Hemelvaartsdag Marathon Barsingerhorn (NH)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Hemelvaartsdag Marathon Barsingerhorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 23:37

We hebben net de hindernissen verkend en ze zijn allemaal prima te doen. Dit jaar zijn alle hindernissen op het terrein naast de manege aan de Heerenweg, dus voor het publiek is het ideaal. Ook de befaamde waterbak zal weer voor het nodige spektakel zorgen. De wedstrijd begint om 09.00 maar wij hoeven pas om 15.00. Omdat we met een langspan (tandem) rijden hoeven wij niet te dressuren. Dus heerlijk rustig wakker worden, nog snel een keer verkennen dan mijn eigen paardje even longeren en daarna de pony's vlechten en de staarten bandageren en onszelf weer in "Herfst"geel steken. We gaan lekker rijdend heen zodat de pony's al mooi los zijn.
Ik hoop dat ik morgen kan melden dat alles weer gezond op stal staat en we weer een schitterende dag hebben gehad. En supporters zijn natuurlijk altijd welkom.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 23:10

DendroFleur schreef:
Omdat we met een langspan (tandem) rijden hoeven wij niet te dressuren.


Was jij dan met die twee fordjes?? Ik heb samen met Koos batenburg mee gedaan. Erg mooi parcour en leuke hindernissen. Dit was voor mij de eerste keer dat ik mocht groomen maar als het aan mij ligt volgend jaar weer

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 10:10

Nee, wij waren met twee welshjes. Een hele fijne wedstrijd gehad. Alleen in de waterbak namen we ipv de F-poort eerst nogmaals de B-poort. Gelukkig snel gecorrigeerd maar het kost toch tijd. We kregen alleen veel strafpunten omdat we 8 minuten te snel uit ons E-traject zouden zijn binnengekomen. Terwijl we op mijn stopwatch 15 sec. na de minimumtijd binnenkwamen. Volgende keer toch de tijden die ze opschrijven controleren want op een een stuk van 32 minuten 8 minuten te snel binnenkomen is wel erg veel.
Met wat voor paarden/pony's hebben jullie gereden. Ik heb wel niet veel van de wedstrijd kunnen zien, maar misschien dat we jullie toch ergens zijn tegen gekomen.

Chantalleke

Berichten: 4633
Geregistreerd: 30-07-02
Woonplaats: Tuitjenhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:14

Wij reden met een Fjord in Klasse 1 van de pony's enkelspan. Zoals wij reden kwamen we met 15 seconden te laat van de toegestane tijd binnen maar we hebben wel rust 1 overgeslagen. FOUTJE van mij. De eerste en derde hindernis wuo Koos niet naar mij luisteren en ging dus door de verkeerde heen. De waterbak ging wel goed ik viel er alleen zowat af. Maar kon nog net met mijn knie blijven hangen ( GElukkig) Maar een erg mooie dag gehad

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:33

Die twee fjordjes was Peter muntjewerf denk ik Verward Die rijdt wel vaker met zijn fjorden in het tandem *LOL*

Ik ben naar Ambt-Delden geweest gister. Heb ook een hele leuke dag gehad

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 21:32

Chantalleke schreef:
Wij reden met een Fjord in Klasse 1 van de pony's enkelspan. Zoals wij reden kwamen we met 15 seconden te laat van de toegestane tijd binnen maar we hebben wel rust 1 overgeslagen. FOUTJE van mij.


Die eerste rust stond ook niet met bordjes aangegeven, niet zo gek dus dat je die niet hebt gezien.
En het tandem Fjorden was van niet van Peter Muntjewerf. Hij deed wel mee maar dit jaar weer met een tweespan. Marsha de Jong was degene met het tandem Fjoreden. Zij reed normaal heel hard enkelspan en had er nu dus twee voorelkaar gezet.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 23:21

Het was ook maar een gokje *LOL* Ik heb geen startlijsten gezien en verdiep me niet zo in het mennen, maar weet dat hij vaak zijn fjorden in tandem rijdt Knipoog
Ik ken Marsha inderdaad alleen van het enkelspan Knipoog

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-03 23:46

Vorig jaar is hij bij ons met zijn Fjorden in de vaardigheid aan de haal gegaan. Ik dacht dat ze toen in tandem liepen. Hij is eigenlijk altijd van de party, zelf als hij een uur door weer en wind naar ons toe moet rijden. Volgens Marsha d'r vader had ze pas vorige week voor het eerst zo gereden en ze was dus ook erg tevreden.