organisator schreef:Dat klopt, en meestal wordt het ook niet door de organisatie op prijs gesteld ivm het doorlopen van het programma
Maar het is wel zo dat een jury een half uur na het sluiten van de ring blijft voor eventuele klachten/vragen.
Een jury behoort dit te doen, maar het komt vaak genoeg voor dat het niet zo is.
Zo heb ik een keer een coupon gehad waarop bij de volte's in galop stond dat het zonde was dat het paard uit de galop viel, 2 x een 4.
Maar... op de videocamera was er geen drafpasje te zien.
Op de coupon stond dat het paard niet stil stond met halthouden. Op de video stond het paard keurig vierkant stil, bewoog nog niet eens met zijn staart.
En op de coupon stond dat het halsstrekken te ver was (een 5), maar op de video zag je het neusje geen centimeter naar beneden komen, had van mij een 3 mogen zijn...
Geen jury te zien, wedstrijdsecretariaat had ze direct na het rijden van de proeven laten gaan.
Ik weet zeker dat ik hier een verkeerde coupon heb gehad, dat iemand anders mijn punten had. En ik weet zeker dat ik hoger had moeten hebben als deze 154, de punten verbaasde zelfs het wedstrijdsecretariaat.
Ik vind dus ook dat het de taak is van het wedstrijdsecretariaat om de regels te kennen en om de jury daar te houden tot een half uur na het rijden van het laatste proefje. Gelijk punten tellen en de prijsuitreiking doen!