Wat Doe je het liefst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

wat Doe je het liefst?

Poll eindigt op

Dressuur!
35 (54%)
Springen!
10 (15%)
Cross!
8 (12%)
Endurance!
9 (14%)
Western!
2 (3%)

Totaal aantal stemmen: 64


Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 22:15

ja dacht ook wel dat je dat deed hoor
trouwens, aan jou avatar te zien heb jij best oog voor de sprong


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 22:20

Met een in-uitje ervoor wel ja Haha!

Bang voor hoogte ben ik niet, alleen wel als het niet past Haha!

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 22:59

ja dat heb ik ook wel
dan past het niet, en trek ik hem er snel voor veg

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 23:00

kawa, bij crossen mogen ze altijd op groot weg, aldus Alice Lozeman, maakt het een stuk simpeler Haha! Kom anders naar de merel clinic op 13 juli Haha!, lijkt me gezellie *LOL*

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 08:51

Crossen is inderdaad heel anders als gewoon springen. Met crossen kan ik Jumper ook veel beter baas, dan komt ie toch automatisch een beetje terug op de hindernissen en gaat ie er niet zo belachelijk hard en groot over als dat ie normaal probeert... Maar we werken er hard aan (het gewone springen bedoel ik ) want ik zal toch om te beginnen een winstpunt moeten halen voor ik mag starten in een SGW...Lachen. Jumper springt altijd, maar ik heb toch liever zelf de controle ipv hij...

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 09:52

In het springen kan je ook best groot weg, maar kom je dan vaak in de problemen omdat er nog meer hindernissen vlak achter staan Lachen
In een cross op groot afgaan in een combinatiesprong is om diezelfde reden ook onverstandig.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 10:00

crossen natuurlijk!!!!! lekker veelzijdig, en je hoeft niet na een parcoursje of proefje meteen were naar huis, je bent de hele dag met je paarden bezig, iedereen kent iedereen, ze kijken je niet met de nek aan, er is geen haat en nijd, heel wat anders als met dressuur dus! alleen sja als je crashed in de cross dan val je vaak wel wat harder als met dressuur of springen ... Boos! net als afgelopen weekend ikke dus :'(

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 11:38

Dressuur, springen en cross!!!
alleen de cross doe ik niet zo vaak maar het was super leuk!!!
dressuur vind ik gwoon heel leuk, gaat ook wel goed en springen vink echt gaaf!!! maar gaat nog niet altijd zo goed Lachen

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 11:42

crossmonster schreef:
...en je hoeft niet na een parcoursje of proefje meteen were naar huis, je bent de hele dag met je paarden bezig, iedereen kent iedereen, ze kijken je niet met de nek aan, er is geen haat en nijd...


Dat geldt ook allemaal voor de endurance. Hoewel je in elke tak van sport wel 'minder leuke' mensen tegenkomt, maar over het algemeen hangt er op endurancewedstrijden een erg prettige sfeer. Vind ik trouwens van SGW's ook, wat dat betreft kan ik me wel vinden in de bovenstaande woorden.

Ik doe trouwens het liefst aan endurance, maar onze knol vindt SGW nog net iets leuker. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:30

Lielle schreef:
kawa, bij crossen mogen ze altijd op groot weg, aldus Alice Lozeman, maakt het een stuk simpeler Haha! Kom anders naar de merel clinic op 13 juli Haha!, lijkt me gezellie *LOL*

Eens opzoeken waar dat gehouden word dan Lachen

Maar als je M springen bent met je paard, mag je dan toch B cross starten , en hoe hoog is dat dan ?

In vaste hindernissen ben ik helemaal geen held.
En mocht de waterbak hindernis 1 zijn, zijn we daar al klaar *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 13:40

Als je M-springen bent met je paard, dan mag je kiezen waar je in start: B- of L-sgw. Voor de B-sgw heb je (dacht ik) 3 wp in het B-springen nodig en voor de L-sgw 5 in het B-springen.

Let wel hierop: als je eenmaal B-sgw bent gestart, dan moet je daarin eerst 5 wp halen voordat je L-sgw mag starten, en niet eerder omdat je tenslotte toch al de punten hebt in het springen (is mijn zusje een keer de fout mee ingegaan, door mij Bloos ).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:36

[BM] Merel SGW clinic ?
kawa, de clinic is in Moordrecht (onder Gouda). Gomir en ik doen iig mee, misschien Sjuimpje, Belker en Katja ook.

reglement schreef:
3. Klasse-indeling Paarden

a. Ruiter SGW klasse B of ongeklasseerd:
Om in de klasse B te mogen starten dient de combinatie, indien het een SGW-sport ongeklasseerd paard betreft, te zijn opgenomen in de klasse B-springen met tenminste 1 winstpunt. Indien de nieuwe combinatie reglementair in de discipline springen zou mogen kiezen tussen de klassen B- of L springen, is op voorhand aan de norm B-springen met 1 winstpunt voldaan. De betreffende combinatie kiest dan definitief voor inschaling in de klasse L-springen.

Ruiter SGW klasse L of hoger:
Een L- SGW-ruiter kan met een nieuw paard de keuze bepalen tussen de klassen B- en L-SGW, zonder dat de nieuwe combinatie een winstpunt in de klasse B-springen heeft behaald.
b. Een combinatie opgenomen in de klasse L of hoger bij het springen kan op verzoek in de klasse L van de SGW met 7 winstpunten worden opgenomen.


Je mag je dus L met 7 wp laten klasseren *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:39

hahha en dan nooit starten en zeggen, kijk ik ben SGW L +7 Lachen
brrrr, nee ik zoek eerder iets als manege klasse Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:43

Wow, jeetje echt? Dat wist ik niet... Bloos

Een keer een oefencrossje rijden, Kawa? Of de Tripalon in Laren (Gld.) in oktober?

Lielle, waar heb jij het SGW-reglement vandaan? Ik zoek nog de volledige officiƫle nieuwe winstpuntenregeling (dus vanaf 1 oktober 2002).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:45

Kawa, er schijnt ieder jaar in Drunen een oefencross te zijn, en volgens mij ook in Heesch (beide in het najaar). Of een keertje gaan oefenen in Berlicum (bij Den Bosch) of zo? Gaan we een keer saampjes en misschien wil Imker ook wel mee.

Ps dan ben ik ook L SGW + 7 met Trammelant (was iig L +1 met hem Haha!)

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:46


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 14:49

Citaat:
Gaan we een keer saampjes en misschien wil Imker ook wel mee
.
Dat wil ik wel een keer doen Lachen

Maar dan zal ik het springen zo maar weer eens oppakken, want dat ligt op het moment erg ver weg in het geheugen hoe dat moet. Haha!
Normaal doe ik dat op de club, maar deze winter bijna niet gaan oefenen en door de vogelpest hebben we geen les meer gehad.

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 15:27

ik vind dressuur Party!! het leukst maar springen vind ik ook erg leuk en cross is helemaal geweldig, die ene keer was echt zo tof Haha!

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers