poedersuiker-JURY!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

poedersuiker-JURY!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 15:04

Vandaag wedstrijd gehad in Moergestel, ging echt goed. Ging ik uitslagen kijken van anderen van onze club, zag ik al coupons voor het raam liggen, ff kijken hoeveel punten ik had: 136. Terwijl het echt goed ging. Boos naar de trailer gegaan en ons mam heeft op de uitreiking gewacht, overal lage punten (laagste 118), meerdere van onze ring ook huilend omdat ze toch veel meer hadden verwacht. Ons mam heeft klacht ingedient, maar: 'zo keek de jury er nou eenmaal tegenaan'.
Eigenlijk heb ik helemaal geen zin meer om volgende week nog te rijden, gaat het goed krijg ik nog geen punten, waarom zou ik dan rijden??? Zo gaat het nou elke keer, rijd ik goed rond de 150, rijd ik slecht een winstpunt.
Op de coupon stond allerlei onzin, dus heb ik maar doorgescheurd en weggegooid.


Caar

Berichten: 160
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: Benthutte(aan de rand van zoetermeer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 15:12

ja ach, het blijft een jury sport.
Je moet je gewoon niet uit het veld laten slaan joh! Neem de opmerkingen van de jury als opbouwende kritiek en kijk of je nog kunt werken aan die punten.
Gewoon volgende keer weer met goeie moed starten!!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 15:38

Inderdaad, kijk nog eens naar de coupons, want juist van die kritiek kun je veel leren. En de volgende keer heb je weer geluk; dan rijdt je weer hoger als je verwachtte.
Pas als je altijd laag rijdt, tja, dan moet je toch nog maar eens gaan nadenken waarom je wedstrijden rijdt.

Welke klasse rijdt je eigenlijk?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 15:46

carola schreef:
Inderdaad, kijk nog eens naar de coupons, want juist van die kritiek kun je veel leren. En de volgende keer heb je weer geluk; dan rijdt je weer hoger als je verwachtte.
Pas als je altijd laag rijdt, tja, dan moet je toch nog maar eens gaan nadenken waarom je wedstrijden rijdt.

Welke klasse rijdt je eigenlijk?


Naar mijn coupon kan ik niet meer kijken omdat die weggegooid is, stond alleen maar op: 'te laat' (terwijl het precies op de letter was) en 'geen schouderbinnenwaarts' (wat was het dan???). Weet dat het flauw is die weg te gooien maar ben echt kwaad.

Ik rijd nu in de D-M1, en weet wel wat ze ongeveer verwachten en scoor ook regelmatig een winstpuntje.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 15:49

ik hoorde laatst ook zoiets doms....was een meisje met een haflinger, ze reed netjes en het ging echt goed.....kreeg ze erg weinig punten, daarna verhaal gehaald en wat was het antwoord: tja ze reden netjes maar wel op een haflinger....grrrrrrr

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 15:56

Ja dat heeft mijn instructriese ook gehad.
Omdat ze op een haflinger reed.
Ze kreeg ooit weleens de opmerking volgende week is het voor de pony`s hoor!!
Of als ze de ring in kwam ging de jury haar allemaal uitlachen.
Echt erg.

Brabantse Fries ;)

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 16:03

ow daar kan ik mij zo boos om maken.....kijk naar de prestaties en als een haflinger dat doet, is dat toch juist knap.....???/
zo flauw gewoon

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 16:03

Achja dat kun je wel eens hebben. Ik heb vandaag ook 2 superproeven neergezet en had toch minstens 2wp verwacht (en de mensen langs de kant ook (die ik overigens niet kende)). Ook onze jury punte heel laag, de nr 1 had 160pnt en de nr 2 had al 12pnt minder en zo door.
Tsja tis niet anders die pech kun je hebben. Hoop dat ik deze vorm vast kan houden en volgende week meer geluk heb met de jury.
Tipje: nooit je protocollen verscheuren en weggooien, je kunt er altijd van leren. Ookal zijn je punten nog zo laag.....
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 16:25

Vippie schreef:
Tipje: nooit je protocollen verscheuren en weggooien, je kunt er altijd van leren. Ookal zijn je punten nog zo laag.....
Viv


Doe ik normaalook nooit maar stond zo'n onzin op en was gewoon erg kwaad.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 17:46

haike"]
[quote="Vippie schreef:
Tipje: nooit je protocollen verscheuren en weggooien, je kunt er altijd van leren. Ookal zijn je punten nog zo laag.....
Viv


Doe ik normaalook nooit maar stond zo'n onzin op en was gewoon erg kwaad.
[/quote]

Hmmm verkreukelen de volgende keer? Haha! Maar kan je boosheid begrijpen hoor..... Ach gut kopop volgende keer beter, toch? Je verandert er toch niks aan...
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 17:49

Daarom is het goed om je proef op te laten nemen op video.Vaak kun je dan toch zien wat er verkeerd gegaan is,en kun je de jury beter begrijpen.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 18:00

Ik had ook maar een rare jury, wel veel commentaar, waar ik ook wel wat aan heb, maar hij was heel gespannen, en heel mijn coupon staat vol verzet! ja, hij bleef maar zo hupsen en kleine stijgersprongtjes maken enzo. En nog iets, er stond bij vrije stap (21) had ik een 4 voor: niet lager dan de schouder laten komen?????? dacht dat je hem dan gewoon lang moest laten, maar wel contact houden... Weet iemand dat?

LianneJantje
Berichten: 487
Geregistreerd: 22-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 18:14

Destinietje schreef:
En nog iets, er stond bij vrije stap (21) had ik een 4 voor: niet lager dan de schouder laten komen?????? dacht dat je hem dan gewoon lang moest laten, maar wel contact houden... Weet iemand dat?

Dat klopt niet lager als de schouder.

Ik had het gisteren bij een wedstrijd ik was derde mooie punten niks mee aan de hand (2 winstpunten!!!:j), maar de tweede plaats was een meisje dat echt niet kon rijden en de pony liep ook voor geen meter dus wij vroegen af hoe het kon dat ze zoveel punten had. Wat bleek: de jury was een kennis Boos! Zo gemeen Boos! Boos!

"Een paard voelt een vlieg op zijn huid. Zou het niet voldoende moeten zijn om met die lichte aanraking met paarden te kunnen rijden....?"

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 18:17

Ey! niet opgeven, het blijft een jurisport en anders meot je er niet aan beginnen.
Vandaag was het ook een ramp op het NK, bij mij zat er één juri 20pnt lager dan de andere twee en bij een vriendin van mij 45punten. Dezelfde juri... Je doet er echt niks tegen!!

She's my lady Lovers

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 19:40

Paardrijden blijft een jury sport. Bijde 1 heb je voor precies dezelfde proef 168 punten en bij de ander 149.....

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 21:57

achja, dat had ik vandaan ook maar weer eens in het M1, proefje ging best lekker, net zo goed al vorige week eigenlijk, had er bijna hetzelfde gevoel over, maar had vorige week 175 punten en nu 'maar' 161 ik vond het niet terect, andere mensen ook niet trouwens. Hij had ook echt alleen maar 5/6/7 gegeven en dan het meest 6jes, zo'n cijfers waar je niet echt aan kunt zien of het goed of fout is, en het onderscheid was gewoon te weinig ik bedoel iets dat niet goed is moet je een 4 geven, maar iets dat wel goed is, gewoon een 8 durven te geven, de eerste had notaben 169 punten en zo'n geweldige proef reed die nou ook weer niet en de andere na mij hadden allemaal geen wp, en dan ook nog eens commentaar van niks! achja die bewaar ik gewoon en ik train gewoon weer verder en zie volgende week wel weer.

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 22:01

Wees blij dat er iig commentaar gegeven wordt.
Ik had gisteren ook weer eens zo'n lijstje 6en, met een paar 7ens en een paar 5en (overigens precies 156 pt), maar zonder commentaar. Kan me niet voorstellen dat hij geen commentaar te leveren had.
Stomme is, in de 2e proef had ik geen winstpunt, maar wél een hoop commentaar en ook punten waar ik me in kon vinden. Ook M1 trouwens.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 13:58

Wat geeft een juty normaal gesproken als je bij de contra overspringt? (was mijn eigen fout, trouwens) Meestal een 3 toch? Nou gisteren had ik een 1, en voor de overgang terug dus weer een 1.
Had maar een paar 7-ens. En eentje daarvoor was voor middendraf, terwijl ik die met een hand reed omdat er horzels zaten te vervelen die ik doodsloeg. ?????

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:14

Heb vaak het idee dat de jury een onderdeel niet heeft gezien, en dus maar een 6 geeft, kan heel positief zijn ( had dan bijv. zelf een 4 verwacht ) maar ook negatief, dat ik echt zo iets had van, nou dat had wel een 7 of zelfs 8 kunnen zijn. Maar goed een jury is ook maar een mens... en anders, ga lekker springen!

(L)

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:16

Ik heb ook ooit geheel onverwachts een laatste prijs op kunnen halen met 130 punten in de M1. Snapte er niet veel van. De wedstrijd ervoor was ik (tegen dezelfde mensen) 1e met 31 punten meer.

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 14:44

Ja, zie mijn topic ook maar over die flauwe jury. Je doet er inderdaad niks tegen. Gewoon doorrijden en plezier blijven houden in het rijden!
Ik reed gisteren ook een prima proef in het L1 waar ik de week ervoor nog 171 voor scoorde (ook een relatief strenge maar rechtvaardige jury) en gisteren had ik amper 152 en een coupon zonder commentaar en een onterechte opmerking. Ach ja, het was mooi weer om te rijden zullen we dan maar zeggen Knipoog

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 15:32

Snap er niets van, moet elk jaar naar de jurybijeenkomst en daar wordt er volop op gehammert, dat we positief moeten blijven en denken in het voordeel van de ruiter. Nou doe ik dit toch, misschien wel omdat ik zelf ook nog actief ben op de wedstrijden. Als b.v. een B proef echt niet gaat dan zit ik nooit lager dan 135 punten, gaat het echt goed dan durf ik best 181 punten te geven (vorige week nog). Probeer ruiters niet uit te sluiten omdat het paard voor de 3e keer het beet vastneemt en 15 meter wegspurt, immers daar leer je niet van, geef ze dan ook geen minpunt. Een 1 heb ik nog nooit gegeven, en ook ik doe het niet goed hoor, de beterweters langs de kant vinden het vaak te hoog. Ik ben in het L en M heus wel wat strenger maar ook daar heb ik nog nooit minpunten gegeven (dus minder dan 117) en komen de 2 winstpunten per proef wel minder voor.
Ik ga naar dezelfde bijscholing (landelijk regeld) als de andere en weet dat ik bij elk punt eigenlijk commentaar moet geven, nu is dit niet altijd mogelijk maar ik doe dit zeker bij 6 en lager en indien mogelijk ook bij de 7 (mits de schrijver het tempo aankan). Ik snap jullie wel, het gevoel van dit is niet terecht maak ik ook regelmatig mee, en als ik dan dikke punten krijg dan hoop ik altijd maar dat ik ze echt verdiend heb en niet omdat er iemand in het hokje zit die weet dat ik ook jury ben. Een heel verhaal en erg warrig nu ik het teruglees maar goed...

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 15:39

Dan hoop ik dat ik jou een keer als jury heb beppies Knipoog
Jij klinkt in ieder geval wel als een eerlijke jury. Het is inderdaad belangrijk om ruiters gemotiveerd te houden in het rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 15:44

Dressuurrijden moet je doen voor je eigen plezier en niet voor de jury of de punten. Laat je plezier niet vergallen door een protocol.
Vergeet niet:
Jij bent amateur in de wedstrijdsport, maar de jury die er zit is ook maar een amateur!

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-06-03 15:55

Kijk er nu een dag later al heel anders tegenaan. Gelukkig was ik zelf wel tevreden en zondag weer wedstrijd, dus hopelijk dan wel goede punten.

Anne schreef:
... en anders, ga lekker springen!

Dat lukt helaas niet met mijn pony, heb ik pas nog een topic over gestart.

Enneh Beppies: je komt hier uit de buurt heb ik al gezien!! Wanneer jureer je waar? Ik wil wel eens bij jou komen rijden!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Oehlala, Rosan1995 en 76 bezoekers