springen slecht voor voorbenen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

springen slecht voor voorbenen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-03 15:38

ik kijk op tv op NDR(een duitse zender)dit weekend naar Jumping Hamburg, je ziet dat die paarden daar over die wallen heem moeten en over hindersnissen van 1.60m.Er is tot nu toe geen 1 die het hele pakoers heeft afgereden van de 32 die er gestart zijn.
Je ziet de paarden landen en dat ze dan door hun voorbenen heen gaan maar die mensen rijden gewoon verder krijgen deze paarden dan geen blessures? Scheve mond


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:37

Het zal allemaal wel meevallen.
Want je ziet ze vrolijk de volgende dag nog een parcours lopen.

En je hebt het hier over paarden van tonnen, die laten ze niet zomaar kapot lopen.

Maar je moet je wel voorstellen dat deze paarden goed getraind zijn, en dus niet van niks uit, ineens over 160 moeten springen

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 18:38

vergeet niet dat deze paarden er wel naar toe gereden zijn
ze worden niet uit de wei geplukt om 1,60 te springen
tuurlijk krijgen paarden wel blessures, maar of het van het springen komt?
ik denk eerder door fouten, of verstappen.
wat wij niet zien is de lange training die een paard ondergaat voordat hij zo hoog kan springen

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 21:18

Het waren er niet veel die daadwerkelijk door hun voorbenen heen gaan hoor. Deze paarden zijn topatleten, ze hebben de hindernissen veelvuldig geoefend, dus als het echt te zwaar voor ze zou zijn, zouden ze niet eens aan de start verschijnen. Dit is trouwens ook een van de zwaarste parcoursen van de wereld. 10 van de 33 zijn niet rondgekomen (2x geweigerd of gevallen). De meeste van de paarden lopen tot hun 18e op dit niveau, dus dat is wel zo'n 10 jaar. Ik geloof niet dat het dus erg slecht voor hen is, mits goed getraind natuurlijk.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-03 21:44

mdmoiselle schreef:
Het waren er niet veel die daadwerkelijk door hun voorbenen heen gaan hoor. Deze paarden zijn topatleten, ze hebben de hindernissen veelvuldig geoefend, dus als het echt te zwaar voor ze zou zijn, zouden ze niet eens aan de start verschijnen. Dit is trouwens ook een van de zwaarste parcoursen van de wereld. 10 van de 33 zijn niet rondgekomen (2x geweigerd of gevallen). De meeste van de paarden lopen tot hun 18e op dit niveau, dus dat is wel zo'n 10 jaar. Ik geloof niet dat het dus erg slecht voor hen is, mits goed getraind natuurlijk.


ja maar vooral zondag bij die wallen en je zag gewoon dat ze lande op hun voorbenen dat hun hele gewicht er volop op kwam zeg maar, ik kan het niet zo goed uitleggen je had het gewoon moeten zien

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 10:45

Ik heb zondag ook gekeken Haha! Die kwamen gewoon verkeerd neer. Het is de bedoeling dat ze het laatste derde van de wal afspringen, sommige paarden sprongen te vroeg af en kwamen daardoor verkeerd neer, dat is idd. niet zo goed voor de voorbenen, maar het was niet de bedoeling dat ze zo neer komen. De normale afsprong is ongeveer 1.50m dus net zo hoog als de gemiddelde hindernis in een GP parcours.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 11:44

Springen is inderdaad een zware belasting, maar dat is elke topsport.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:25

vergeet niet dat een paard veert op zijn benen, als ie land, dan zakken zijn kogels bijna naar de grond, om zo de rest van het lichaam te sparen, zeg maar een soort schokbrekers!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers