achter op de marathonwagen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

achter op de marathonwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-03 10:37

hey!
ik moet waarschijnlijk binnekort groomen
en dan moet ik dus die kar in balans houden maar heb het nog nooit op wedstrijd gedaan ben nu al zenuwachtig zijn er mensen die het al een keer gedaan hebben?
want volgens mij valt het best mee

Buuf

Berichten: 188
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 19:35

Je moet het gewoon een keer proberen!. De eerste keer heb ik in de binnenbak bij mijn instucteur achterop gestaan. Lachen joh. Ik ging eerst helemaal de verkeerde kant op. Daarna ging het goed en hij steeds sneller en korter door de bocht. Denk er aan dat je je goed moet vasthouden!!!!!!

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 23:05

Spannend hoor.
Ik had het geluk dat ik de eerste keer bij een 4-span stond en dus alleen de goede kant op moest hangen. Nu zijn we tandem gestart en moet ik ook nog het parcours kennen. Dat vindt ik veel enger want ik ben altijd bang dat ik hwet vergeten ben. Maar het is wel erg leuk om te doen. Heeft de menner al meerdere wedstrijden gereden of is dit ook de eerste keer voor hem/haar? En is de eerste wedstrijd een oefenmarathon of wordt je gelijk in het diepe gegooit.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 23:58

Ja, dat doe ik ook bij lageveld. Het is absoluut niet al te eng (als je de menner en de pony kunt vertrouwen).
Ik neem aan dat je het wel al een keertje geoefend hebt ? Als je de verkeerde kant op hangt, is de menner niet echt blij, namelijk.
Meestal ken ik het pasrcours beter dan Bertus, maar dat hoort andersom te zijn natuurlijk !
Natuurlijk is het spannend als je op de kar staat, omdat je betrokken bent bij de combinatie en je het zo goed mogelijk wil doen.
Veel succes ! Lachen

Mirjam

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 10:31

hey jah hij heeft zeker al wedstrijden gereden en ik heb al wel geoeend maarja het is toch anders met al die hindernissen en .......de waterbak dat lijkt me zo eng

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 12:54

haha ligt eraan. Soms doe ik het bij een stalgenoot met een pony ervoor nou die houdt dus echt geen rekening met me en gaat als een idioot door het parcours. Wel heeeeeeel gaaaaaaaaf gevoel krijg je dan.

Ik ben niet zwaar maar het gaat prima je moet goed kijken naar de menner en de pony welke kant ze op gaan. Helaas heeft hij de pony nu verkocht en komt er misschien nog een Hackney bij Lovers .

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 17:53

Ik vind het zo gaaf om te groomen. Maar als ik groom dan natuurlijk wel bij een vierspan he van de Ronde. Nee echt super is dat. Soms gaan we thuis ook even hindernisje rijden en dan moet je wel goed opletten welke kant je op gaat.
Goed opletten hoor want velen mensen hangen nog wel eens verkeerd te groomen en dan sla je des te sneller om.

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 18:28

hey bedankt allemaal het zal allemaal wel meevallen
en ik heb al geoefend dus
maar ik laat nog wel horen oe het ging!

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 12:39

Veel succes. Groomen is echt gaaf. Ga op je gevoel af en dan komt het wel goed. Gewoon een paar keer meerijden voor de wedstrijd, zodat je ook vertrouwen krijgt in de koetsier en in het (de) paard(en). Ik kan je vertellen het is een super belevenis.