M te hoog gegrepen voor sommige ruiters?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 11:09

Voor mij zou het Z2 ook een eindpunt zijn.
Ik verwacht daar wel wp's te kunnen halen.
Omdat hij makkelijk galopeert en zodoende ook de wissels en galop appuyementen makkelijk uitvoert
Maar in/na het Z2 is het voor mij toch echt gedaan.

Verder denk ik ook dat veel ruiters stranden omdat ze niet naar hun rijden (durven) te kijken.
Als je echt kritisch naar jezelf kijkt weet je wel waar je het moeilijk mee gaat hebben en ik welke klasse.
En daar kun je dan ook extra op trainen.
Maar veel ruiters, vooral in de lagere klasses, denken het allemaal al wel te kunnen. En die lopen dan ook tegen de lamp.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 11:14

kimmy"]
[quote="Jippie schreef:
Ik heb om me heen ook heel veel combinaties gezien die bleven hangen in de M. Meestal waren dat combinaties die als een speer de B of L doorgingen.



Party!!
[/quote]

tja maar dat is niet bij iedereen zo, mensen hebben zo snel hun oordeel klaar! maar ik heb in 4 jaar de B,L1 en L2 doorgereden en rijd dus nu M1....maar dat gaat echt niet van zijn lije dakje

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 17:56

Ik heb 5 proeven in de B gereden 7wp's en naar nkb-kampioenschap.
Ik heb 4 proeven in de L1 gereden 5 wp's en kring kamp.
In de L2 heb ik ongeveer 9 proeven gereden en ook 7 wp's.
Nu rij ik al ongeveer 10 proeven in de M1 en heb nu 5 wp's. Is wel wisselend, en soms net erop of eronder.

Ik denk dat het voor een deel ook wel aan het paard ligt of je de M1 uitkomt. Waarschijnlijk moet de M2 voor Emeraldo makkelijker zijn omdat hij verzameld lopen heel makkelijk vindt. Maar het kan dus ook andersom zijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-03 18:57

Emeraldo schreef:
Waarschijnlijk moet de M2 voor Emeraldo makkelijker zijn omdat hij verzameld lopen heel makkelijk vindt.

En daar raak je nu precies een punt waar veel ruiters de mist in gaan.
Verzameld lopen is niet zo maar een kunstje. Echte verzameling vergt heel wat inspanning en trainingsuren. Als je paard goed kan verzamelen zullen de gevraagde oefeningen geen enkel probleem zijn en zul je overal dikke winst scoren. Tenzij je verzameling verward met traag , dan zul je die klasse nooit uitkomen........

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:00

Mijn instructrice vindt dat het er goed uit ziet. Emeraldo heeft voorheen ook al een keer Z2 gelopen, scheelt ook wel.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:05

De mate van verzameling is grotendeels afhankelijk van de bespiering en fysieke kenmerken van een paard. Wanneer jij een paard op een lager niveau rijdt neemt die bespiering af. Het is voor een paard dan niet meer mogelijk zo te verzamelen als hij heeft gedaan. Wanneer je toch die uiterste verzameling van je paard verlangt ga je overbelasten en rij je je paard letterlijk kapot.

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 18:07

Als ik wist hoe ik foto's moest oploaden kon je zien dat Emeraldo toch wel redelijk gespierd is. En het is geen vet hoor!!

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 19:15

Ik heb ongeveer een jaar gedaan over B, L1, en L2, wel met mkz ertussen trouwes. Nu zit ik in de m1 en heb ik de 1e 2 wedstrjden 2 winstpunten gehaald, ( wel krap trouwes). Toen ging het steeds minder, k dacht dat ut aan mij lag, k vergeet de buitenteugel op de rechterhand vaak netjes aan te houden en paard gaat daar op reageren. In dit geval bleek ut niet terecht, bij jaarlijkse gebitscontrole vond dierenarts dat er allemaal scherpe randen op zijn kiezen zaten en dat zijn boven-voortanden langer waren dan zijn ondertanden. Op deze manier ging hij onrustig doen bij verzamelen. Is nu allemaal netjes opgelost. Ben benieuwd hoe mijn volgende wedstrijd gaat...

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-03 23:02

Barb schreef:
De L staat ook voor Levenslang

Sorry als ik je verkeerd begrijp


ff off-topic, dat staat de B bij mij Lachen.
Ben dan wel L geweest, maar met een ander paard naar de B gegaan. Nu moeten we eerst 10 wp's halen, dus B =eeuwig *LOL*

Ik denk dat wanneer je M rijdt, het verdient hebt. Je hebt je punten bij elkaar gereden. Wil niet zeggen dat je er dan altijd klaar voor bent.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 00:00

De B van blijvend
Ik ben L1, maar heb het opgegeven nu ik 10 punten moet rijden Bloos Ik dressuur gewoon te weinig en dan wordt het een soort drie-jarenplan...Knipoog
Wil ook nog springen, crossen en endurance starten en mijn zusje rijdt bij de pony's, als ik dan ook nog fanatiek wil dressuren wordt het allemaal wel heel erg veel...Dan zijn we alleen nog maar met een trailer op en neer aan het rijden Haha!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:06

Ik denk dat in sommige (meeste) gevallen dan pas de problemen komen als de basis niet bevestigd is. Een meisje die ik ken rijdt M1. De B t/m L2 heeft ze zo doorgereden alleen nu gaat het erg langzaam. Daarbij vind ik dat bij haar zeker de basis niet bevestigd is. Het paard loopt het grootst gedeelte van de tijd in 2 delen en heeft een dikke kont en front maar tussenin zit gewoon niks.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:14

Het is inderdaad soms om te janken hoe de paarden voor elkaar staan vanaf de M. Meestal op de kop, en een travers is er niet fatsoenlijk uit te rijden. M.i. ligt dat toch voornamelijk aan de (basis)instructie welke aan deze ruiters/amazones wordt gegeven en niet zozeer aan de ras of onkunde van het paard...
Hoe vaak ik bij mijn clinics al niet bezig ben om de mensen überhaupt correct op hun paard te laten zitten.. En dan moet de rest (het rijtechnische) nog komen...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 10:20

Wij doen ook 10 lessen basis een les knop........Daar bedoel ik mee dat het vrij gemakkelijk is om knoppen te rijden (uit ervaring weet ik dat het bij een goed doorgereden paard niet zo is, maar daar zijn er niet zoveel van) Maar om die knoppen goed te rijden is heeeeeel moeilijk en DAT maakt het verschil of iemand wel of niet ooit nog eens uit die M komt....