueel haarspelden erin en blijft gegarandeerd zitten.

Dit vind ik wel een goede tip! Ga het proberen, goed idee om een elastiekje mee te vlechten, was daar zelf nooit op gekomen.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:43

het is wel een stevig netje beetje van dat ehm vissersdraad :j mij bij blijft ie ook goed zitten.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:43

KimJenda schreef:
Joanne1987 schreef:

Ik had zo'n rol vroeger, was verplicht tijdens balletlessen. Als je een grote hebt blijft je haar prima zitten, je kan er dan nog een netje omheendoen en vastzetten met schuifspeldjes. Alleen durf ik niet te zeggen of je cap er dan nog overheen past, want zo'n rol is best groot.
Je hebt wel prachtig haar zeg!!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 21:44

Dat gaat jou haar niet houden zo'n netje..

Mijn ervaring is dat hoe meer je er aan toevoegt hoe minder het zit.
Voor mij werkt het meevlechten van het elastiekje, ooit als zit gekregen van een collega met superkort haar ;)

KimJenda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-10 21:45

xx_Irisje schreef:
Dat gaat jou haar niet houden zo'n netje..

Mijn ervaring is dat hoe meer je er aan toevoegt hoe minder het zit.
Voor mij werkt het meevlechten van het elastiekje, ooit als zit gekregen van een collega met superkort haar ;)

En doe jij dan nog iets over de knot heen? O