proef uit hoofd rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

proef uit hoofd rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 12:21

zaterdag heb ik selectie wedstrijd met de friezen

mijn moeder gaat met mijn zusje naar een andere wedstrijd
mijn vader moet met me broer naar een WK training

de eigenaar van de friezen gaat met mijn mee
s ochtends de ene fries, s middags de andere
s middags is geen probleem, dan is mijn moeder er wel weer

maar s ochtends wordt het minder
de eigenaar heeft nog nooit proeven voorgelezen, dat lijkt me geen succes

wat moet ik nu?
de proeven uit mijn hoofd rijden, met het risico dat ik het vergeet of door elkaar haal
ik heb nog nooit uit mijn hoofd gereden
of daar op de wedstrijd iemand vragen, met het risico dat ik niemand vindt
moet al om 10 over 8 rijden
een derde optie is een voorlezer meenemen, maar ik kon niemand vinden
of is hier misschien een bokker die daar toevallig ook is en mijn voorlezen wil?

of zal ik toch de proeven maar uit mijn hoofd leren


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 12:29

waar moet je starten?! tja ik zou gewoon vragen aan de gene die voor je rijd of eventueel die na je rijd! zijn toch wel sociale mensen daar in Friesland?!doe ze vast wel! en anders doe je 1 uit je hoofd! mijn vriendin rijd in het Z, en die rijd altijd haar proeven uit haar hoofd! en ze zegt dat het wel beter rijd, aangezien je nu op je paard kan concentreren en anders altijd moet luisteren naar wat de voorlezer zegt!
succes alvast! ik moet zondag weer!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 12:34

jij ook succes!!

ja vergeten te zeggen, ik moet naar tytjerk, lytse geast
en wij rijden hier altijd 2 proeven achter elkaar aan (in NH zit er veel tijd tussen)
dus degene voor of na mij vragen kan niet, want die moet zelf rijden/voorlezen
en zomaar een onbekende vragen.... dat doe ik ook niet zo snel

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 12:52

Ik leer mijn proeven ook altijd uit mijn hoofd, mijn moeder leest dan wel voor, maar voor het geval dat je het niet verstaat o.i.d. Je kan denk ik het beste de proef uit je hoofd leren en een keertje met de eigenaaresse oefenen, zij kan dan gewoon voorlezen, en als het verkeerd gaat weet je de proef nog uit je hoofd....

Veel succes!

Z2+14 tussen de paarden met mijn superpony!
Mijn beste maatje is met welverdiend paarden pensioen.
Vita B+21 L1+2

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 13:32

Gewoon de voorlezer van de ruiter voor of na je vragen, meestal doen ze dat wel.
Of anders je proef uit je hoofd leren, is niet zo moeikijk, kon ik ook toen ik pas 10 was. Gewoon paar keer uittekenen, dan ken je hem zo.
Succes!

Supernicky

Berichten: 139
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 14:19

Ken je helemaal niemand bij jou op de manege die met je mee wil om voor te lezen? Ik was ook een x alleen met me vader op wedstrijd en die kan het ook niet. Ik heb het toen gewoon aan iemand van daar gevraagd de meeste doen dat heus wel voor je hoor.. *LOL* Vooral als je weer op die knappe fries rijd van de foto's.. Kwijl Knipoog

Ik HoU vAn MiJn DrEsSuUrKaMpIoEnTje NiCkY!!

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 14:29

haha, ik rij dus weer op diezelfde knapperd als van de foto's supernicky Haha!
dus als je zin hebt om voor te lezen....

de voorlezer van de gene vragen die voor of na mij rijdt kan niet, je moet 2 proeven achter elkaar aan rijden in 2 verschillende banen

heb al een paar mensen gevraagd om mee, maar de ene kan niet, andere heeft zelf wedstrijd, en iemand vond het te vroeg, of durfde geen L2 op te lezen

CharazJarig

Berichten: 24280
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:36

toen ik mijn proef uit mijn hoofd had geleerd (met voorlezer er wel bij) reed ik juist verkeerd.

Ik had gewoon heel de proef in spiegelbeeld kunnen rijden als mijn voorlezer niet keihard "RECHTS" had geroepen

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-03 21:26

druk aant leren met de proeven

geloof dat ik de eerste nu aardig ken
hopen dat ik hem morgen tijdens het rijden niet vergeet

germie

Berichten: 25917
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 22:22

snel iemand strikken terplaatse. Ik zorg als ik nog geen voorlezer heb altijd dat ik ze thuis uit het hoofd ken. Dan vraag ik ter plaatse iemand, en als die dan een foutje maakt, dan weet ik het nog wel. Meestal kom ik wel bekenden tegen en dan is een voorlezer zo gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 22:43

Ik rijd altijd uit m'n hoofd. Loop de proef een keertje in de kamer, dat werkt altijd erg goed. Niks aantrekken van verbaasde familieleden die jouw zien rondgalopperen Haha!

Ik "rijd" de proef de ochtend van concours altijd een keer of soms vaker in mijn hoofd. Probeer echt stap voor stap te concentreren op hoe ik ieder minimaal onderdeeltje rijd. Rijd dus ook heel bewust elke hoek door etc. ALs je het "droog" al niet kunt, wordt het in de proef ook nooit wat.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 00:13

Ik vind het ook veel fijner uit mn hoofd. Bij de junioren moet het ook altijd. Je hebt veel meer rust en hoeft naar niemand te luisteren, je kunt je meer concentreren op de oefeningen... vind ik.....

She's my lady Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers