gaan jullie vaker op concours?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ik ga vaker op concours sinds de nieuwe winstpuntenregeling!

ja
14 (31%)
nee
31 (68%)

Totaal aantal stemmen: 45


ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

gaan jullie vaker op concours?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 19:00

Het is mij opgevallen dat deze zomer de (dressuur) wedstrijden voller zijn dan ooit. Uiteraard rijst nu de vraag of dit misschien te maken heeft met de nieuwe winstpuntenregeling.

Daarom de poll. Ik ben uiterst nieuwsgierig of mensen nu inderdaad vaker naar wedstrijd gaan omdat ze meer winstpunten moeten halen om een klasse hoger te mogen starten. Zouden jullie als jullie besluiten dit in te vullen dit zo eerlijk mogelijk willen doen en vooral een ander er niet op aankijken als hij of zij vaker of minder vaak op wedstrijd gaat dan jij.

Misschien kunnen we met de uitslag wel iets naar de KNHS toe?

Ik ga iig niet vaker op wedstrijd door de nieuwe regeling. Het is wel verleidelijk, maar het kost ook erg veel geld (inschrijfgeld is ook hoger) en het welzijn van mijn paarden blijft nummer 1. Ik pas mijn schema dus aan aan de paarden. Haha!

Stralend de dag door.


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 19:06

Hmm nee ik ben al een jaar niet meer op wedstrijd geweest joh! Haha!
Maar er even vanuit gaan dat Magic niet meer kreupel is: nee ik ga dan niet meer op wedstrijden.

We rijden wedstrijden voor onze lol. En daarom gaan hoeven wij niet meer op wedstrijden dan normaal. We zitten absoluut niet met een tijdsdruk of wat dan ook.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 19:18

Ik merk ook dat heel snel dat de wedstrijden al vol zitten hier in de regio waar ik rijd. Wat mij ook opvalt dat voornamelijk in de B, de niveau echt heel laag is! Ik denk dat een heleboel zomaar een startkaart aanvragen.

Ik rijd denk ik wel vaker een wedstrijd. Maar dat komt voornamelijk dat mijn vader telkens fanatieker wordt, en dochter snel in de volgende klasse wil hebben Lovers Maar dit heeft niks met de nieuwe regeling te maken.

:){

margriet11

Berichten: 289
Geregistreerd: 18-01-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 19:43

Ik zelf ga vaker op concours omdat ik nu met meer pony's wedstrijden rijdt. Per pony is het meestal 1 of 2 keer per maand.
Maar sommige mensen gaan met 1 pony echt ieder weekend of zelf 2 keer per weekend op concours.

gomir

Berichten: 25513
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:51

Ik ga wel iets vaker, maar dat komt niet door de nieuwe puntenregeling(ik spring en ben heel blij dat ik nu meer punten mag rijden )
Hij gaat gewoon ontzettend lekker en dan word ik ook weer wat fanatieker. Plus dat ik nu meedoe aan een competitie op woensdagavond en dat was 6 keer achter elkaar.

Rijd dus op het moment wel wat meer(gezellig *LOL* ), maar dat komt absoluut niet door de puntenregeling (poll dus niet ingevuld Knipoog )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:55

Nope, we gaan met de paarden niet meer weg.

We rijden niet voor ons brood dus we rijden alleen de mooiere concoursen.

Meestal zo'n 2 in de maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 09:42

Dit is mijn eerste buitenzeizoen dat ik meedraai maar ook nu houd ik me aan gemiddeld 2 concoursen per maand en dan ook alleen de mooie concoursen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 09:47

Ik ga niet vaker ivm de nieuwe winstpuntenregeling.
Ik ga 1 soms 2 keer per maand op wedstrijd naar wedstrijden hier in de buurt. Er worden er hier in de omgeving zoveel georganiseerd dat als ik zou willen ik iedere week wel op wedstrijd zou kunnen bij wijze van spreken.
Je moet nu alleen langer in een bepaalde klasse rijden, maar meer starten vanwege we winstpunten niet echt speciaal.

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 11:07

Ik probeer wel zo vaak mogelijk op wedstrijd te gaan, maar niet om de nieuwe winstpuntenregeling, meer voor de lol.
Eer ik klaar ben voor een hogere klasse zit ik toch meestal boven de 10 winstpunten..

Sancho, Nationaal Kampioen M1 Haflingers 2010 !

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 11:31

nee niet door de puntenregeling! daar hoef ik het ook echt niet voor te doen, want ik rijd net M1 en was niet van plan om M2 te starten haha, dat ga ik nooit van me leven redden hihi
en springen.tja ik zat al over de 10 en mag nu tot de 30 doorrijden
maar neehoor, ik vind het gewoon leuk om wedtsrijd te rijden, ben er niet meer door gaan rijden. volgens mij rijd ik zelfs wat minder, omdat ik nu niet altijd 4-tal hoef te rijden!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 14:37

ik rijd nog maar net wedstrijden , ik ga nu 2 (3) xper maand op wedstrijd en ik denk dat als de andere regeling er nog was ik wel minder zou gaan, volgens mij ben ik een beetje een uitzondering ??:D

ik vind het gewoon leuk en gezellig om op concours te gaan, het is neit zo dat ik de z wil halen ( ik zou t niet erg vinden *LOL*

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 17:58

nee ik ga alleen op wedstrijd als ik vind dat hij goed genoeg loopt. Ongeacht de nieuwe winstpunten regeling.

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 20:05

Dat concoursen snel vol zitten, heeft ook te maken met de vogelpest. Iedereen wil nu starten (nu het verbod op is geheven).

Ik ga niet meer of minder op concour met de nieuwe winstpuntenregeling, ga ongeveer 1 à 2 keer per maand, en zoek alleen de goede concoursen op.

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 13:42

Dat de concoursen overvol zijn komt naar mijn idee, niet door de puntenregeling, niet door de vogelpest oid. Maar door de fusie van de bonden sinds 2002. Zo komen ook de leden van de vroegere NBVR verenigingen bij de concoursen van ex-knf starten en andersom.
Vorig jaar buitenseizoen was t ook al veel drukker dan voorgaande jaren.

ivar

Berichten: 579
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-03 20:13

Leuk om deze reacties te horen, je hoort in het veld toch wel dat veel mensen inderdaad vaker starten sinds de nieuwe puntenregeling en ik was erg benieuwd naar jullie reacties.

Stralend de dag door.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 20:19

Ik pikte van te voren ook wel eigenlijk elk concoursje maar ik denk dat ik meer wedstrijden ben gaan rijden om de tijd van de kippenpest in te halen niet voor de nieuwe winstpunt regeling.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 07:26

Ik ga nu wel vaker op concours maar dat komt vooral omdat ik voor het eerst in een paar jaar weer kan rijden zonder onderbroken te worden door allerlei blessures en andere zaken (MKZ, vogelpest).

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 14:42

Ik merk wel dat ik nu vaker op concours ga met de nieuwe punten regeling. Komt ook omdat ik twee paarden start denk ik. Ik neem om de week de ene en dan de andere mee.
Ik rijd toch wel bijna elke week wedstrijden en ik heb een stop ingelast in de maand oktober en mijn ruin krijgt zowiezo elk jaar een winterstop vanaf november tot februari. Dus dan start ik al wat minder. De hengst start ik ongeveer 2 keer per maand. Tegenwoordig start ik ook vaak zaterdag met de ene en zondag met de andere. Dan heb ik geen twee of drie weekenden na mekaar concours.
Maar mijn instructrice stimuleert mij ook enorm om veel te starten en dat staat helemaal los van de nieuwe wp-regeling. Zij wil mij gewoon zien groeien en laten kennis maken met de verschillende klassen. En dat kan je alleen maar door veel te starten.

haike
Berichten: 13516
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 15:54

Ik heb voor ja gekozen terwijl ik nu eigenlijk helemaal niet op concours ga (vanwege haike's ongeluk). Ik had wel vaker opgegeven, maar dat had er ook mee te maken dat ik over wilde naar de M2.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 15:53

hoe gaat die nieuwe regeling dan?

haike
Berichten: 13516
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 20:06

xxappiexx schreef:
hoe gaat die nieuwe regeling dan?


Eerst moest je 5 winstpunten hebben om naar de volgende klasse te mogen, nu moet je er verplicht 10 hebben. De grens waar je over moet is ook verhoogd van 15 naar 20.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 06:42

Ik ga wel vaker op concours maar niet voor de WP, gewoon omdat er dan hier in de buurt meer mogelijkheden zijn om te starten, in het indoor seizoen mag ik blij zijn als ik in 6mnd 2 keer start, je komt er gewoon niet tussen......
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 08:48

haike"]
[quote="xxappiexx schreef:
hoe gaat die nieuwe regeling dan?


Eerst moest je 5 winstpunten hebben om naar de volgende klasse te mogen, nu moet je er verplicht 10 hebben. De grens waar je over moet is ook verhoogd van 15 naar 20.
[/quote]

Bedankt! Maar hoe lang is deze regeling er dan al? want die ken ik al, wist helemaal niet dat die nieuw was Haha!
(ik rijd ook geen wedstrijden )

haike
Berichten: 13516
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 10:42

xxappiexx"]
[quote="haike"][quote="xxappiexx schreef:
hoe gaat die nieuwe regeling dan?


Eerst moest je 5 winstpunten hebben om naar de volgende klasse te mogen, nu moet je er verplicht 10 hebben. De grens waar je over moet is ook verhoogd van 15 naar 20.
[/quote]

Bedankt! Maar hoe lang is deze regeling er dan al? want die ken ik al, wist helemaal niet dat die nieuw was Haha!
(ik rijd ook geen wedstrijden )
[/quote]

Sinds 1 april 2003


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Carowl en 6 bezoekers