Donderdag 29 mei Concours in Houten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Donderdag 29 mei Concours in Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-03 10:42

Wie gaat er starten aanstaande donderdag op het concours van de paardenvrienden?
Ik ga namelijk kijken en ben benieuwd of ik bekende tegen ga komen.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 12:58

ik ben er ook! zonder paard! Haha!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 14:18

Ja ik ben er ook! hihihih

..........................................................

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 15:25

Ik ben er ook waarschijnlijk. Het word toch gehouden op het terrein naast het terrein waar Horse Plaza en Freddy's zit?

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 15:28

Ik ben er ook doe niet mee maar neem leys wel even mee omdat een stalgenoot niet alleen wil gaan. Ze moet helaas wel al VROEG starten *snif*.

Ik had verder ook niet gestart met springen de bodem is nogal K.. daar helaas.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 16:37

Zoals elk jaar kom ik ook weer (kijken.. hihi) *LOL* !

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 20:38

sjongejonge wat een slecht terrein zeg Boos! hier ga je toch geen wedstrijd rijden gelukkig waren er een aantal mensen die zich afmelden, soms was ik bang dat de paarden zich kreupel zouden lopen Lips are sealed gelukkig toch nog wat mensen blij kunnen maken met een puntje

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 00:20

Het terrein was echt bagger. Wat een gaten in die bodem zeg. Ik heb veel paarden uit zien glijden of ineens met de achterhand weg zien zakken. Zeker het B-terrein was erg, L/M-terrein was ook niet denderend en het Z tsja, dat was natuurlijk weer redelijk te doen... alsof je in de B/L/M ook niet graag op een goede bodem rijdt...*zucht*

Maar ja, het was wel een gezellig dagje en ik ben goed verbrand *autsj*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 08:07

Ja verbrand dat kan je wel zeggen!!!

En slecht terrein ben ik het volkomen mee eens, ik was echt blij dat ik mij niet op had gegeven voor de deze wedstrijd! Echt belachelijk zo'n mooi groot terrein en de bakjes zijn waardeloos, maak je volgens mij een beetje een slechte indruk bij de deelnemers....?

..........................................................

memiro

Berichten: 459
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 09:29

Volgen mij wisten ze pas kort van te voren dat ze het terein langs de snelweg niet konden gebruiken. En waar het nu was is een zand afgraving met klei. 't was zeker niet goed maar heb slechter gezien. Toen ik terug ging voor de punten reed ik achter een trailer viel het paard er in in eens om. Mijn bijrijdster snel uit de auto gesprongen om het te zeggen. Het beest lag met 2 benen onder het schot door ( uiteindelijk wel weer goed gekomen)

DELGRANGE zadels/ beenbescherming te koop
PB voor info

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 15:23

Ja het was zeker erg slecht terrein.. precies wat Mayo al zegt.
Ik vond het ook echt zo associaal dat ze het, in ogen minderwaardige B-dressuur, maar ergens aan de rechterkant op vreselijk slecht terrein lieten rijden. Het lag duidelijk afgelegen van de reat. Zo van ohh die B is toch niet belangrijk..
Damn iedereen moet toch normaal B kunnen rijden willen ze verder komen. Maar goed, ik ga me weer druk zitten maken. Extreme duivel
Nou aan de linkerkant had je eerst het spring en het z-dressuur gedeelte, redelijk terrein vergeleken de rest.
En dan het M-L terrein, dit lag dan achter het spring/ z-dressuur. Daar was het terrein niet veel beter dan het B terrein.. idd wegglijdende paarden en sommige paarden durfde niet eens de middengalop te doen.
Dek niet dat er veel ruiters meer mee zullen doen als het nogmaals op dat terrein wordt gehouden.
Verder was het wel heel gezellig, wel kneipoogjes (ik had geen zonnebril. dom dom dom) en verbranden schouders ervan overgehouden.. he mayo! Hihi.. Haha!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 15:56

Yep, m'n schouders geven leuk licht en doen zeeeer *snif* Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 16:20

Wilma1983 schreef:
Ja verbrand dat kan je wel zeggen!!!

En slecht terrein ben ik het volkomen mee eens, ik was echt blij dat ik mij niet op had gegeven voor de deze wedstrijd! Echt belachelijk zo'n mooi groot terrein en de bakjes zijn waardeloos, maak je volgens mij een beetje een slechte indruk bij de deelnemers....?


tja, de organisatie doet vaak alles wat ze kunnen doen, maar niet altijd is er wat aan te doen (of je moet een geldboompje in je tuin hebben staan). Waarschijnlijk kwam het door het weer van de afgelopen weken, tis te kort mooi weer geweest om de grond goed te doen herstellen.

Ik heb zelf bij ons op de club ook in de organisatie gezeten van onze zomerwedstrijden (LR & PC Marsua in Maarssen) en ook wij hebben wel eens een jaar een superslechte bodem gehad... Het liefste wilde we toen met z´n alle onder de tafels kruipen van ellende... Wat een bagger je dan over je heen krijgt van ontevreden deelnemers... bah! Sommige mensen hebben echt geen begrip.

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 19:09

Tja, maar als de bodem echt zo slecht is, is het van een organisatie nog slimmer om een wedstrijd af te lasten.
Ik zou zondag ook jureren bij een wedstrijd die vanwege de terreinsgesteldheid was afgelast.
Geen kans op kreupele paarden en vaak is er nog meer begrip van de deelnemers dan wanneer je zo'n wedstrijd wel door laat gaan.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 22:03

Mause schreef:
Sommige mensen hebben echt geen begrip.


nou dat valt in het geval van Wilma wel mee hoor! ik weet waar zij het over heeft, want ze zat toevallig naast mij, als schrijfster !

waar wij ons over verbaasden is dat mensen !wel! klagen, maar !wel! losrijden en !wel! gewoon starten Lips are sealed op een enkeling na die zijn paard er niet aan wilde wagen! ik zou er niet gestart zijn hoor, zelfs niet als ik al op het terrein was geweest met paard af en toe zag je de paarden gewoon wegzakken, bijna verdraaien Lips are sealed

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 22:04

Ik moet ook zeggen dat ik blij ben dat ik niet gestart ben met Kasje. Ik zou het niet gedurft hebben.

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 00:26

Net als Mayo en Patric, ook verbrand Verward

Cerutti heeft gewoon in het Z meegesprongen
we hebben een tijdje getwijfeld, maar zn dierenarts en trainer was er ook en die zei dat het gewoon kon...

Hij is dus gestart, sprong toppie, 1 balk was rijtechnische fout, maar wel een 4e plaats.

Cerutti my champ Lovers

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 13:37


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 13:42


Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Wilma1983

Berichten: 1061
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 08:22

Nou Mause tuurlijk hebben sommige mensen wel begrip!!!

Maar als ik moet kiezen op dat soort momenten kies ik toch ook echt wel voor mijn paard hoor!!!!
Maar ik wil er geen worden over vuil maken hoor!!!! Maar het was kortom geen goed terrein voor mij dan, maar iedereen heeft zo zijn persoonlijke mening hierover natuurlijk!

Groetjes,

..........................................................

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 10:02

De een vond van niet de ander wel...

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 10:31

Miss_Petit schreef:
De een vond van niet de ander wel...


een goed terrein zal niemand het gevonden hebben! Boos!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:22

rhijnauwen"]
[quote="Miss_Petit schreef:
De een vond van niet de ander wel...


een goed terrein zal niemand het gevonden hebben! Boos!
[/quote]

Das waar! en geef eerlijk toe dat ie de dag erna wel een klein beetje de bodem in de benen had, na 10 minuten stappen was er niets meer te merken van stijfheid of iets in dien aard...

We zijn toch geen dierenbeulen omdat we een paard daar laten meedoen?

Ik vond (en vind) dat een sportpaard met conditie en voldoende training best mee kon doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers