M1 HC en selectie L2?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

M1 HC en selectie L2?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 16:53

Ik zit even met een luxe vraag. Heb de regelementen al bekeken en daar kreeg wel wat uit, maar niet wat een duidelijk antwoord geeft op mijn vraag.

Dit stond o.a. in de regelementen, bij de kennisbank van de KNHS
Mag ik promoveren voor de regiokampioenschappen?

Op de regiokampioenschappen moet men rijden in de klasse waarvoor men zich geselecteerd heeft. Het is niet toegestaan om voor de regiokampioenschappen te promoveren naar een hogere klasse. Gaat men voor de regiokampioenschappen over de verplichte promotiegrens heen (dressuur 30, springen 40 winstpunten), dan mag men in de periode voor de regiokampioenschappen niet meer starten (behalve HC). Bij het starten in een hogere klasse verliest men de startgerechtigdheid op de regiokampioenschappen.

Een combinatie mag nog aan een laatste (selectie)wedstrijd voor het regiokampioenschap deelnemen wanneer deze in de dressuur 29 of minder en in het springen 39 of minder winstpunten heeft behaald. Het is dus bijvoorbeeld mogelijk dat een combinatie in een springwedstrijd 2 winstpunten haalt en daarmee op een stand van +41 komt. Deze combinatie mag dan tot het regiokampioenschap niet meer in deze of een hogere klasse starten, zonder de startgerechtigdheid te verliezen voor het regiokampioenschap.

Indien men geselecteerd is voor het KNHS kampioenschap (Hippiade) mag men na het regiokampioenschap, dus in de periode tussen het regiokampioenschap en het KNHS kampioenschap, wel promoveren.

Nou staat hier dat je niet in een hogere klasse mag starten voor de regiokampioenschappen. Maar mag dit wel HC?
Zit namelijk met het volgende, start nu L2 en wil eigenlijk door rijden tot 3 juli, laatste selectie. Maar ik ga tussendoor ook naar de Almelose Ruiterdagen. Hier wil ik dan misschien 1 of 2 keer M1 HC starten. Dit zodat ik kan kijken hoe ik het doe en dit vanwege mijn winstputen. Ben de laatste tijd redelijk hard gegaan wat ik niet verwacht had en ben bang dat ik anders over de 30 wp heen ga. Wedstrijden afzeggen zat ik ook al aan te denken, maar heb alleen nog 2 selecties en de Almelose Ruiterdagen staan. Dan valt er niet veel af te zeggen ;)
Maar mag ik M1 HC starten en dan voor de selecties L2? Of telt mijn selectie in het L2 dan niet meer?
Er staat wel behalve HC, maar neem aan dat ze bedoelen behalve L2 HC, niet M1 HC? Of denk ik dan verkeerd..

Kan dit slecht in de regelementen vinden.. Dacht misschien weet iemand hier het duidelijk antwoord?
Anders bel ik de KNHS morgen wel..

Iig alvast bedankt! :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:22

HC telt niet, dat mag je altijd starten. :)

Sannnn

Re: M1 HC en selectie L2?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-10 18:27

Okee! Dank je! :)

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:12

Nou dat weet ik nog zo 1,2,3 niet.Met springen mag je overal in starten maar weet niet of dat voor de dressuur ook altijd geld! Had als ik jou was toch voor de zekerheid even de KNHS erover gebeld ookomdat je met selecties en kringkampioenschappen zit! Zou zonde zijn als je hiervoor straks wel een boeite moet betalen of prijzen in moet leveren

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:44

Volgens mij niet. Als je eenmaal HC bent gestart moet je volgens mij ook in die klasse blijven als het hoger is.

Ik ben bijvoorbeeld L2 met mijn pony, dan mag ik geen M1 HC startte. Wel L2 en volgens mij ook lagere klasses.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 23:17

Ik zou inderdaad ook de KNHS even opbellen. Zoals ik het lees in de reglementen mag je wel gewoon HC starten maar ja, net zoals jij al zegt.. Mag je een klasse hoger starten HC? De KNHS kan je hierover uitsluitsel bieden. Of wellicht juryleden? Die zullen dat misschien ook wel weten ;).

Jill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 00:31

Als je de punten hebt voor de M1, dan mag je een klasse hoger HC starten.
HC is toch juist om te kijken of je klaar bent voor de volgende klasse zonder dat je verplicht word (als het bijvoorbeeld erg slecht gaat) om in die klasse te blijven.
Ik denk dus dat dit gewoon mag, want je promoveerd nog niet daadwerkelijk naar deze klasse.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 07:16

Je mag idd HC starten, volgens mij. Maar houd je er ook rekening mee dat je tussen de selecties en het regiokampioenschap ook niet hoger mag starten dan de klasse waar je in geselecteerd bent? ;)

odessa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 07:51

jaa je mag idd tussendoor HC starten, heeft mijn zusje ook gedaan
en de scores worden niet ingezonden naar het KNHS

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 12:39

ik weet zeker dat dit mag ;)
heb zelf 2 jaar geleden op het kringkampioenschap/selectie ( weet-ik-veel hoe het allemaal heet :+ ) zowel een reguliere B proef gestart, en ook HC een L1 proef 10 minuten ervoor/erna.