concours de meern

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

concours de meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-03 14:08

Gisteren naar de Meern geweest waar een grote dressuurwedstrijd georganiseerd was. Een prima terrein, de bodem was goed te doen alleen jammer dat een aantal ringen heuveltje op en af gingen en er in één Z ring een fiks gat zat bij de letter V. Wat weinig plek voor het losrijden, maar geen stress en je kon altijd nog in de buitenmanege rijden als je dat wilde.

Alleen dat weer he, Zo warm, niet normaal meer. We waren er al om 9.45 uur omdat ik eerst 's morgens in de M1 moest starten. Was deze keer helemaal alleen want mijn vaste hulp kon dit keer niet helaas. Het van de wagen halen en opzadelen ging boven verwachting zomaar zonder problemen. (moet eerst een paard eraf halen voordat de andere eraf kan), het losrijden maar een beetje rustig aan gedaan want het was veel te heet om je druk te maken, zeker met een jong paard die nog niet zoveel gewend is.

Voor het eerst de proeven uit mijn hoofd gereden en zonder de weg kwijt te raken door de proeven gekomen. Het paard was erg braaf, maar wat mat vanwege de warmte. In de 2e proef had hij het echt helemaal gehad. Punten waren niet echt om over naar huis te schrijven, maar dat geeft niet. Hij was braaf en heeft goed zijn best gedaan en daar gaat het toch om uiteindelijk. (geindigd in de middenmoot dus zo heel slecht was het toch ook weer niet)

's middag moest ik ook nog Z2 starten. het was voor mij te ver rijden om de paarden om te wisselen dus ik ben gebleven. Gelukkig kon ik voor de middag een voorlezer regelen die ook lekker vroeg aanwezig was. Lekker op het gemakje losgereden. Helaas is Ivar erg druk en heeft hij ook met dit weer een half uurtje nodig om lekker los te komen en vooral om wat braver te zijn in de proef.

De eerste proef ging best fijn. Misschien toch iets te lang losgereden want hij was wat op de voorhand zo af en toe wat hij eigenlijk al lange tijd niet meer doet. Voor de 2e proef moesten we best lang wachten wat ook niet echt ideaal is met dit weer waarna hij gelukkig goed te rijden bleef alleen wel iets te mat en weer soms op de voorhand. De punten kwamen overeen met wat ik zelf ook vond. 177 en 173. Strenge jury (eddy de wolf en claartje van andel), maar wel juryleden waar je wat mee kan. ALs je bij hun je punten haalt, dan ben je ook klaar voor het hogere niveau.

Later nog lekker naar de kur gekeken want de prijsuitreiking was pas om 18.00 uur. Erg leuk om te zien en weer wat ideen op gedaan voor mijn eigen kur. Na de prijsuitreiking snel naar huis waar we om 19.30 weer waren. Paarden lekker uitgebreidt onder de douche gezet. (ze waren me erg dankbaar zeiden ze) en verwend met lekker eten.

Dus al met al een prima dagje moet ik zeggen

Stralend de dag door.


Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 18:36

ik was er smiddags ook.
was mee met Sanny de With die ook Z2 moest starten,
en ook een kur rijden.
welk paard had jij, moet je wel gezien hebben dan,

Kiekeboe

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 15:13

Ik had een schimmel en reed geen kur

Stralend de dag door.

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:38

Hallo,
Ik heb ook in De Meern gereden. Het kan zijn dat mijn 'groom' (in de B kan je niet echt spreken van een 'groom') jouw proef heeft voorgelezen!!! moest jij om een uurtje of 14:10 à 14:15 in ring 2? Dan zou het best kunnen. Mijn hulp had lang, blond haar en een zwart hemdje aan.
Ik ben blij dat het een geslaagde dag was voor je. Ik zelf het het ook erg leuk gevonden. Bet was mijn tweede officiele wedstrijd ooit en ik het een winstpunt gehaald waar ik onbeschrijflijk blij mee ben. Terecht gekregen ook, want mijn paardje liep opperbest! (voor haar doen zeker!)
Ik hoop dat je snel de lichte tour kan beginnen!!
Groetjes!

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 18:25

Ik had mijn eigen "groom" mee dus waarschijnlijk heeft jouw Groom een ander voorgelezen, maar iig gefeliciteerd met je winstpunt.

Stralend de dag door.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 22:51

ik ben daar ook geweest mischien een beetje laat Haha! Scheve mond maar ik zag dit net staan dusss
ik reed in de L2 ging goed maar geen wp Huilen volgende x weer beter was toch pas de 2 x in de L2

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Banjer, Noukie en 9 bezoekers