Hoelang rijden jullie los?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 20:07

Ik rijd altijd een uurtje los, best wel lang opzich, maar dan begint ze echt lekker te lopen enzo... Beetje een heet beest haha, en vind alles altijd super leuk, dus is vaak een beetje te enthousiast, dus die tijd heb ik dan vaak wel nodig. Lachen


Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-03 23:25

Ligt eraan, als ze de vorige dag heeft liggen stieren, en niet fijn was, ga ik er eerder opzitten als dat ze het de vorige dag super goed heeft gedaan.,
meestal zo'n half uurtje voordat ze lekker nageeflijk is, en actief, maar voorwaarts is. niet te lui, en niet te loperig.
Wel voor het been, en op mn hulpen reageerd.
En voornamelijk dat ze recht is, want meestal moet ik in het begin haar corrigeren, en goed recht maken.
Als ik haar recht heb, word ze ook nageeflijk.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 10:21

ik houd het op 15 tot 20 minuten! mijn paard is altijd wel lekker los voordat ik opstap! al ga ik langer inrijden, begint ie te kloten en doet ie nix meer voor mij

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 10:44

Wat rijd iedereen kort los zeg. Bloos
Ik zit er meestal een uur van te voren op en dan rijd ik rustig los, eerst lekker veel stap. Laag en rond, veel buigen. Maar ik ga nu wel proberen om minder lang los te rijden omdat ze de laatste paar keer met losrijden erg heet was, maar als ik dan de ring inging dan was ze niet echt euhm voorwaarts meer. Knipoog

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 16:52

meestal 40 minuten, dan is Appie pas echt los en heeft een goede aanleuning, in het begin schrikt ze eerst overal nog ff van, dan wil ze de andere paarden wel ff van dichtbij zien en dan wil ze pas echt werken.
Duurt wel ff dus.

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 20:06

half uurtje... de meeste energie eruit en hem een beetje los krijgen, totdat hij niet meer zomaar aangalopeerd bij uitstrekken en hij het niet meer zo eng vind.

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 21:45

ik neem ook altijd ruim de tijd om lekker lang te stappen in het begin en tussen door gewoon puur dat ie aan het terein ed kan wennen, en lekker tot rust kan komen. en dan werk ik langzaam en rustig heel mijn programma van loswerken af.

en nu heb ik dan wel het geluk dat ie eigenlijk altijd wel heet blijft ook al zit ik er 2 uur op.

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-03 21:54

voor de dressuur rijd ik jaggie 30 tot 40 min los.
voor het springen rijd ik hem 15/20min los dan nog 10 min ofzo inspringen,
spring niet echt super veel los, hij springt in principe altijd wel.
met mistral jinx rijd ik 45 tot 60 min los, omdat ie dan eindelijk echt goed aan het lopen is, meneer is nogal HEET! en ik denk dat ik Mad Jamie ook rond de 45 min los moet rijden.

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: marieke_483 en 37 bezoekers