inrijden hoedje niet op

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 19:52

benneton schreef:
een goed hoedje geeft altijd meer bescherming dan géén hoedje. als het goed past blijft het op je hoofd zitten...tis natuurlijk wel zonde als je valt maar in de Z heb je tog wel een btje controle over je paard neem ik aan...


Daar kon je je nog wel eens in vergissen. Vaak doen de Z-paarden nog het vreemdst op het wedstrijdterrein Schijnheilig

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 22:07

des te meer reden om iets op je hoofd te hebben

en ik ben het met je eens hoor, een hoedje geeft weinig bescherming
daar gaat het ook niet om, je moet helemaal zelf weten of je een gat in je hoofd vallen wil

maar het hoort zo, het hoort bij het teneu,

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:52

vind dat iedereen het voor zichzelf moet weten.als je je te barste valt en je hebt geen cap op doe je dat de volgende keer misschien wel. als je dat dan nog kunt. iedereen kan een klap maken. heeft anky maar weer mooi bewezen. aldoende leert men zal ik maar zeggen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:58

peggel schreef:
heeft anky maar weer mooi bewezen.


Daar had geen cap of hoedje tegen geholpen.

Maar hoofdletsels zijn meestal wel de ernstigere verwondingen.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 23:02

maar bewijst wel dat iedereen kan vallen toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:24

Maar als je het over voorbeeld figuren als Anky hebt

Zie je die ooit met een cap?
Dus dat voorbeeld gaat niet helemaal op

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:50

ik heb nog nooit met hoedje gereden, maar ik kan me nie voorstellen dat zoiets veel bescherming bied, en volgens mij kun je met een hoedje gemakkelijk een gat in je hoofd vallen. Als ik buitenrijd zie ik ook altijd vet veel mensen die zonder cap buiternrijden!!! nou, da snap ik dus helemaal niet! Er kan altijd wat gebeuren. En vooral op wedstrijden, waar je een hoop pony's bij elkaar hebt!!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:02

Een hoedje geeft inderdaad geen bescherming, maar met het maken van de regels moeten ze ergens een grens trekken, dus hebben ze gezegd dat je moet losrijden met het hoofddeksel waarmee je ook gaat starten.
Ze kunnen moeilijk aan iedereen die zonder hoofddeksel losrijdt vragen of die met cap gaat starten en dan zeggen dat die cap op moet of dat ze met hoedje starten, dus je zonder mag blijven rijden.
Volgens mij is het daarom gelijk getrokken. Ook het bepalen van de klasse waarin iemand gaat starten is op het losrij terrein vaak niet te zien, dus stellen dat je bijv in de B en L met hoofddeksel (liefst cap) moet losrijden en daana niet meer is niet haalbaar.
Dus gelijke monnikken, gelijke kappen.
Met losrijden én met uitstappen.

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 23:53

[quote="Fitzroy
Iedereen heeft zijn/haar eigen verantwoordelijkheid hierin, of je nu B of Z rijdt.[/quote]

Dat vindt ik wel erg gemakkelijk. Bij ons op de vereniging is een cap nu verplicht omdat ze gezeur willen voorkomen als er inderdaad iemand verongelukt. Wat je thuis doet moet je inderdaad zelf weten maar op een wedstrijdterrein zijn regels waar ieder zich aan moet houden. Als er dan zonder hoofddeksel wordt gereden denken anderen dat het niet 'stoer' is om met een cap oid te rijden. Tot er iets gebeurd!!
Zelfs tijdens matathons is een cap nu verplicht. (Ook pas na een aantal ongelukken.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:27

DendroFleur, begrijp ik dan goed dat er bij jullie vereniging in het Z niet met een hoedje gestart mag worden maar verplicht met een cap?

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:07

Margreet schreef:
DendroFleur, begrijp ik dan goed dat er bij jullie vereniging in het Z niet met een hoedje gestart mag worden maar verplicht met een cap?


Oke, hoedje of cap. Maar we hebben wel Z-ruiters die op wedstrijden met een hoedje starten maar die tijdens de les een cap op hebben.