slechte proefjes, toch nog 1e en 3e

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

slechte proefjes, toch nog 1e en 3e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 20:03

Gewoon onderling op de manege.
Omdat ik gister geen tijd had, 's ochtends al vrij vroeg (9:00) naar de manege om te vlechten, ikzelf hoefde pas ongeveer 16:00 te rijden, maar Bel liep ook de A nog dus daarvoor moesten z'n knotjes wel af zijn.
Zoals altijd zagen ze er niet Clown , z'n staart evenmin, maar beter iets dan niets.
Bij de A-proefjes was hij wel braaf, hij viel alleen af en toe uit draf Koe , hij was 19e en iets van 28e (van de 30).
Met de B werden de proefjes maar naar de buitenbak verplaatst, in de binnenbak kon je de overkant van de bak bijna niet meer zien..
Vlak voor ik moest rijden toch nog een beetje haasten, Debbie vroeg nog of ik Merlina in wilde vlechten en toen ik wilde zadelen was er geen wit dekje vrij, maar die heb ik uiteindelijk ook nog gevonden.
De B mocht ook nog losrijden in de buitenbak en dan tussen het losrijden en het proefje nog even rijden in de paddock (nogal zanderig..), met de L reden we gewoon helemaal los in de paddock. Het zand stoof, net als in de binnenbak of misschien nog wel erger, nogal op, na het losrijden was ik zwart Clown .
Het losrijden ging opzich nog wel vrij aardig, hij deed braaf wat hij moest doen, alleen wijken, middenstap en middengalop op de volte gingen niet echt. Ook kreeg ik het benauwd, daar ging ook niet beter door rijden..
Goed, de bak in. Bel was heel braaf, alleen ik was voor de proef al moe(doordat ik het nogal benauwd had) dus het ging niet echt lekker (m'n moeder kon me aan de kant horen ademen...).
Vooral de middengalop ging voor geen meter.
Na de proef was ik helemaal kapot, dus lange teugel in de paddock en Bel zelf z'n weg maar laten zoeken Bloos . Na een poosje toch nog een drafje, even gekeken of hij nog wist wat galop was, af en toe een pasje geweken en verder aan een lange teugel rond laten stappen...
Goed, deze proef ging uiteraard nog slechter, hij was niet aan m'n been, wilde tussen A en F steeds stilstaan (wat hem uiteraard nog een keer lukte ook Koe , maar dat was nog voor het binnenkomen dus telde niet mee Tong uitsteken ), middengalop en middenstap bestond uiteraard weer niet.
Tijdens de proef zei Ella nog dat als het niet ging ik moest stoppen, maar uiteraard ging ik "vrolijk" door Haha! ..
Goed, na de proef Bel uitstappen en afspuiten, toen gelijk prijsuitreiking. De verkeerde plaatsen waren op de verkeerde proeven geschreven, was dus nogal een zooitje Tong uitsteken , maar ik was met m'n eerste proef eerste met 155 punten en met m'n tweede proef derde met 151 punten.
Punten kloppen opzich wel, alleen eerste en derde had ik niet verwacht Verward
Maar goed, ik hoorde van de anderen die L startten (we waren maar met z'n 6en) ook van vrijwel iedereen alleen maar dat het slecht ging..
Ach ja, volgende keer beter Lachen (hopelijk is het dan wat minder warm..).

treffer
Berichten: 371
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 20:26

ach, je bent 1e en 3e geworden, dat is toch ook leuk! maar idd wel minder dat je het zo benauwd had en t zo slecht ging (volgens jou dan...) Maarja het meedoen is leuk en het winnen is mooi meegenomen. Volgende keer er gewoon beter opletten wat er nu fout ging. Lachen

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 20:28

Ja, ei'k ging het meeste fout omdat ik het zo benauwd had. Had daarom niet goed losgereden, zeker voor de 2e proef niet. Dus Bel was niet aan het been.
Ach ja, op m'n protocol stond ook nog de opmerking "breek je nek voorzichtig" Schijnheilig (Bel struikelt nogal vaak... en ik lag er nu bijna naast Clown ).

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 19:37

Toch nog goede punten gehad qua verzorging ook al was je bijna zwart door het opstuivende zand ? Lachen Wat een ontzettende pech dat je het zo benauwd kreeg ! In hetzelfde straatje als je wat allergische reactie op paarden ? ( Positief bedoeld ! ).
Alvast voor de volgende keer heel veel geluk ! Lachen