SGW-Ede, dit persbericht las ik net op de site

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onassis
Berichten: 64
Geregistreerd: 14-02-03

SGW-Ede, dit persbericht las ik net op de site

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 11:12

Organisatie Horse Event Ede zit niet bij de pakken neer

De organisatie van Horse Event Ede heeft besloten om er alles aan te doen de wedstrijden op 13/14 juni - waar onder het Nederlands Kampioenschap klasse ZZ - en 17 tot en met 21 juni doorgang te laten vinden. Men steekt daarmee zijn nek uit, omdat er nog geen zicht op is hoe de situatie in verband met de vogelpest dan zal zijn. Voorzitter Cor Honkoop: "Wij vinden unaniem dat we er alles aan moeten doen voor de ruiters en de menners om het door te laten gaan. Er zijn al meerdere wedstrijden niet door gegaan en dat is natuurlijk voor de ruiters heel vervelend. Voor ons zal het niet gemakkelijk worden, omdat door het afgelasten van de internationale wedstrijd een aantal sponsors heeft afgehaakt. Nu wordt het moeilijk om de organisatie financieel rond te krijgen. We hebben daarom onder andere moeten besluiten met goedkeuring van de KNHS de inschrijfgelden te verhogen tot het maximaal toegestane bedrag. Verder vragen wij de medewerking van de ruiters door een vrijwillige bijdrage van vijf euro. We zitten niet bij de pakken neer en gaan door met de voorbereidingen, omdat wij en ook de KNHS het van het grootste belang vinden voor de ruiters dat zij weer op een wedstrijd kunnen rijden. Een week voor het evenement, op vrijdag 6 juni bekijken we de situatie en nemen we een definitieve beslissing."

Ook de voorbereidingen voor de samengestelde menwedstrijd op vrijdag 20 (dressuur en vaardigheid) en zaterdag 21 juni (marathon) zijn nu in volle gang. Inmiddels hebben bijna 100 menners zich ingeschreven voor deze wedstrijd, maar men heeft nog steeds ruimte voor nieuwe inschrijvingen.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 12:54

Jemig, dat zou echt balen zijn zeg als Ede wordt afgelast. Ede zou namelijk weer mijn eerste cross zijn van dit seizoen, omdat mijn paard een tijd uitgeschakeld is geweest door een blessure.
Ik vind het niet erg om wat meer inschrijfgeld te betalen en die vrijwillige bijdrage te doen! Wie van de bokkers nog meer!!??

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 14:21

het zou inderdaad jammer zijn als het afgelast wordt. Ik was van plan om te gaan kijken. Ik ben nieuwschierig naar deze tak van sport. Kunnen jullie me er wat meer over vertellen?

Onassis
Berichten: 64
Geregistreerd: 14-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-03 07:42

Hoi Cookies,

Op de volgende pagina met onderwerpen staat een item: SGW, hoe en wat. Daar staat het een en ander over SGW al aardig uitgelegd. Misschien heb je daar wat aan? Koe

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 08:47

Ik hoop dat het doorgaat. Zou daar de eerste keer gaan crossen met Jumper. Afgelopen vrijdag getraind bij Rob Janssen en dat ging super, zelfs het water sprong ie zo in! (hadden we nog nooit gedaan). Ik hoop maar dat het snel vrijgegeven word, maar eerlijk gezegd vrees ik het ergste. Heb geruchten gehoord dat alles pas weer in juli open mag. Weet niet of het echt waar is (heeft blijkbaar in de krant gestaan) maar als dat zo is, is het over en uit voor Ede. Jammer, want ik heb de video van Alice Naber gezien die daar vorig jaar gemaakt is en het leek me een hele gave cross.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:34

Ik sta ingeschreven voor de oefencross(problemen met water en start dus liever oefen, dan mag ik doorrijden). Juist in Ede, want daar kom je twee keer door het water
Ik hoop echt dat het doorgaat!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 08:59

onassis: dank je