Wedstrijden met een Tinker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Wedstrijden met een Tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 14:48

Hoi,

ben net nieuw hier op het Forum, ziet er allemaal gezellig uit! Knipoog

Meteen even voorstellen: mijn naam is Jacqueline. In november 2001 heb ik dan eindelijk mijn eigen paardje gekocht. Aangezien 't de bedoeling was om enkel recreatief te rijden viel mijn keuze op een heerlijke Tinkermerrie van 2 jaar, totaal onbeleerd.
We zijn nu anderhalf jaar verder en inmiddels is ze ingereden en struinen we regelmatig door de bossen en de starten van ons kleine stadje. Daarnaast train ik haar (op een rustige manier) dressuurmatig. En eigenlijk is dat toch ook wel erg leuk! Als je ziet wat een verschil het is tussen een jaar geleden en nu Tong uitsteken

Anyway... Ik wil toch gaan proberen om volgend indoor-seizoen te starten in het B. Ik heb echter absoluut geen wedstrijd-ervaring (ben wel enkele keren met een concours-rijdende vriendin meegeweest) dus nu ben ik benieuwd naar jullie mening over het volgende: wat vinden jullie van mensen met een Tinker, Haf, Fjord oid. die wedstrijden rijden? Zie je dat vaak op concoursen? Hoe doen zij (jullie?) dat met bijv. het invlechten van de manen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Jacqueline en Chubby

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 15:35

Een meisje uit mn les is B met een tinker. Zij heeft gewoon een hengstenvlecht. Ik vind het wel leuk!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 16:52

Er zijn hier al vaker toppics over geweest, even zoekfunktie gebruiken.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 17:38

Ik rijd wedstrijden met een Fjord. Ik hoef lekker niks in te vlechten Knipoog maar de staart vlecht ik ook niet in. Ik krijg wel leuke reacties maar ik merk niet dat ik benadeeld wordt ofzo.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:10

sonjabelgium schreef:
Er zijn hier al vaker toppics over geweest, even zoekfunktie gebruiken.

eehhm ze is net nieuw stelt zich ook voor enzo....dus lijtk me geen overbodige topic Verward

Dancer_Valou

Berichten: 359
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:30

Hoi Jacqueline,

Welkom op bokt.... gezellig

Kijk eens op www.tinkervereniging.nl, ik weet niet of je daar al lid bent, maar daar zitten allemaal mensen die een tinker hebben en ik weet dat een aantal ook wedstrijden rijden. Waarschijnlijk hebben zij ook een heleboel tips voor je.

Zelf heb ik ook een tinker gehad, maar helaas is hij overleden omdat zijn longen niet goed waren. Ik heb zelf nooit met hem gestart, omdat hij nog niet zo ver in africhting was....

Groetjes Simone

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:33

Waarom geen wedstrijden rijden met een tinker.
Ik vind het juist leuk als ikmensen met een fjord, tinker ofzoiets op wedstrijden zie. Je kan het beste een hengstenvlecht of een matje maken.

Groetjes Felicity

Veronique
Berichten: 191
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:05

Ik rijd M 1 met mijn fjord. Het gaat wel tussen de paarden. Het is alleen wel een tikkie moeilijker.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 15:27

Ik groom vaak bij KWPN'ers en op wedstrijden hoor je vaak negatieve reacties over fjorden, haflingers en tinkers. Dat dat gewoon geen wedstrijdpaarden zijn.
Dat vind ik een beetje onzin, want waarom zou je niet starten. Ik heb zelf ook een Tinker, een 2-jarige merrie, en eigelijk zou ik daar ook nog weleens mee willen starten. Maar ik twijfel nog enorm omdat ik dan bijna 18 ben en bij de paarden moet starten met een tinker van nog geen 1.45 Scheve mond (en aangezien ik graag spring..) en ook om de soms negatieve reacties van anderen.

Maar om even terug te komen op je vraag; ik denk dat je het gewoon moet proberen, ik vind het ook erg leuk om koudbloedpaarden op wedstrijden te zien (maar dat komt misschien omdat ik gewoon koudbloedfan ben Haha! )
In elk geval ontzettend veel succes, en laat je even weten hoe het gaat als je wedstrijden gaat rijden?

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 15:45

Leuk, zoveel lieve en positieve reacties! Haha!

Ik ben me ervan bewust dat ik wrs. niet erg hoog ga komen, dat is gewoon niet weggelegd voor elke koudbloed: ze hebben tenslotte toch een andere bouw dan die prachtige dansende soepele warmbloeden... Maar het lijkt me erg leuk om ergens naartoe te kunnen werken met mijn meiske (overigens: ik ben 24, start dus bij de paarden, maar Chubby meet inmiddels 1.59 en moet nog 4 worden)....

Overigens heb ik inmiddels de zoekfunctie ook gebruikt (merci voor de tip!) en een aantal leuke dingetjes gevonden Cool

Uiteraard laat ik het jullie horen als het zover is!

Groetjes,
Jacqueline en Chubby

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:54

niet zo negatief joh! wie niet waagt wie niet wint. een fries werd in t begin ook uitgelachen op wedstrijden en die lopen nu ook hoog in de dressuur. is een meisje van de schieruiters die met haar haf in t Z dressuur reed. en erg succesvol. heb ook een keer tegen een haf in t M moeten springen. dat diertje was echt super fanatiek. altijd foutloos in t gewone parcour maar de barrage werd meestal te hoog. hij wilde wel maar kon echt niet. zet m op!

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:58

vraag het eens op www.tinkerwereld.com daar rijden een aantal mensen ook wedstrijden.
Ik zelf rijd nog geen wedstrijden met mijn Tinker, zo ver zijn we nog niet helaas.. maar het is wel iets voor de toekomst!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:42

Gewoon doen ja! Je moet je soms wel door de vooroordelen heenwerken (ook die van de jury ja, want je wordt soms keihard benadeelt op je 'knol' hoewel iedereen dat zal ontkennen) maar het is toch hartstikke mooi om met die 'knol' tussen al die chique paardjes in te rijden....ik rijd een 'chique' paardje en een zware tinker. Ik heb ze nog niet zo lang, dus ik ga pas in januari starten met de eerste, maar neem zeker ook de tinker mee als ze er klaar voor is! *LOL*

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:29

heej welkom hier op bokt!,en je kunt het altijd proberen ja met je tinker,waarom niet? Knipoog ziet vanzelf wel waar je uitkomt en je leert er ook een hoop van Lachen

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 23:05

Ik heb een haflinger eerst tussen de pony's en later tussen de paarden uitgebracht (m pony springen / L dressuur, paarden L dr. B spr)

Ik vlocht iedere wedstrijd (dr en spr) in met naald en draad.
Kreeg hij een nog mooiere hals van...

Niet te veel verwachten maar gewoon proberen!!!