Dressuur op zand, waar in N-Holland?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wembley
Berichten: 53
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:21

in nieuw vennep bij de meerse ruiters hebben ze zandbodem waar je altijd perfect kunt rijden omdat ze een eb en vloed bodem hebben

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 09:38

kojack"]
[quote="Barb schreef:
Kojack stond er weer zo veel wind daar?? Verleden keer waaide bijna
iedereen met zijn paard van het veld af
Heiloo is wel lekker dichtbij Alkmaar, ik vind plaatsen zoals Velsen, Heemskerk, etc. wel erg ver weg om te rijden maar ja dat ben ik dan Haha!


De wind viel wel mee. Het zat denk ik gewoon in de lucht Haha!.
Ik heb er gelukkig niemand af zien vallen maar er waren er wel een paar met 120 punten vanwegen het staken enz.
Gelukkig bleef die van mijn instructeur heel rustig Haha!
[/quote]Dat was met de Onderlinge wedstrijd toen het zo hard waaide, was echt heel erg, helemaal als je moest voorlezen, je had geen stem meer over *LOL*

Maar vrijdag was het best mooi weer toch? Idd waren de paarden wel beetje raar geloof ik, er was zelfs iemand in de B met 99 punten! Bloos Het paard deed gewoon helemaal niks!

Maar ik moet vanavond starten en ik hoop dat het dit weertje blijft (bijna windstil+droog)

Maar in Castricum bij Ponyclub Starrenburg rijden ze ook op zand en je rijd in een gewone bak die afgezet is met een hek.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:29

wembley schreef:
in nieuw vennep bij de meerse ruiters hebben ze zandbodem waar je altijd perfect kunt rijden omdat ze een eb en vloed bodem hebben


Idem bij RV de Dijckhoeve in Lisserbroek waar dit weekend ook ZZGP-wedstrijden gehouden zijn.
Ook een mooie locatie.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 10:34

Fitzroy"]
[quote="wembley schreef:
in nieuw vennep bij de meerse ruiters hebben ze zandbodem waar je altijd perfect kunt rijden omdat ze een eb en vloed bodem hebben


Idem bij RV de Dijckhoeve in Lisserbroek waar dit weekend ook ZZGP-wedstrijden gehouden zijn.
Ook een mooie locatie.
[/quote]

Ja, daar zou ik dus naartoe gaan zondag.....hebben ze mijn naam niet van de voicemail geplukt, je kon nl. telefonisch opgeven, grrrrrrr. Nu ga ik naar Velsen. Iemand daar al eens gereden?

Noordwijkerhout heeft ook een zandbodem, Blokker, Splijkerboor, Zunderdorp, en zijn heel veel locaties op zand. Helaas niet zo veel met een 20x60 baan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 11:51

Heeft iemand enig idee hoe de grasbodem in Hoofddorp er aan toe is na al die regen?? Het terrein van Kapt. vd Wal bedoel ik dan, bij de manege.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:08

Hmmm, wat ik me nog herinner van de keren dat ik daar meegedaan heb, kan die bodem niet zo heel veel hebben. Als je dit weekend daar moet starten zou ik maar een paar giga stiften indraaien Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 12:19

Nou Fitz, met die fijne kleigrond heb je al gauw stiften nodig van een halve meter, ben ik bang, zeker bij het springen. Als het de rest van de week niet meer zo hard regent, dan is er een klein kansje dat de bodem het houdt, hoop ik.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 20:00

Jamy schreef:
Maar vrijdag was het best mooi weer toch? Idd waren de paarden wel beetje raar geloof ik, er was zelfs iemand in de B met 99 punten! Bloos Het paard deed gewoon helemaal niks!



Afgelopen vrijdag was ik ook in Heiloo, en de paarden deden inderdaad allemaal een beetje raar. Er werd veel gebokt, gesteigerd en gerend.. en ik heb een hoop huilende ruiters gezien ...
Moest jij ook starten? Ik heb je niet op de lijst zien staan.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 08:28

ja maar als Heiloo ook springen heeft ist gewoon op gras! ik heb daar 1x gereden en vond het er best lekker rijden.springen(op zand) ging super(2x 1e) en vind het een lekker zandbakkie! dressuur ging ook toppie(stond zeker geen wind)(was 2e )

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:36

[quote="UniferB
Ja, daar zou ik dus naartoe gaan zondag.....hebben ze mijn naam niet van de voicemail geplukt, je kon nl. telefonisch opgeven, grrrrrrr. Nu ga ik naar Velsen. Iemand daar al eens gereden?
[/quote]

Ja ik start vaak in velzen! a.s. zondag trouwens ook dus als je iemand als een gek door de baan ziet scheuren in de L1 dan ehhh Clown
Ik vind het daar erg fijn starten. de bak is 9 van de 10x erg goed (al reed ik gisteren langs en toen was hij erg nat dus ik hoop dat ze er wel even wat aan doen) Verder is de organisatie erg goed ik heb nog nooit gehad dat het echt uitliep of erger inliep en je hoeft nooi overdreven lang te wachten op de prijsuitrijking (ik ken maneges....) verder kan je ook buiten inrijden.

het nadeel is dat er een sloot langs de bak loopt waar waterdoorheen loopt die vanmij wil dan nog wel eens zijn koppie scheun doen of schrikken. Ook is het vrij open dus als het hard waait waait het daar ook echt.

groetjes marjolein

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:02

musje schreef:

Ja ik start vaak in velzen! a.s. zondag trouwens ook dus als je iemand als een gek door de baan ziet scheuren in de L1 dan ehhh Clown
Ik vind het daar erg fijn starten. de bak is 9 van de 10x erg goed (al reed ik gisteren langs en toen was hij erg nat dus ik hoop dat ze er wel even wat aan doen) Verder is de organisatie erg goed ik heb nog nooit gehad dat het echt uitliep of erger inliep en je hoeft nooi overdreven lang te wachten op de prijsuitrijking (ik ken maneges....) verder kan je ook buiten inrijden.

het nadeel is dat er een sloot langs de bak loopt waar waterdoorheen loopt die vanmij wil dan nog wel eens zijn koppie scheun doen of schrikken. Ook is het vrij open dus als het hard waait waait het daar ook echt.

groetjes marjolein


Hmm, daar kunnen we wel tegen. Die hebben we thuis ook die sloot. Als er maar geen BOOT??? doorheen vaart.. Haha!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 13:08

reddytobias"]
ja maar als Heiloo ook springen heeft ist gewoon op gras! ik heb daar 1x gereden en vond het er best lekker rijden.springen(op zand) ging super(2x 1e) en vind het een lekker zandbakkie! dressuur ging ook toppie(stond zeker geen wind)(was 2e )
[/quote]
Ja dat is alleen met concours hippique!

[quote="Ikeje"]
[quote="Jamy schreef:
Maar vrijdag was het best mooi weer toch? Idd waren de paarden wel beetje raar geloof ik, er was zelfs iemand in de B met 99 punten! Bloos Het paard deed gewoon helemaal niks!



Afgelopen vrijdag was ik ook in Heiloo, en de paarden deden inderdaad allemaal een beetje raar. Er werd veel gebokt, gesteigerd en gerend.. en ik heb een hoop huilende ruiters gezien ...
Moest jij ook starten? Ik heb je niet op de lijst zien staan.
[/quote]
Nee vrijdag had ik niet gestart, gister weer. Maar gister waar er ook een aantal paarden die opeens de bak uitrende enzo, vaag Verward

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:11

Ik wil ook weer in Noord Holland op wedstrijd maar ik zit met de vogelpest snik snik.....

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 16:15

Chronos schreef:
Ik wil ook weer in Noord Holland op wedstrijd maar ik zit met de vogelpest snik snik.....


vervelend ja, ik had afgelopen weekend wedstrijd en ik moest tegen een meisje die helemaal uit Utrecht kwam(vanwege de vogelpest)