Paard schuldig????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:19

precies wat ik bedoel.........zoiets na de proef bestraffen heeft toch geen zin meer........maar je moet er wel doorheen door dat stukkie.


Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:21

Dat is wat mij betreft ook geen onacceptabel gedrag Sjuimpje. En ik heb liever dat een jury mij op de vingers tikt als ik iets echt fout zou doen (doe ik nooit lalala) dan van die mutsen aan de kant die als je één keer je sporen erin douwt al gillen dat je je paard mishandeld. Word ik namelijk ook wel eens erg moe van.

Culemborg here I come!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 12:57

En weer dwaalt het topic af van het oorspronkelijke onderwerp. Steeds weer komen er reacties van mensen in de trant van 'de beste stuurlui staan aan wal' en 'er is niets mis met je paard aanpakken of straffen'. Daar is IMO ook niets mis mee, zolang de ruiter op DAT moment ingrijpt.

De insteek van dit topic was echter een andere kwestie dan puur aanpakken of straffen, namelijk 'de onredelijkheid en oneerlijkheid van je paard een trap na geven - fysiek of verbaal - NA je proef' (of voor mijn part na een parcours of wat dan ook). Zoals Gijsenkim hier net ook nog eens terecht zegt: "zoiets na de proef bestraffen heeft toch geen zin meer".

Er is toch wel een essentieel verschil tussen deze twee onderwerpen, lijkt mij. Maar volgens mij is inmiddels ook wel alles gezegd.


[Edit] silly typo's [/edit]
Laatst bijgewerkt door Karin op 27-06-03 13:00, in het totaal 2 keer bewerkt

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 12:59

Karin

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:13

Nique schreef:
Wat heb ik toch een hekel aan al die ruiters die hun paard de schuld geven als ze een slechte proef hebben gereden.


Dit was het oorspronkelijke onderwerp. Er staat hier niets over straffen na de proef, alleen dat mensen hun paard evt. de schuld geven.
Dus volgens mij zijn het nog (bijna) allemaal ontopic reacties.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:20

Gail schreef:
Dat is wat mij betreft ook geen onacceptabel gedrag Sjuimpje.

Maar je kan er wel voor gediskwalificeerd worden als er volgens de boekjes gejureerd wordt, ik heb daar op dat moment niet bij stil gestaan en al had ik dat wel dan had ik precies hetzelfde gehandeld. De mensen in de kantine maakten zich er drukker om dan ik zelf *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:25

IMO is 'hebben gereden' nog altijd verleden tijd, m.a.w. 'het proefje zit erop'.

Dit in tegenstelling tot 'rijden'.

En IMO geeft Nique met haar laatste reactie ook voldoende aan hoe zij haar opmerking bedoeld heeft.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 13:54

Fitzroy

Culemborg here I come!!

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 15:37

Fitzroy, ik vind het persoonlijk nog steeds "on-topic" als mensen een mening geven over het onderwerp die afwijkt van de mijne. Als deze mening goed onderbouwt is vind ik het zelfs hartstikke leerzaam om op een ander been gezet te worden. Voor mijn gevoel is dus 90% hier on-topic.

Alleen als je de stelling onderuit haalt met uitzonderingen...
of er later op terug komt dat je er in algemeenheid wel mee eens bent, blijft hangen op details dan dwaal je mijninziens wel erg af van het onderwerp. Niemand nu in het bijzonder bedoeld overigens.
Maar wel fijn dat sommige mensen de rode draad weer oppakken zoals Karin bijvoorbeeld.

Fitzroy, ik heb jou ook al eerder gevraagd, (en stel nu ook de vraag aan Jasmijn) hoeveel procent van de mensen die jullie voor je in de ring zien blijven netjes volgens het boekje rijden terwijl hun paard toch zijn eigen weg gaat.
Ik kan me n.l. niet voorstellen dat dit percentage heel hoog is. Veel ruiters (waaronder ook ikzelf helaas) hebben te maken met een bepaalde spanning tijdens de wedstrijd waardoor je zelf fouten maakt die je thuis wel netjes oplost.

Gelukkig lees ik in deze topic dat er heel veel mensen zijn die dit herkennen maar zeker ook erkennen! Helaas blijven er ook altijd mensen die op dit moment hun paard de schuld geven....
Mocht het zo zijn dat ik dit verkeert zie...en velen andere met mij (blijkbaar) dan zou ik het heel leuk vinden als iemand mij hier concreet en onderbouwd antwoord kan geven.

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 15:49

Het valt erg mee met de aggressiviteit in de ring hoor. Natuurlijk los je in de stress niet alles precies volgens het boekje op, maar dat wil nog niet zeggen dat het oneerlijk is.
Echt mensen op de vingers tikken hoef ik gelukkig maar heel weinig.

Dan komt het nog veel vaker voor dat je mensen in de baan hebt die overduidelijk altijd, dus ook thuis, op een tenenkrommende manier rijden, maar dit is dus echt vreselijk off topic. Haha!

Navragen is beter dan afvragen.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 15:57

Nu kunnen we wel weer van voren af aan beginnen, Nique maar dat heeft m.i. niet zoveel zin. Je kunt mijn mening op de afgelopen 8 pagina's goed teruglezen. Wat jij daar zelf uit wilt lezen, laat ik helemaal voor jouw eigen conclusie.

Mijn conclusie van deze hele discussie maar die heb ik dan ook al -tig keer duidelijk proberen te maken is dat de stelling dat ruiters de schuld bij zichzelf moeten zoeken niet altijd opgaat en dat ik iig die ervaring heb (niet persoonlijk weliswaar Knipoog ).

De ruiters die ik in de ring heb, heb ik ook nog nooit op zgn. wreedheden kunnen betrappen en op het losrijterrein heb ik ook nog nooit iemand ter verantwoording hoeven roepen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:10

Die discussie kan inderdaad eeuwig doorgaan.
Ik ben van mening dat het altijd de ruiter is die op onjuiste manier handelt.
Waarom?
Omdat ik nog geen praktijkvoorbeelden tegen gekomen die het tegendeel bewijzen.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 16:32

Goed gezegd Rom
Daar kan ik me helemaal in vinden!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 18:21

Ik ben ze wel tegen gekomen.......en in een enkel geval is het opgelost door een wedstrijd na te bootsen en het toen in de namaakring op te lossen...........Echt je hebt ze, echt waar.........Het enige wat ik vind is dat je het op dat moment op moet lossen en niet achteraf.......Je proef is toch al naar de k.lote dus daar hoef je het niet meer voor te doen.......Als je een confrontatie krijgt ga die dan aan.....ook in de proef, in ieder geval zeker niet daarna.. Je moet altijd met een goed gevoel de rijbaan verlaten.

Helaas weet ik uit ervaring dat er paarden zijn die je echt gewoon keihard laten vallen tijden wedstrijd.........

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 19:16

Nique schreef:
Wat heb ik toch een hekel aan al die ruiters die hun paard de schuld geven als ze een slechte proef hebben gereden. Is het niet zo dat 9 van de 10 keer het aan de ruiter ligt? Van de week op Almelo hoorde ik mensen weer schelden "poedersuikerKNOL" en zo...grrrrrrr... Moest ik even kwijt!


Nou ik kreeg duz 155 punten omdat zijn tong uit zijn mond stak, nu heb ik even aan de slacht gedacht Knipoog maarr.....hij loopt nog steeds in het weiland Tong uitsteken Haha! en gaat nooit weg....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, carina, Clairtje_Sun, RoronaZorro en 35 bezoekers