gisteren weer wat rassendiscriminatie mogen aansch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:44

Ja kattebeest bij jouw, ik wou dat alle juryleden zo dachten!


cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:52

kattebeest schreef:
tuurlijk mag een jury niet discriminerend werken.

feit is wel: zoals dickie zegt: de stap is minder van m'n lusitano, is raseigen.

nou ja, een kwpner stapt normaal gezien wel regelmatiger, die haalt der dan betere punten op.

omgekeerd kan natuurlijk ook!!!

een jury kan/mag gewoon niet discrimineren omdat jouw paard toevallig vlekken heeft, robuust of barok is, een kwpn'er is van ....... , of eentje zonder papieren,.....

je wéét dat als je met een ras zoals een tinker, fjord, ... start dat je het moeilijker hebt gewoon omdat de gangen over het algemeen minder zijn dan bij een DRESSUURGEFOKT-paard !

maar: rij je goed = goede punten.
is het beter dan die kwpners = ok, jij wint.

zo simpel ligt het bij me


En zo'n jury had ik nou vorige week zalig om dat weer eens mee te maken, gewoon een hele fijne proef rijden en super punten krijgen.! Zo kan het idd ook en juist die keren geven je die boost om verder te gaan.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:54

Het komt echt herkenbaar voor. Een vriendin van mij start op een westernquarter ook in de dressuur. Ze rijdt hem super, maar krijgt regelmatig slechtere punten. Ik heb een keer geschreven toen zij moest rijden...De jury zei in eerste instantie (toen ze nog buiten de ring was): Wat een mooi paardje en een grappige kleur (buckskin). En als ze dan de ring inrijdt en ze zien haar slidingijzers (toch echt niet verboden in de dressuur) dan komt er een tirade over westernruiters en dat ze de benen van hun paard kapot rijden en daarna gingen haar punten echt herkenbaar omlaag!

Het gebeurt niet altijd (dan rijdt ze haar punten ook gelijk ruim), maar het gebeurt.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 10:55

Karin schreef:
Cloris, dat lijkt me een typisch geval van wèl kritiek hebben, maar niet weten hoe je die moet uiten. Lijkt me dat je met zo'n actie alleen maar weerstand oproept. Kritiek geven is IMO een vak op zich. Knipoog


Nee dat had ze niet echt super gedaan, je zag echt iedereen kijken.... het was gewoon een afgang hoe zij tekeer ging.
Idd bij het goed geven van kritiek kun je iemand nog helpen voor een volgende keer en wat advies geven, maar op deze manier heeft iemand er niets aan...

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:03

Anya, dat geloof ik wel, maar zo hebben veel juryleden hun voorkeur. Sommigen houden van rank en hoogbening, anderen van een echte Gelder. Niets mis mee op zich. Helaas speelt dat soms ook mee in hun punten, en daar zit dus wel de fout. Ik ken ook juryleden die een L proef als het Z jureren, omdat ze dat beeld zelf gewend zijn. Allemaal niet goed, maar het is nu eenmaal een jurysport. Lekker gaan springen, endurance, of SGW starten dan ben je er (bijna, SGW heeft ook dressuur) helemaal vanaf.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:14

Lielle schreef:
Anya, dat geloof ik wel, maar zo hebben veel juryleden hun voorkeur. Sommigen houden van rank en hoogbening, anderen van een echte Gelder. Niets mis mee op zich. Helaas speelt dat soms ook mee in hun punten, en daar zit dus wel de fout. Ik ken ook juryleden die een L proef als het Z jureren, omdat ze dat beeld zelf gewend zijn. Allemaal niet goed, maar het is nu eenmaal een jurysport. Lekker gaan springen, endurance, of SGW starten dan ben je er (bijna, SGW heeft ook dressuur) helemaal vanaf.


ja en als iedereen dat gaat doen die geen paard heeft wat aan de eisen van de jury voldoet wordt het heel gezellig bij het springen Haha!
Nee hoor lekker vol blijven houden en af en toe gewoon even je gal spuwen..

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:20

Dat is ook een van de redenen waarom ik zelf niet graag dressuurwedstrijden rijd: de resultaten zijn niet objectief meetbaar.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:39

Nee, niet allemaal gaan springen, de wedstrijden zijn al zo groot! Ach, ik houd gewoon vol, maar heb meer lol in springen (en straks sgw).

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 11:47

cloris"]
[quote="Lielle schreef:
Anya, dat geloof ik wel, maar zo hebben veel juryleden hun voorkeur. Sommigen houden van rank en hoogbening, anderen van een echte Gelder. Niets mis mee op zich. Helaas speelt dat soms ook mee in hun punten, en daar zit dus wel de fout. Ik ken ook juryleden die een L proef als het Z jureren, omdat ze dat beeld zelf gewend zijn. Allemaal niet goed, maar het is nu eenmaal een jurysport. Lekker gaan springen, endurance, of SGW starten dan ben je er (bijna, SGW heeft ook dressuur) helemaal vanaf.


ja en als iedereen dat gaat doen die geen paard heeft wat aan de eisen van de jury voldoet wordt het heel gezellig bij het springen Haha!
Nee hoor lekker vol blijven houden en af en toe gewoon even je gal spuwen..
[/quote]

Cloris... heb je het over die bruine hittepetit? Liezora ofzoiets? Zo klinkt het namelijk Haha!

28-09-2007
Nothing compares too you...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers